Cuma, Kasım 26, 2021
Ana SayfaTestlerYeni Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 HP test-ilk sürüş

Yeni Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 HP test-ilk sürüş

Ford’un merakla beklenen küçük sınıf (B segmenti) ticari araç ürün gamının üyeleri Tourneo Courier ve Transit Courier Türkiye’de satışa sunuldu. Biz de bu araçlardan Titanium Plus donanım seviyesindeki Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 HP’yi, Muğla’nın Bodrum ilçesinde düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde kullandık. Tourneo Courier 1.5 TDCi 75 HP Trend 41.755 TL’lik fiyata sahipken, bizim kullandığımız Titanium Plus donanım seviyesinin başlangıç fiyatı 49.505 TL. Tourneo Courier ve Transit Courier kapsamlı fiyat listesine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

Türkiye’de Ford Otosan mühendisleri tarafından geliştirilen Tourneo Courier-Transit Courier gamı; Van, Kombi Van ve Kombi olmak üzere üç karoser tipi; 1.5 TDCi 75 HP ve 1.6 TDCi 95 HP olmak üzere iki motor seçeneğine sahip. İlerleyen dönemde taksi versiyonu ve 1.0 Ecoboost benzinli motor da ürün yelpazesine eklenecek.

Çalışmalar 3.5 yıl önce başladı

Aracın sürüş özelliklerine geçmeden önce hikâyesinden de kısaca bahsetmekte fayda var. Tasarım çalışmaları Ekim 2010’da başlayan Transit Courier-Tourneo Courier’in geliştirme sürecinde 490 mühendis görev yapmış. Bu süreçte hazırlanan 175 prototip araçla 3800 test gerçekleştirilmiş. Düzenlenen basın toplantısında konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Courier’in ürün mühendisliği ve prototipten fabrika inşaasına, hat kurulumundan üretime kadar tüm mühendislik çalışmalarının Ford Otosan tarafından yürütülmesinin kendileri için büyük bir onur olduğunu söyledi ve sözlerine şöyle devam etti “Bir ürünün üretilmesi için gereken 4 unsurun tamamını Ford Otosan olarak biz yaptık ve hem Ford bünyesinde hem de Türkiye’de bir ilke imza attık. Ford Avrupa’nın ticari araç üssü Ford Otosan, Tourneo Courier ve Transit Courier için dünyadaki tek üretim merkezi olacak.”

Courier, Yeniköy’de 16 ayda inşa edilen ve üretime hazır hale getirilen 75.000 metrekarelik fabrikada yılda 110.000 adetlik kapasite ile üretilecek.

Tasarım ve iç mekân

Tourneo Courier, Ford’un son dönemdeki tasarım dili çerçevesinde hazırlanmış ve büyük bir radyatör ızgarasına sahip. Şehiriçi çarpışmalarda düşük maliyetli tamir-onarım imkânı sağlaması hedeflenerek hazırlandığı ifade edilen Tourneo Courier’in burun yapısında ayrıca yaya güvenliği de gözetilmiş.

Gelelim boyutlara… Tourneo Courier, bu sınıfın sevilen modeli olan Fiat Fiorino’ya göre daha büyükmüş hissi veren bir araç. Bunun nedeni kuşkusuz ki Tourneo Courier’in 4157 mm’lik uzunluğunun Fiat Fiorino Combi’den 293 mm daha fazla olması. Tourneo Courier’in Türkiye broşürlerinde ve kataloglarında yazan genişliği konusunda ise yanılgıya düşmemek gerek. Çünkü Türkiye broşürlerinde Courier’in aynalar hariç genişliği 1976 mm olarak gözüküyor ki bu mümkün değil. Bu değer aynalar katlı olan değer ve diğer üreticilerin çoğunun aynalar hariç ölçü verdiği ve bunun neredeyse bir dünya standardı olduğu düşünüldüğünde diğer markalarla karşılaştırma yaparken tüketiciyi yanılgıya düşürecektir. Zaten bazı yurtdışı Ford sitelerinde de aracın aynalar hariç genişliği 1764 mm olarak veriliyor ki bu değer de Fiorino Combi’den 48 mm fazla. Dingil mesafesi konusunda ise Fiat Fiorino Combi 2513 mm ile Ford Tourneo Courier’in 2489 mm’lik değerinin 24 mm önünde. Ebat karşılaştırmasını burada bırakıp iç mekâna geçelim.

Tourneo Courier’in iç mekanında beklenileceği gibi sert plastik malzemeler kullanılmış. Sonuçta bu bir ticari araç ve yumuşak dokunuşlu malzemelerden çok, uzun yıllar dayanacak malzemeler öncelikli. Kokpitteki birleşim noktaları muntazam ve Fiesta’yı hatırlatan bu kokpit, ticari bir araçtan çok binek otomobil havasında. Tavanda eşya rafı ve el freni konsolu bölgesinde ufak tefek eşyalara yönelik gözler unutulmamış. Orta konsolun en üst kısmında yer alan 3,5 inçlik ekran geri görüş kamerası olarak hizmet vermesinin yanı sıra, Ford SYNC sistemine ait özellikleri de gösteriyor. Bu ekran Titanium ve Titanium Plus donanımlarına has bir özellik ve daha alt donanımlar olan Trend ve Deluxe’de burada Akıllı Cihaz İstasyonu adında bir aparat bulunuyor. Bu sayede akıllı telefonu buraya sabitleyip telefon görüşmesi yapabilmek veya telefonun navigasyonunu kullanabilmek mümkün olabiliyor. Navigasyon + geri görüş kamerası üst donanım seviyelerinde 2500 TL ek ödeme ile alınabiliyor.

Sürgülü arka kapılardan arka koltuklara geçiş rahat ve diz ve baş mesafesi ile ilgili bir sıkıntı yok. Ancak arka tarafta 3 kişi seyahat edecekse, ortada oturacak kişinin çıkıntılı minder yapısı nedeniyle rahatsızlık duyacağını şimdiden söyleyelim. Ön koltukların arkasında 3 kg taşıma kapasitesi sunan katlanabilir masa olması ise özellikle uzun yolculuklarda çocuklu ailelerin hoşuna gidecek bir özellik.

Pandizota kadar olan 395 lt’lik bagaj hacmi de, Fiorino’nun 356 lt’lik değerinden biraz daha iyi. Ford Türkiye broşürlerinde yine tüketiciyi yanılgıya düşürecek şekilde aracın en düşük bagaj hacmi “2. koltuk sırasına kadar, tavana kadar yüklenmiş durumda”  ibaresi ile708 lt olarak verilmiş. Oysaki bagaj hacimlerinde esas olan en küçük değer ile (pandizot veya cam hizasına kadar olan değerler) ve tüm koltuklar yatık olan değerlerdir ki, Tournoe Courier’in pandizot hizasındaki bagaj hacmi 395 lt.

Sürüşü nasıl?

Test aracımızda yer alan stop-start teknolojili, 1.6 TDCi turbo dizel motor 3800 d/d’de 95 HP güç, 1750-2500 d/d aralığında 215 Nm tork üretiyor. Geçişleri rahat 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu motor 1205 kg’lık ağırlığa sahip Tourneo Courier’i, özellikle birinci viteste, düşük motor devirlerinde taşırken biraz nazlanıyor. Bunda muhtemelen yakıt ekonomisi gözetilerek hazırlanmış uzun dişli oranının da etkisi var. Maksimum torkun geldiği 1750 d/d’den itibaren ise çekiş biraz daha iyileşiyor. Sonuçta bu bir ticari araç olduğundan yüksek performans beklentisine girmemek lazım. Performans verileri her nedense Türkiye kataloglarında yer almayan Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 HP, resmi yurtdışı verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 14.0 saniyede tamamlarken, maksimum 170 km/s’ye çıkabiliyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimse 3.8 lt/100 km.

Tourneo Courier’de önde MacPherson, arkada torsiyon çubuklu, yarı bağımsız süspansiyon sistemine kullanılmış. Süspansiyon konforu iyi olan otomobil, bozuk yollarda bile sorunsuzca ilerliyor. Bununla birlikte yol tutuş da hiç fena sayılmaz. Anti devrilme optimizasyonu yapılan Courier ailesinin tümünde ESP’nin standart olması insanı sevindiriyor. Yumuşak ve rahat kullanımı ile beğeni toplayan Tourneo Courier’in bana göre eleştirilebilecek en önemli eksisi iç mekânda ufak tefek tıkırtıların olması.

Donanım

Tourneo Courier’in giriş seviyesi versiyonu olan Trend’de, sürücü ve yolcu ön hava yastığı, ESP, ABS, yokuş kalkış destek sistemi, acil durum fren desteği, elektronik fren gücü dağıtıcısı, ISOFIX bağlantı noktaları, kayar kapılarda çocuk kilidi, merkezi kilit ve immobilizer, klima, USB ve Bluetooth’lu radyo, akıllı cihaz istasyonu, sürücü ve yolcu hava yastıkları ve çift kayar kapılar standart iken Deluxe’de bunlara ek olarak; gövde rengi yan aynalar, krom çerçeveli ön ızgara, ayarlanabilir bagaj örtüsü, direksiyondan kumandalı müzik sistemi ve baş üstü saklama alanı bulunuyor. Tourneo Courier’nin Titanium donanım seviyesinde ise 16 inçlik alüminyum jantlar, SYNC, dijital klima, hız kontrol sistemi, tavan rayları, karartılmış camlar ve yağmur sensörü standart. Serinin en yüksek donanımlısı olan Titanium Plus’ta ise tüm bunlara ek olarak; stop-start sistemi, lastik basıncı izleme sistemi, yan hava yastıkları, ısıtmalı ön cam, ısıtmalı koltuklar ve alarm bulunuyor.

Sonuç

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 HP, geniş bir ekipman listesi ve konforlu bir kullanım sunuyor. Sahip olduğu fiyat-donanım ilişkisi ile hafif ticari araç pazarına hareket getireceğini öngörmek yanlış olmaz.

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 HP stop/start teknik özellikler-fabrika verileri

Motor:1560 cc, 4 silindirli, 16V, turbo dizel

Şanzıman:       5 ileri manuel

Maksimum güç:          95 HP @ 3800d/d

Maksimum tork:         215 Nm @ 1750-2500 d/d

Maksimum hız:           170 km/s

0-100 km/s:     14.0 sn

Bagaj hacmi:   395 lt -1656 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):        4157 / 1764 / 1723 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):   4.4 / 3.5 / 3.8 lt/100 km

Fiyat:   49.505 TL

+          Konforlu süspansiyon, vites geçişleri, geniş iç mekan

–           İç mekânda tıkırtı, arka orta koltuk

CO2 emisyonu: 100 g/km

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler