Pazartesi, Eylül 20, 2021
Ana SayfaTestlerYeni Toyota Yaris test sürüşü

Yeni Toyota Yaris test sürüşü

Yeni Toyota Yaris test sürüşü. ODD raporlarına göre yılın ilk çeyreğinde elde ettiği 313 adetlik satış rakamı ile B hatchback segmentinin en az tercih edilen modellerinden bir tanesi olan yeni Toyota Yaris 2021, 1.5 lt’lik canlı bir motora sahip. Ancak fiyatına göre zayıf donanım listesi, cazibesini azaltan önemli bir etken.

Test aracı: Toyota Yaris 1.5 Litre Multidrive S Flame X-Pack

İlk defa 1999 yılında yollara çıkan Toyota Yaris, markanın Avrupa’da en çok tercih edilen modeli konumunda. 21 yılda toplamda 4 milyon adedi aşan üretime ulaşan Yaris, Türkiye’de ise ODD raporlarına göre yılın ilk çeyreğinde elde ettiği 313 adetlik satış ile kendi segmentinin en az tercih edilen modellerinden bir tanesi. Yeni Toyota Yaris 2021, ülkemizde 1.5 lt benzinli ve 1.5 lt hibrit olmak üzere 2 motor seçeneğine sahip. Yaris’in giriş seviyesi olan 1.5 Dream Multidrive S’in fiyatı 209.200 TL olarak açıklanırken, bu sayfalarda gözüken 1.5 Flame X-Pack Multidrive S’in fiyatıysa 230.700 TL.  

Rakiplerinden daha küçük bagaj ve yaşam alanı

“Büyük küçük” felsefesi ile tasarlanan yeni Toyota Yaris’in uzunluğu eskisinden 5 mm daha az. Buna karşılık dingil mesafesi ve genişlik 50 mm, iz açıklığı 57 mm artış göstermiş. Tavan yüksekliği ise 40 mm azaltılmış. Ayrıca gövde çıkıntıları da eskisinden daha az. Otomobil ölçü olarak günümüz B segmenti ortalamalarından biraz ufak, bunun yan etkisi olarak da arka koltuktaki diz mesafesi ana akım markalara mensup rakiplerinden daha kısıtlı, ancak yine de yeterli denilebilir. Aynı şey 286 lt’lik bagaj hacmi için de geçerli. Bu sınıftaki rakiplerinin büyük kısmı bu değerden daha fazlasını sunabiliyor. Örnek olarak Renault Clio 391 lt, Seat Ibiza 355 lt’lik bagaj hacimleriyle bu konuda Yaris’in net şekilde önündeler.

Yaris 286 lt’lik bagaja sahip. Bu değer Renault Clio’nun 391 lt’lik, Seat Ibiza’nın 355 lt’lik bagaj hacimlerinin gerisinde.

Yeni Yaris‘te sürücü koltuğu önceki nesle göre 6 cm geriye alınırken, minder de eskisinden 21 mm daha alçağa konumlandırılmış. Bunun sonucunda da eskisine göre daha iyi bir sürüş pozisyonu ortaya çıkmış.  Ancak ön yolcu koltuğunda işler farklı. Ön yolcu koltuğuna oturduğumda sol dizimin orta konsolun yan tarafına fazlaca değmesi rahatsızlık verdi. İç mekândaki kumandalar ergonomik ve kolay kullanımlı.

Yaris, yeni nesil bir otomobil olmasına rağmen bu fiyat etiketinde bile arka koltuk yolcuları için USB bağlantısı sunmuyor. Bu da modern bir otomobil için önemli bir eksiklik. Benzer fiyata satılan rakibi Peugeot 208’de 2 tane önde, 2 tane arkada olmak üzere 4 tane USB bağlantısı mevcut.

Sürüşü pozisyonu eskisinden daha sportif. Arka koltukta sunulan yaşam alaı yeterli, ancak daha fazla diz mesafesi sunan rakipleri var.

Yeni Yaris motor-sürüş özellikleri

Hatırlanacağı gibi eski Toyota Yaris’te 1496 cc’lik 4 silindirli bir motor görev yapıyordu. Yeni Toyota Yaris’te ise 1490 cc’lik, 3 silindirli bir motor görev yapıyor. 6600 d/d’de 125 HP maksimum güç ve 4800-5000 d/d aralığında 153 Nm tork üreten bu motor otomobile 10.2 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 180 km/h maksimum hız sağlıyor. CVT şanzımanla kombine edilmiş motor canlı olsa da; benzer fiyatlı rakiplerinin turbo beslemeli motorları, daha etkili performans değerleri sunabiliyor.  Mesela benzer fiyatlı Peugeot 208 1.2 Puretech 130 HP EAT8 0-100 km/h hızlanmasını 8.7 saniyede tamamlayabiliyor. Üstelik fabrika verilerine göre 4.5 lt/100 km olan ortalama yakıt tüketim değeri de, Yaris’in 4.7-4.9 lt/100 km ortalama yakıt tüketim değerinden daha düşük. Diğer fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz yeni Toyota Yaris test sürüşü yakıt tüketimi ortalaması 6.5-7.0 lt/100 km civarında. Tabii ki bu değeri gaz pedalının daha dikkatli kullanımı ile biraz aşağıya çekebilmek mümkün. Bu arada Toyota’nın Türkiye kataloglarında yer almayan WLTP yakıt tüketim normuna göre aracın şehiriçi yakıt tüketim değerinin 6.6 lt/100 km olduğunu da belirtelim.

Ön görüş açısı rahat, kumandalar rahat kullanımlı.

Bunu bir kenara bırakıp diğer konulara bakalım. Otomobilin kabin içi gürültü seviyesi şehiriçi hızlarda düşük. Otoyol sürüşlerinde ise yol ve rüzgâr sesi kendisini biraz hissettiriyor. 3 silindirli motorların karakteristik sesi, sürüşe sportif hava katan bir etken. El freni konsolundaki “Drive Mode” tuşu ile sürüş karakterini Eco veya Spor olarak değiştirebilmek mümkün. Spor sürüş modunda motor daha yüksek devirlerde çalışıyor ve gaz pedalı tepkisi biraz daha canlı oluyor. Şık gözüken deri kaplı direksiyonun sertliği iyi ayarlanmış ve yormuyor.

Test aracımızda geri görüş kamerası vardı, ancak park sensörü yoktu. Sesli uyarıya alışıksanız ve ekrana dikkat etmiyorsanız ufak tefek problemler yaşayabilirsiniz.  Bu fiyattaki B segmenti bir otomobilde hem arka park sensörü, hem de geri görüş kamerası olması beklenirdi. Tıpkı benzer fiyatlı rakibi Peugeot 208 Allure Selection’da olduğu gibi.

Yeni Yaris fiyat-donanım olarak rakiplerinden geride

Yaris 1.5 lt benzinlide alınabilecek en üst donanım seviyesi olan Flame X-Pack, 230.000 TL’yi aşan fiyatına rağmen donanım olarak belirgin eksiklere sahip. Mesela benzer fiyatlı rakiplerinde alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, LED far gibi donanımlar standart olarak sunulurken, Yaris’te standart değil… Örneğin Renault Clio’da LED farlar tüm donanım seviyelerinde standart.

Bari bu fiyata alaşım jantlar standart olarak gelseydi. Üstelik fotoğraftaki arka jantın arkasında kampana fren var. 230.000 TL civarında fiyat etiketine sahip B segmenti hatchback’ler arasında, sac jant üzeri plastik kapak sunan model pek yok.
Sonuç

Sonuç olarak baktığımızda günümüzde 230.000 TL civarında alınan B segmenti hatchback otomobillerin birçoğunun hatırı sayılır bir standart ekipman listesine sahip olduğu açık. Ancak Yaris 1.5 Flame X-Pack Multidrive S bunlardan biri değil.  Yaris her ne kadar “Yılın Otomobili” seçilmiş olsa da; B hatchback segmentinde hem performans olarak, hem iç hacim olarak, hem bagaj hacmi olarak, hem de standart donanım olarak bu fiyata daha fazlasını sunan birçok model var. Parasının karşılığını daha fazla almak isteyen kişiler farklı modellere yönelmeliler.

Klima kumandaları rahat kullanımlı. Ancak bu fiyat seviyesindeki rakiplerinin çoğu otomatik klima ile gelirken, daha uygun fiyatlı versiyonlarında manuel klima sunuyor.

Yeni Toyota Yaris 1.5 Multidrive S 2021 fabrika verileri

Motor: 1490 cc, 3 silindirli, benzinli

Şanzıman:          CVT

Maksimum güç:              125 HP @ 6000 d/d

Maksimum tork:             153 Nm @ 4800-5000 d/d

Maksimum hız: 180 km/s

0-100 km/s hızlanma:       10.2 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):            3940 / 1745 / 1500 mm

Bagaj hacmi:     286 lt

Yakıt tüketimi (ş.içi/ş.dışı/ort.):           5.8-6.0 / 4.1-4.3 / 4.7-4.9 /100 km

Fiyat:    230.700 TL

+            Ön görüş açıları, bozuk yolda çıtırtı-tıkırtı yok, tasarım

–             Fiyat-donanım ilişkisi, rakiplerinden ufak bagaj-iç hacim

CO2 emisyonu: 107-112 g/km

2021 Toyota Yaris 1.5 Multidrive S Flame X-Pack’in benzer fiyatlı rakipleri ile bazı temel donanımların karşılaştırması:

 Toyota Yaris 1.5 Flame X-Pack Multidrive SPeugeot 208 1.2 Puretech 130 HP EAT8 Allure SelectionRenault Clio 1.3 TCe 130 HP DCT Icon 2020Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 110 HP DSG Style
Fiyat230.700 TL231.000 TL223.000 TL205.000 TL
Arka frenKampanaDiskDiskDisk
Standart LED farYokVarVarYok
Standart alaşım jantYokVarVarVar
Standart otomatik klimaYokVarVarVar -çift bölgeli

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Toyota Yaris 2021 Yılın Otomobili haberi için BURAYA, yeni Toyota Yaris fiyat listesi haberi için BURAYA, Toyota Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler