Cumartesi, Temmuz 27, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Dacia Duster 1.3 otomatik test sürüşü

Yeni Dacia Duster 1.3 otomatik test sürüşü

Yeni Dacia Duster 1.3 otomatik test sürüşü. Makyajlanarak yeni yüze kavuşan Dacia Duster, model gamına eklenen çift kavramalı EDC şanzımanla C-SUV segmentinde elini daha da güçlendirdi. Duster 1.3 TCe EDC, 150 HP’lik motoru ve çift kavramalı şanzımanıyla 229.900 TL’lik başlangıç fiyatıyla parasının hakkını veren bir otomobil.

Test aracı: Dacia Duster 1.3 TCe 150 HP EDC Prestige Plus 4X2

SUV pazarını büyüten modellerden biri olan Dacia Duster 2011’de yollara çıktığında, bütçesi kısıtlı olan kişileri SUV segmenti ile tanıştırmayı amaçlamıştı ve 10 yılda elde ettiği satış rakamları da bunu doğrular nitelikte oldu. Dünya çapında toplamda 2 milyon adedi bulan Dacia Duster’ın Türkiye’deki  toplam satışı ise yaklaşık 145.000 adet oldu. ODD verilerine göre 2021 Ocak-Temmuz döneminde elde ettiği 11 bin 95 adetlik satışla hem C-SUV segmentinin, hem de genel olarak SUV sınıfının en çok tercih edilen modeli konumunda.

Makyajlı Dacia Duster 2021 ülkemizde 1.0 TCe 90 HP, 1.5 TCe 150 HP olmak üzere 2 benzinli, 1.5 Blue dCi 115 dizel ve 1.0 Eco-G 100 HP LPG’li olmak üzere 4 motor seçeneği ile satılıyor. 6 ileri oranlı çift kavramalı otomatik EDC şanzıman sadece 1.3 Turbo 150 HP’lik motorla alınabiliyor. 4×4 seçeneği ise 6 ileri oranlı manuel şanzımanlı olarak 1.3 TCe 150 HP ve 1.5 Blue dCi 115 HP motorlarla sunuluyor.

Yeni Dacia Duster’ın giriş seviyesini 199.000 TL’lik etikete sahip 1.0 TCe 90 HP Comfort oluşturuyor. 1.3 TCe 150 HP EDC Comfort 229.900 TL’lik fiyata sahipken, Prestige Plus donanım seviyesindeki test aracımızın başlangıç fiyatı 249.900 TL.  Eğer otomobilin donanımını ve görünümünü opsiyonlarla zenginleştirmek isterseniz 360 derece kamera sistemi 3250 TL, ısıtmalı ön koltuklar 1250 TL, eller serbest Dacia Kart Sistemi 2500 TL, metalik boya 2000 TL ve köpekbalığı anten 745 TL’lik fiyata sahip.

Dacia Duster 2021 makyajı ile neler değişti?

Makyajla beraber Dacia Duster, yeni bir ışık imzasına kavuştu. Buna bağlı olarak farlar ve stop lambaları artık Y formlu LED ışık imzasına sahip. Makyajla beraber otomobilin radyatör ızgarasının ana formu korunurken, ızgara içindeki krom detaylar değiştirilmiş. Renault – Dacia mühendisleri otomobilin aerodinamik özelliklerini biraz daha iyileştirmiş. Arka spoyler ve jantlarda yapılan çalışmalar sonunda otomobilin CO2 emisyonları 5.8 g/km’ye kadar azaltılmış. İç mekânda ise koltuk kumaşlarının yenilenmiş. Ancak en fazla dikkat çeken değişim kuşkusuz ki öncede 7 inç ve kareye yakın formlu olan dokunmatik multimedya ekranının artık 8 inç olması. Duster’ın iç mekan özellikleri genel olarak aynı. Kumandalar rahat kullanımlı. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu yok. 478 lt’lik bagaj hacmi de C-SUV segmentinin büyüklerinden olmasa da 4 kişi için gayet yeterli.

Yeni Dacia Duster 1.3 otomatik test sürüşü

Duster’da yer alan 1332 cc’lik, turbo beslemeli motor, 5250-6000 d/d aralığında 150 HP güç ve 1700-3250 d/d aralığında 250 Nm tork üretiyor. Hem maksimum gücün, hem de maksimum torkun geniş bir devir bandına yayılmış olması bu motorun güzel yanlarından bir tanesi. 6 ileri çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş motor canlı ve istekli, hatta biraz sinirli bir karakteri var. Performans olarak beklentileri fazlasıyla karşılayan bu motor, sürücü dâhil 1338 kg’lık otomobile 9.7 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeri ve 199 km/h maksimum hız sağlıyor. Otomobilin en çok merak edilen noktalarından bir tanesi kuşkusuz ki şanzımanı… Normal kullanımda vites geçiş hızı olarak beklentileri karşılayan şanzıman, ani hızlanma ihtiyacı duyulan durumlarda dip gaz yapıldığında biraz gecikme yaptıktan sonra vites ufaltıyor ve sonrasında da otomobil etkileyici şekilde hızlanıyor. Hatta bazı durumlarda  “torque steer” etkisi de görülüyor. Duster’ın en güzel yönlerinden bir tanesi de kuşkusuz ki süspansiyon sistemimin bozuk yola olan uyumu. Bozuk yollarda çok rahat ilerleyen otomobilin iç mekânında çıtırtı-tıkırtı duyulmaması da güzel. Gelelim yakıt tüketimine… Fabrika verisine göre ortalama yakıt tüketimi 6.4 lt/100 km olan otomobil benim 200 km’yi aşan test sürüşüm sonunda 7.5 lt/100 km’lik tüketim ortalaması yakaladı.

Dacia Duster 1.3 Turbo EDC nasıl bir otomobil?

Dacia Duster 1.3 TCe 150 HP EDC, bir Dacia’dan beklenilen her şeyi fazlasıyla sunuyor. C-SUV segmentinde yer alan bu otomobil makul başlangıç fiyatına karşılık 150 HP güç, otomatik şanzıman, güzel bir donanım seviyesine ve makul fiyatlı opsiyonlara sahip.

Dacia Duster 1.3 TCe 150 HP EDC teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1332 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri oranlı EDC
Maksimum güç: 150 HP @ 5250-6000 d/d
Maksimum tork: 250 Nm @ 1700-3250 d/d
Maksimum hız: 199 km/s
0-100 km/s: 9.7 sn
Bagaj hacmi: 478 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4341/1804/1693 mm
Tüketim (ort.): 6.4 lt/100 km
Fiyat: 229.900 TL (Comfort)/249.900  TL (Prestige Plus)
CO2 emisyonu: 145 g/km

 

+ Fiyat-fayda ilişkisi, performans, kaput içi izolasyonu, amortisörlü kaput

– Ufak tefek detay işçiliği

Makyajlı Dacia Duster 2021 kapsamlı fiyat listesine ulaşmak için BURAYA, Dacia Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler