Pazartesi, Ocak 17, 2022
Ana SayfaTestlerYeni Honda Civic Sedan test sürüşü

Yeni Honda Civic Sedan test sürüşü

Yeni Honda Civic Sedan test sürüşü. Merakla beklenilen yeni Honda Civic Sedan test sürüşü, Antalya’da gerçekleştirildi. Biz de Türkiye’de üretilen bu yeni otomobili deneme fırsatı bulduk. Düzenlenen basın toplantısına Honda Türkiye ekibinin yanı sıra, Baş Mühendis ve Global Proje Sorumlusu Mitsuru Kariya’nın ve Dizayn Proje Lideri Daisuke Tsutamori’nin de katılmış olması, Türkiye’nin ve yeni Civic Sedan’ın önemini göstermek açısından önemliydi. 10. nesil        Honda Civic Sedan’ın premium markaların altına konumlandırılacak şekilde karizmatik, heyecan verici ve konforlu olması için hazırlandığı ifade ediliyor. Yeni Honda Civic Sedan ülkemizde ilk etapda 1.6 i-VTEC 125 HP benzinli motor seçeneği ve 75.740 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Otomatik şanzıman arayışında olanlar içinse CVT (sürekli değişken oranlı) şanzıman var ve başlangıç fiyatı 81.000 TL. Eğer hem CVT, hem de LPG olsun derseniz fiyat 83.640 TL’ye yükseliyor. Donanım seviyesiyse Premium Elegance ve Executive olmak üzere üç tane.

Güncelleme: Yeni Honda Civic 1.5 Turbo 2021 test sürüşünü okumak için BURAYA TIKLAYIN!

Yeni Honda Civic Sedan fiyat listesi ve donanım listesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Tasarım ve iç mekân

Yeni Honda Civic Sedan, öndeki krom kaplı geniş çıta, arkaya doğru alçalan tavan çizgisi, kat izleri ve C formlu stop lambalarıyla, ilerici görünen bir otomobil. Eskisinden 28 mm daha alçak, 44 mm daha geniş olan otomobilin dingil mesafesi 23 mm, toplam uzunluğu da 103 mm arttırılmış. Bunun sonucunda yere daha sağlam basan bir ifade ortaya çıkmış. Otomobilin tavan yüksekliği alçalsa da, arka koltuk baş mesafesinde herhangi bir sorun yok. Diz mesafesiyse çok iyi. Bagaj hacmi ise bir Civic’ten beklenmediği kadar geniş: 519 lt. Üstelik LPG’li versiyonlarda bagajın içinde çirkin gözüken yedek lastik de yerini lastik tamir kitine bırakmış ve kullanışlılık artmış.

yeni_honda_civic_sedan_kokpit

yeni_honda_civic_sedan_kadran

2016 Honda Civic Sedan’ın ön konsolu sade ve kalite hissi olarak da hiç fena değil. Konsolun üst kısmı yarı yumuşak malzemeden… Ancak işçilik olarak bakıldığında kapı içlerinde bazı döşemelerin birleşim yerlerinin biraz açık kaldığı göze çarpıyor. Tabii ki bu durum üretim sürecinde kolayca halledilebilecek bir şey. Orta konsolun üst kısmında 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı yer alıyor. Bu ekran kolay anlaşılır bir yapıda ancak menü içinde gezinirken biraz yavaş bir his veriyor. Bu kısmın alt kısmındaysa çift bölgeli havalandırma sisteminin (eskiden tek bölgeliydi) çevirmeli kumandaları yer almakta. Yeni nesil Honda Civic Sedan’da ilk defa elektromekanik park freni kumandasına yer verilmiş ve bu sayede el freni yerine daha geniş bir eşya gözü ortaya çıkartılmış. Ayrıca Econ butonu ve fren tutma (auto hold) butonu da vites kolunun sağına ve soluna yerleştirilmiş. LPG’li versiyonlar için olan olumlu bir özellikse eski nesilde emanet gibi duran LPG tankı göstergesi ve LPG butonunun otomobilin tasarımına uygun hale getirilmesi.

yeni_honda_civic_sedan_lpg

Motor-performans ve sürüş özellikleri

Yeni Honda Civic’te yer alan motor eskisi ile büyük oranda aynı. 6500 d/d’de 125 HP güç üreten 1.6 litre i-VTEC motorun torku da tıpkı eskiden olduğu gibi 4300 d/d’de 152 Nm. Ancak LPG’li versiyonlarda 23 tane parça değiştirilmiş. Eski nesilde olan 5 ileri oranlı otomatik şanzıman yerini, CVT şanzımana bırakmış. CVT şanzımanların bir özelliği olarak gaz pedalının sonuna kadar basıldığı zaman motor devri yükseliyor ve yaklaşık 6500 d/d civarında sabitleniyor. Gaza dengeli basıldığındaysa motor sesi neredeyse hiç duyulmayacak şekilde yolculuk yapabilmek mümkün. Ben bu şanzımanda daha önceden belirlenmiş oranlar üzerinde, manuel kullanım seçeneği de olmasını isterdim, tıpkı Jazz’da olduğu gibi. 11.6 sn’lik 0-100 km/s hızlanma süresi eskisinden 0.8 sn daha iyi olan otomobilin 196 km/s’lik maksimum hızıysa eskiye göre 4 km/s daha yavaş. 6.7 lt/100 km’lik tüketim değeri de eskiye göre 0.1 lt/10 km daha iyi.

yeni_honda_civic_sedan_multmedya_ekran

Gelelim sürüş özelliklerine. Yeni Honda Civic Sedan temiz ön görüş açıları ve yumuşak sürüş özellikleri sunan bir otomobil. Kısa turlu direksiyon eskisinden daha iyi kullanım hissi veriyor. Bu sınıfta birçok marka arka süspansiyon sisteminde torsiyonlu sistemler tercih ederken, Civic’te, daha karmaşık ve pahalı olan çok kollu bağımsız arka süspansiyon kullanılması Honda’nın bu otomobile verdiği değerin de bir göstergesi. Yol tutuşu güvenli olan otomobilin darbe emişi de başarılı. Özellikle arka koltuk yolcularının kasis geçişlerinde hissettikleri sarsıntı çok kollu bağımsız arka süspansiyon sayesinde başarılı şekilde minimize edilmiş.

yeni_honda_civic_sedan_lpg_tank_brc

Sonuç

Yeni Honda Civic Sedan, eskisinden daha iyi sürüş özellikleri, daha fazla donanım ve daha büyük bir bagaj sunuyor. CVT şanzıman Civic için yeni olsa da, diğer bazı Honda kullanıcılarına yabancı gelmeyecektir. Daha teknolojik bir motor bekleyenlerin ise 2017’nin ilk çeyreğinde yollara çıkacak 1.5 turbo 182 HP’lik motoru beklemesi gerekiyor.

 

Yeni Honda Civic Sedan 1.6 CVT fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V

Şanzıman:       CVT

Maksimum güç:         125 HP @ 6500 d/d

Maksimum tork:         152 Nm @ 4300 d/d

Maksimum hız:          196 km/s

0-100 km/s:    11.6 sn

Bagaj hacmi:  519 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4648 / 1799 / 1407 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):  9.2 / 5.2 / 6.7 lt/100 km

Fiyat:  83.640 (Premium Eco) / 95.850 TL (Executive Eco)

+ Geniş iç mekan, bagaj hacmi, direksiyon hissi

– Ufak tefek işçilik sorunları

CO2 emisyonu: 153 g/km

yeni_honda_civic_sedan_test_surusu-2

2 YORUMLAR

  1. Honda civic cvt Eco Executive beyaz çiftkurtlar’dan aldım seramik+ön kaput filmi+ cam filmi+ alt ziftleme 1500TL ödedim. Orjinal paspas ve bagaj havuzu HEDİYE ? çiftkurtlar ın farkı tartışılmaz. Araca gelince bana göre kullanmadığım özellikleri aracında hiç görmek istemem, mesela otomatik park olan bir aracım vardı 1 kere kullandım sonra tövbe ettim kullanmadım bile perdesi vardı saçma koltuk ayarlama otomatik ti sevmiyorum Vs.vs. Ama yeni civic i sanki benim gibi Türk insanlarına sormuşlar da aracı tasarlamışlar. Her bir mesela özellik maliyet 2500tl+vergisi500TL+ötv2000TL yani5000TL demek oluyor. Elegance almayın 9bin tl ye led Far+deri koltuk+Anahtarsız çalışma+ hayalet gösterge 7inç orjinal lcd navigasyon ama şu varki Executive önermiyorlar bayilerde çünki ellerinde sadece elegance var satamıyorlar sorunca sedebini kullanmadığınız özelliklere bukadar para verilmez diyorlar, inanmayın!! Türkiyede dizel-otomotik c ve D segment araçlar 30-35 Krş yakıyor civic lpg de cvt gibi eşsiz bir şanzımanda bile araç şehir içi tam tamına 30Krş yakıyor ben çok hızlı kullandığım için bukadar ama yavaş gitsende yine aynı yakıyor bu aracı alıpta ecoda kullanmayın sakın lazımsa spor A alın lazım değilse keyifle kullanmak istersen D de ecosuz gidin derim. Birgün yanınızdan çok hızlı bir civic geçerse plakaya bakın 34 ks 5757 yazar bazı saçma yorum yazanlar var görüyorum turbo yok bu araç hızlı gitmez diyenlere inat arabanın hakkını veriyorum. Tozumu yutsunlar. Hele vw trollerinin ve yalakalarının görmesini çok istiyorum. Ama bir tavsiyem daha var aracı almadan lasyikçiye 235 45 17 jant ve Michelin pilot sport4 lastik siparişi verin eskisinide hiç kullanmadan internet te satın aradaki fark 800tl oluyor performans yol tutuşu ve aracın gösterişi tavan yapıyor.CMS JANT Alın çünki orjinal içindede CMS yazıyor. Umarım size yol gösterici olmuşumdur.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler