Perşembe, Aralık 5, 2024
Ana SayfaHaberlerYeni Renault Austral SUV 2022

Yeni Renault Austral SUV 2022

Yeni Renault Austral SUV 2022 hazır. Renault, yeni C segmenti SUV’u Austral’i tanıttı. Türkiye’de 2022 yılının son çeyreğinde satışa sunulması planlanan Renault Austral, Kadjar’ın yerini alacak.  Renaulution ve “Nouvelle Vague” (Fransız Yeni Dalgası) ruhuna uygun şekilde tasarlandığı söylenen Renault Austral, hibrit teknolojileri ve Google Asistan destekli bağlanabilirlik teknolojileri ile elektrikli – dijital çağa uygun bir otomobil.

Üçüncü nesil CMF-CD platformu üzerinde geliştirilen yeni Austral, Renault’ın “sensual tech” (şehvetli-duygusal teknoloji) adını verdiği tasarım diliyle şekillendirilmiş. Kıvrımlı hatlar,gövde tasarımdaki güçlü kat izleri, mikro optik teknolojisinin kullanıldığı stop lambaları ve pırlanta formlu detaylara sahip LED farla bu tasarım dilinin belirgin özellikleri arasında. Uzunluğu 4510 mm olan otomobilin genişliği 1825 mm, yüksekliği 1664 mm, dingil mesafesiyse 2667 mm.

Otomobilin iç mekânı teknoloji ve konforu bir arada sunacak şekilde hazırlanmış. Yeni Austral’ın modern kokpiti, 12,3 inçlik gösterge paneli ile sürücüye dönük 12 inçlik dikey bilgi-eğlence ekranını bir araya getiren geniş OpenR ekrandan oluşuyor.  Donanım seviyesine ve seçilen opsiyonlara bağlı olarak, yeni Austral’ın iç mekânı, gerçek ahşap, deri, Alcantara, dolgulu kumaşlar ve dokunma hissi uyandıran malzemeler içeriyor. Kabin içini Derin Parlak Siyah ve Saten Krom detaylar tamamlıyor. Kaliteli malzemeler otomobilin iç mekânındaki kalite algısını ve sıcaklığı arttırıyor. İç ambiyansı “MULTISENSE” olarak bilinen kişiselleştirilebilir ortam aydınlatması tamamlıyor.  İç mekânda 35 litre hacminde saklama alanına sahip yeni Renault Austral’in 575 lt’lik bagajı arka koltukların yatırılması ile 1525 lt’ye ulaşacak. Kızaklı arka koltukların 16 cm ileri-geri hareket ettirilebilmesi, kullanışlılığı arttıran bir detay.

Yeni Renault Austral motor seçenekleri

Yeni Renault Austral SUV, 200 HP’ye kadar 400V beslemeli yeni nesil E-TECH Hibrit motorlar dışında, 130 HP 48V Mild Hybrid Advanced ile 140 HP ve 160 HP’lik versiyonları bulunan 12V Mild Hybrid motor seçenekleri ile satışa sunulacak.

Kendi kedini şarj eden E-TECH güç paketi; bir elektromotorla eşleştirilen 1,2 litre 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor, 1,7 kWsa lityum-iyon 400V batarya ve akıllı çok modlu debriyajsız bir şanzımandan oluşuyor. Bu seçenek 146 kW veya 200 HP kadar toplam sistem gücü sunuyor. yeni Austral E-TECH Hybrid ortalama 4,6 lt/100 km’lik yakıt tüketimi ve 105 gr/km CO2 emisyon değerine sahip. Standart bir tam hibrit olan bu seçenek 5 km’lik elektrikli sürüş yapabiliyor.

Dizel motorlara alternatif olacağı iddia edilen Mild Hybrid Advanced sistemindeyse  yeni 1,2 litrelik 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor; 48V lityum iyon batarya ve marş motoruyla birleştiriyor. 130 HP motor ve manuel şanzıman kombinasyonlu otomobilin ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt/100 km, CO2 emisyonuysa 123 g/km olarak açıklandı.

Mild Hybrid motor ise yeni Austral’da sunulan giriş seviyesi motor olma özelliğinde. Daimler ile birlikte geliştirilen 1.3 lt’lik, 4 silindirli bu motor zaten mevcut Renault modellerinde de görev yapıyor. 12V’luk lityum iyon batarya ile desteklenen bu motor X-TRONIC otomatik şanzımanla 140 HP-160 HP ya da manuel şanzımanla 140 HP olarak sunulacak. Otomobildeki 160 HP 12V Mild Hybrid motor, 1800 -3500 d/d aralığında 270 Nm maksimum tork üretiyor ve 6,2 lt/100 km yakıt tüketimi ile 136 gr/km’den başlayan CO2 emisyon değerine sahip.

Renault Austral’in en önemli teknik detaylarından bir tanesi ise kuşkusuz 4 tekerleğe kumanda eden direksiyon sistemine sahip olması.  4Control Advanced sisteminde arka tekerlekler 5 derece sağa veya sola dönebiliyor. Bu sayede daha iyi bir stabilite, daha kıvrak sürüş ve daha düşük dönme çapı elde edebilmek mümkün. Bu sistemde arka tekerlekler 50 km/h hıza kadar ön tekerleklerin tersi açıya dönerken, 50 km/h’nin üzerinde hızlarda ön tekerlekler ile aynı yönde dönüyor.

4Control Advanced sistemine sahip versiyonlarda çok kollu bağımsız arka süspansiyon görev yaparken, diğer versiyonlarda torsiyonlu sistem kullanılmış. Bununla beraber 4Control Advanced sistemli Renault Austral’in 13:1 olan direksiyon oranı, standart direksiyon sistemli versiyonların 14.7:1 oranlı direksiyonuna göre hissedilir derecede daha keskin sürüş sağlayacak.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Renault Austral ilk haberi için BURAYA, Renault Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler