Çarşamba, Şubat 21, 2024
spot_img
Ana SayfaHaberlerYeni Porsche 911 GT3 RS

Yeni Porsche 911 GT3 RS

spot_imgspot_imgspot_img

Porsche pist odaklı yeni performans otomobili 911 GT3 RS’i tanıttı. Porsche her modelinde sportifliği ön plana çıkartan özel bir otomobil markası…  Maksimum performans için üretilen GT ekli versiyonlar ise her zaman için daha özel ve maksimum performanslarıyla öne çıkıyor.

Porsche’nin motor sporlarındaki tecrübeleri ışığında geliştirilen 911 GT3 RS’ün tanıtımı, güzel bir tesadüfle Porsche 911 Carrera RS 2.7’nin 50. yılına denk getirilmiş bir otomobil.

Görsel olarak steroid kullanmışçasına kaslı görünen otomobil burun kısmındaki büyük radyatör, ön kaput üzerindeki hava yarıkları,  standart versiyonlardan daha geniş ve üzerinde hava yarıkları ile ayrılan ön çamurluklar, devasa arka spoyler ve özel arka tamponu ile dikkat çekici bir görünüme sahip.

Otomobilde görev yapan 525 HP gücündeki  6 silindirli, 4.0 lt silindir hacmine sahip atmosferik motor, yeni eksantrik miline ve motorsporları tecrübelerine göre üretilmiş emme manifolduna sahip. 7 ileri oranlı PDK şanzımanla kombine edilmiş motor otomobile 3.2 saniyelik 0-100 km/h hızlanma verisi ve 296 km/h maksimum hız sağlıyor. Önde ve iki parçalı arka kanatta sürekli olarak ayarlanabilen kanat elemanları, bir dizi diğer aerodinamik önlemle birlikte 200 km/sa hızda 409 kg toplam bastırma kuvveti sağlıyor. Bu da yeni 911 GT3 RS modelinin 991.2 neslinden iki kat, güncel 911 GT3 modelinden ise üç kat daha fazla bastırma kuvveti ürettiği anlamına geliyor. 285 km/sa hızda toplam bastırma kuvveti ise 860 kg’a ulaşıyor. Otomobilde ayrıca yarış otomobillerinde kullanılan DRS (Drag Reduction System) bulunuyor. Seri üretim bir Porsche otomobilde ilk kez kullanılan bu sistem sayesinde kokpitteki bir düğmeye basmak sureti ile kanatlar daha düz hale getirilip, rüzgar direnci azaltılıyor ve bu sayede hızlı düzlüklerde yüksek hızlara daha kolay çıkılabiliyor. Yüksek hızlardaki sert frenlemelerde ise kanatlar tekrar dik hale gelerek “hava freni” görevi görerek otomobilin yavaşlamasına yardımcı oluyor.

Otomobilin frenleri de sıra dışı ölçülerde. Ön aksta her biri altı pistonlu alüminyum monoblok sabit kaliper frenler ve 408 mm çapında fren diskleri kullanılmış. Ayrıca Piston çapları 911 GT3’e kıyasla  biraz daha büyütülerek 30 mm’den 32 mm’ye çıkarıldı. Ayrıca, disklerin kalınlığı 34 mm’den 36 mm’ye yükseltildi. Arka aksta 380 mm’lik fren diskleri ve dört pistonlu sabit kaliperli frenler bulunmaya devam ediyor. Opsiyonel olarak sunulan Porsche Seramik Kompozit Fren (PCCB), ön aksta 410 mm’lik, arka aksta ise 390 mm’lik disklere sahip.  Yeni 911 GT3 RS standart olarak hafif alaşım orta kilitli jantlarla geliyor. Önde 275/35 R 20, arkada 335/30 R21 ölçülerindeki trafiğe uygun spor lastikler yüksek düzeyde tutunma sağlıyor.

Otomobilin Almanya fiyatı 229.517 Euro olarak açıklandı.

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan Porsche 911 Turbo S haberi için BURAYA, Porsche internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Kategoriler