Cuma, Ağustos 14, 2020
Ana Sayfa Testler Yeni Honda NSX sürüş izlenimi

Yeni Honda NSX sürüş izlenimi

 Yeni Honda NSX sürüş izlenimi. İstanbul Auto Show 2017’de sergilendikten kısa bir süre sonra Intercity İstanbul Park’ta düzenlenen test sürüşü organizasyonunda kullanma şansı bulduğumuz yeni Honda NSX’in 2017 satış hedefi 3 adet ve fiyatı da 500.000 Euro’dan başlıyor. Türkiye, Avrupa’da NSX satılan 5 ülkeden biri.

Yeni_Honda_NSX_Tarik_Akagun      

Tasarım ve iç mekân

Yere yapışık ve keskin hatlarıyla süper spor otomobilden beklenilecek bir çizgide olan yeni Honda NSX’te gövdedeki hava yarıklarının hepsi fonksiyonel. Bu hava yarıkları 7 tanesi önde, 3 tanesi de arkada olan soğutucuların ihtiyacı olan havayı ulaştırıyor. İç mekânda ise kaliteli malzemeler modern bir çizgiyle bir araya getirilmiş.

Honda_NSX_2017_ic_mekan

3 elektrikli, 1 de içten yanmalı motor

Yeni_Honda_NSX_teknik

Evet, yanlış okumadınız. 2017 Honda NSX’te 3’ü elektrikli, 1 tane de benzinli olmak üzere 4 tane motor var ve sistemin toplam gücü 581 HP, toplam torkuysa 645 Nm. Öndeki elektrik motorları TMU (Twin Motor Unit) olarak adlandırılıyor. Bunların her biri bir tekerleği döndürüyor ve bunların her birinin gücü 37 HP, her birinin torkuysa 73 Nm. Ana güç ünitesi olan 3493 cc’lik motor çift turbolu V6 ise otomobilin ortasına konumlandırılmış ve 507 HP güç, 550 Nm tork üretiyor. Bu motorun ilginç bir özelliği ise hem direkt, hem de port enjeksiyonlu olması. Bilindiği gibi direkt benzin enjeksiyonları, direkt yanma odasının içine püskürtme yaparlar ve hem performans, hem de tüketim konularında avantajlara sahiptir. Port enjeksiyonlar ise püskürtmeyi yanma odasından önce emme portuna yaparlar ve uygulama maliyeti açısından nispeten daha ekonomiktirler. Ancak buradaki port enjeksiyonun uygulama amacı tamamen farklı ve amaç sürücünün yüksek performans talebinde direkt enjeksiyona destek olmak.  Bu benzinli motora bitişik olarak görev yapan, 48 HP güç ve 147 Nm tork üreten diğer bir elektrikli motorsa ani hızlanmalarda gaz pedalı tepkisini iyileştirmek gibi bir göreve sahip.

Yeni_Honda_NSX_ustten

Sonuçta gelişen teknoloji ile birlikte turbo boşlukları neredeyse kalmamış bile olsa, halen var. Standart binek bir otomobilde fazla önemli olmayan milisaniyelik farklar ve boşluklar, böylesine süper spor bir otomobilde büyük önem kazanıyor. Bu elektrik motorunun hızlı tepki vermesi ve benzinli motora sağladığı destek sayesinde NSX, direkt ve lineer bir hızlanma sağlayabiliyor. Bunu şöyle açıklayabiliriz. Geleneksel süper spor otomobillerde gaz pedalına basıldıktan sonra 0.1 G’lik bir ivme oluşması için yaklaşık 0.5 saniye gerekirken, Honda NSX’te bu süre 0.1 saniye. Yani içten yanmalı motorun milisaniyelik gecikmesini, elektrik motoru kapatıyor.

Honda_NSX_2017_yan

Yeni Honda NSX sürüş izlenimi

2017 Honda NSX’te Quiet (sessiz), Sport, Sport+ ve Track (pist) olmak üzere 4 farklı sürüş modu mevcut. Düzenlenen organizasyonda otomobili sadece Sport+ modunda kullanma imkânı bulabildik. Sport+, hem vahşi, hem de kontrollü kullanım sunan bir mod. Bu modda gaz pedalı, direksiyon ilk iki moda göre daha çabuk tepki verirken, egzoz sesi de daha sportif çıkıyor.

yeni_Honda_NSX_kadran

NSX, çok hızlı olmasına rağmen adapte olması ve kullanması süper spor bir otomobile göre çok kolay. Ön görüş açıları iyi, güç aktarımı çok dengeli ve kısa turlu (1.9 tur) direksiyon ile otomobili adeta vücudunuzun bir parçasıymışçasına yönetebiliyorsunuz. Bununla beraber virajlarda olmayacak, yanlış yerlerde gaza bassanız bile sizin bu hatanızı telafi ediyor ve son derece kontrollü yol almaya devam ediyor.

Honda_NSX_2017_arka

Sonuç

Yeni Honda NSX, üst düzey mühendislik ürünü bir otomobil. Hızlanması, yol tutuşu, fren hissi ile gerçek bir süper spor ve adeta alçaktan uçuyorsunuz. 500.000 Euro’luk fiyat da aynı şekilde…

2017_Honda_NSX_detay

2017 Honda NSX fabrika verileri – teknik özellikler

Motorlar:        Önde çift elektrik motorlu ünite (TMU, 37 HPx2), 3493 cc, V6 silindirli, çift turbolu, 507 HP’lik benzinli motor ve 47 HP’lik direkt tahrik ünitesi

Şanzıman:       9 ileri oranlı çift kavramalı

Maksimum sistem gücü:        581 HP           

Maksimum sistem torku:       645 Nm @ 2000-6000 d/d

Maksimum hız:          308 km/s

0-100 km/s:    < 3.0 sn          

Bagaj hacmi:  110 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4255 / 1937 / 1204 mm         

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):  10.3 / 9.9 / 10.0 lt/100 km

Fiyat:  500.000 Euro

CO2: 228 g/km

+ Teknoloji, performans, karakter, kolay adaptasyon süreci

– Fiyat

Yeni_Honda_NSX_fren

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler