Cumartesi, Temmuz 27, 2024
Ana SayfaHaberlerYeni Skoda Fabia 2022 test sürüşü

Yeni Skoda Fabia 2022 test sürüşü

Yeni Skoda Fabia 2022 test sürüşü. Yeni Skoda Fabia satışa sunuldu. İlk etapta 1.0 TSI 95 HP ve 1.0 TSI 110 HP’lik motor seçenekleri ile satışa sunulan yeni Fabia’nın bu yılın sonlarına doğru 1.5 TSI motor seçeneği de model gamına eklenecek. Yeni Skoda Fabia’nın ülkemizdeki giriş seviyesini 379.900 TL’lik 1.0 TSI 95 HP Elite manuel şanzıman oluşturuyor. Bunun bir üstünde 1.0 TSI 110 HP DSG Elite (427.400 TL) ve 1.0 TSI 110 HP DSG Premium (459.900 TL) bulunuyor. Ben basın test sürüşü gününde Fabia 1.0 TSI 110 HP DSG Premium’u kullandım.

İlk defa bundan 23 yıl önce tanıtılan Skoda Fabia, 4. nesle gelene kadar 4.5 milyon adetten fazla satışa ulaştı. Türkiye’de ise ilk üç neslin toplam satışı 40.000 adetten fazla. Yeni Fabia’nın 2022 yılı Türkiye satış hedefi ise öncelikle 6.000 adet olarak planlanmış, ancak arz sorunu nedeniyle bu yılki satış hedefi hedef 2500 adet civarı olarak güncellenmiş.

Yeni Skoda Fabia tasarım ve iç mekân

Yeni Skoda Fabia görsel olarak yere daha sağlam basan bir ifadeye sahip. Keskin ve düz çizgilerin kullanıldığı otomobilin radyatör ızgarası aktif flap teknolojisine sahip. Bu flaplar aerodinamik fayda kadar, motorun termal verimliliğinin yükseltilmesinde fayda sağlıyor. Bi-LED farlar standart.

Yeni Skoda Fabia’nın uzunluğu eskiye göre 111 mm artmış ve 4108 mm olurken, genişlik 48 mm’Lik artışla 1780 mm, dingil mesafesi 94 mm’lik artışla 2564 mm olmuş. 1459 mm’lik yükseklikse eskisinden 8 mm daha az. Ancak arka koltuk baş mesafesinde belirgin bir fark göze çarpmıyor. Diz mesafesi başarılı olan otomobilin bagaj hacmi ise 53 lt’lik artışla 380 lt olmuş. Bu hacim Fabia’nın kendi sınıfını aşan bir değer. Hatta bir üst segmentte yer alan VW Golf gibi bazı hatchback’ler ile aynı. Sert plastik malzemeden üretilmiş ön konsolun birleşim yerleri muntazam.

Yeni Skoda Fabia 2022 test sürüşü

Otomobili İstanbul il sınırları içinde Şişli – Şile arasında kullandım. Dur-kalk olmayan genelde açık trafikte gerçekleşen test sürüşünde sakin kullanımda yakıt tüketimi ortalaması 5.5 lt/100 km seviyelerinde gezinirken, yüksek tempolu sürüşte tüketim ortalaması 8.0 lt/100 km’ye yükseldi ve test sürüşünü 6.7 lt/100 km’lik ortalama ile tamamladım. Otomobilde yer alan 999 cc’lik, 3 silindirli, turbo beslemeli motor, 5500 d/d’de 110 HP güç ve 2000-3000 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor. 7 ileri oranlı çift kavramalı otomatik şanzımanla (DSG) kombine edilmiş bu motor, sürücü ile birlikte 1216 kg ağırlığındaki kütleye 9.9 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 205 km/h maksimum hız sağlıyor. Otomobil severlerin yakından tanıdığı 1.0 TSI 110 HP’lik motor alt devirlerden itibaren etkili çekiş sağlayarak sürücüsünü memnun etmesini biliyor. Otomobilin yol tutuşu ve gövde kontrolü, B segmenti bir hatchback için başarılı. Üstelik süspansiyon sisteminin darbe emişi de başarılı.

Elite ve Premium donanım seviyesi arasındaki farklar ne?

Halojen ön sis farları,krom çıtalı yan camlar, beyaz renkli ambiyans aydınlatma, görsel destekli arka park sensörü,  6.5 inç yerine 8 inç multimedya ekranı, 6 hoparlörlü Skoda Surround ses sistemi,  yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu, bel destek ayarlı ön koltuklar,  Aircare  özellikli çift bölgeli otomatik klima,  gri renkli ön konsol dekoru ve gri kapı kolları gibi ekipmanlar Elite ve Premium donanımlar arasındaki belli başlı farklar.

Yeni Skoda Fabia nasıl bir otomobil?

Yeni Skoda Fabia, B-HB segmentinde geniş iç hacmi, büyük bagajı ve sürüş özellikleri ile öne çıkan bir model. Alt donanım seviyesinde bile geniş bir standart donanım listesi sunsa da, üst donanım seviyesinde hız sabitleme sistemi, kablosuz şarj sistemi gibi özelliklerin eksikliği 459.000 TL’lik modern bir küçük sınıf otomobilde dikkat çekiyor.

Yeni (2022) Skoda Fabia 1.0 TSI 110 HP DSG fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 999 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:       7 ileri oranlı çift kavramalı

Maksimum güç:          110 HP @ 5000-5500 d/d

Maksimum tork:         200 Nm @ 2000-3000 d/d

Maksimum hız:          205 km/s

0-100 km/s:     9.9 sn

Bagaj hacmi:  380 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4108 / 1780 / 1461  mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):  5.8 / 3.9 / 4.6 lt/100 km

Fiyat:  427.400TL (Elite) / 459.900 TL (Premium)

+ İç hacim, bagaj hacmi

– Sert plastik malzemeler

CO2 emisyonu: 105 g/km

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanmış Skoda Scala teknik özellikler haberi için BURAYA, Skoda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler