Çarşamba, Ağustos 5, 2020
Ana Sayfa Testler Yeni yüzlü 2014 Dacia Duster 1.5 dCi 110 HP 4x2 ilk sürüş...

Yeni yüzlü 2014 Dacia Duster 1.5 dCi 110 HP 4×2 ilk sürüş – test

İlk kez 2010 yılının Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı 2010’da tanıtılan ve satışa sunulmasından bu yana global anlamda 450.000 adedin üzerinde bir satış rakamına ulaşarak (Türkiye’de Ekim 2013 sonu itibariyle 28.815 adet) çok başarılı olan Dacia Duster, yenilenen tasarımı, iç mekanı ve donanımlarıyla Renault Mais bayilerindeki yerini aldı. Bu sayfada sizlere, Marsilya’da düzenlenen uluslararası basın test sürüşü organizasyonunda kullandığımız yeni 2014 Dacia Duster 1.5 dCi 110 HP 4×2 modelinin ilk sürüş – test yazısını sunuyoruz.

Yeni görünüm ve bakışlar

Makyajlı 2014 Dacia Duster, ilk bakışta hemen fark edilen yeni bir ön ızgaraya sahip. Ön yüzdeki bu yeniliğin yanı sıra, çift optikli far sistemi ve gündüz farlarının eklenmesiyle otomobilin bakışı da değişmiş. Yandan bakıldığında, Duster logolu yeni tavan barlarıyla dikkat çeken yeni Dacia Duster, arka tasarımda yeni stop lambaları ve krom kaplı egzoz çıkışıyla farklılaşıyor. Ayrıca 4×4 versiyonda 4×4 logosu artık arka camda değil, sağ stop lambasının sol kısmında yer alıyor. Kompakt SUV segmentinde yer alan yeni Dacia Duster’ın yerden yüksekliği 205 mm (4×4’te 210 mm). Bu da onu arazide başarılı kılan etkenlerden ilki. Diğerleri ise Nissan tarafından geliştirilen 4×4 sistemi, kısa birinci vites oranı ile 29.3 derece yaklaşma, 34.9 derece uzaklaşma ve 23 derece karın açıları. 4315 mm uzunluğundaki yeni Duster’ın dönüş çapı ise 10.44 metre. Bu da bir kompakt SUV sürücüsüne hem arazi hem şehir içinde pratiklik kazandıran başarılı bir değer.

Kokpitte büyük değişim

Yeni 2014 Dacia Duster’ın iç mekânı, dış tasarımdan çok daha fazla yeniliğe sahip. Otomobilin önceki versiyonunda eleştiri konusu olan birçok konuya el atılmış. Bunlardan belki de en önemlisi cam açma-kapama butonlarının kapı içlerine alınmış olması (kapı içi eşya gözleri küçülmüş). Elektrikli ayna kumandası ise, kullanımı zor olan el freni bölgesinde kalmış. Yenilenen ön konsolda, biri torpidonun üst kısmında, diğeri ise orta havalandırma kanallarının üstünde olmak üzere iki tane açık eşya gözü elde edilmiş ve bu sayede 3.3 litrelik ekstra eşya gözü sunuluyor. Yenilenen gösterge tablosu rahat okunuyor, buradaki yeni güneşlik ışığı daha iyi perdeliyor. Malzeme olarak sert plastiğin devam ettirildiği yeni Duster’da, ürün gamına eklenen 7 inç’lik (18 cm) renkli ve dokunmatik ekranlı Media Nav, arka park sensörü ve hız sabitleyici-sınırlayıcı gibi özellikler kullanıcıların hoşuna gidecektir. ESP’nin artık tüm modellerde standart olması ve yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu sağlayan, vites değiştirme göstergeli Eco sistemi de yeni Duster’da yer alıyor. Yeni koltuk döşemelerinin sunulduğu makyajlı Duster’da; küçük değişiklikler olsa da, su fıskiyesi çalıştırıldığında sileceklerin otomatik devreye olarak girmesi ve yol bilgisayarında dış ısının da gösterilmeye başlanması bence önemli yenilikler. Dingil mesafesi değişmeyen (2674 mm) yeni Duster, sürücü ve yolcularına hem önde hem de arkada yeterli diz, baş ve omuz mesafelerini sağlıyor. 2014 Duster’ın bagaj hacmi ise 4×2 versiyonda 475-1636 litre arasında değişiyor. 4×4 versiyonda ise bu değerler 408 ile 1570 litre arasında. Ön yolcu koltuk sırtlığının öne katlanabilmesi (tam değil, yarım şekilde), 2.70 metre uzunluğundaki yüklerin taşınmasına olanak tanıyor.

Daha sessiz bir sürüş

Marsilya’nın asfalt yollarında yeni Duster’ın ikisi de 4×2 aktarma sistemli olmak üzere, 1.2 TCe 125 HP turbo benzinli (ilk etapta Türkiye’de satışa sunulmayacak) ile 1.5 dCi 110 HP turbo dizel motor seçeneklerini kullandık. Ayrıca bizim için özel olarak hazırlanmış bir off-road parkurunda, aracın arazi kabiliyetini test etmek için 1.5 dCi 4×4 versiyonlarla kısa bir sürüş de gerçekleştirdik. Yaklaşık 3 yıl özel hayatında Duster kullanmış biri olarak, ilk izlenimim aracın çok daha sessiz olduğuydu. Aynı konudan basın toplantısında da bahsedildi: Arttırılan yalıtım sayesinde yol, aerodinamik ve motor gürültüleri hissedilir seviyelerde azaltılmış. Süspansiyon (konfor odaklı), yol tutuş (Hızlı-sert virajlarda ESP’ye iş düşüyor) ve direksiyon tepkilerinde (biraz hissiz) herhangi bir değişimin bulunmadığı yeni Dacia Duster, 110 HP’lik turbo dizel motor ve 6 ileri manuel şanzımanla yeterli performansı sunuyor ve düşük yakıt tüketimi vaat ediyor (ortalama 4.8 lt/100 km). Otomatik şanzıman seçeneğinin sunulmadığı (Dacia yetkilileri ileride olabileceğini söylediler) yeni Duster’da görüş açıları eskisi gibi geniş, fren hissi ve durma mesafesi de iyi. Standart donanımda mud & snow (çamur ve kar) özellikli dört mevsim lastiklerin bulunması ise, yılın her mevsiminde aynı lastiklerin kullanımını mümkün kıldığı için cep dostu bir özellik.

Baz fiyatı 36.600 TL

Yeni 2014 Dacia Duster, Türkiye’de Ambiance ve Laureate adlı iki donanım seçeneği, 5 ve 6 ileri manuel şanzımanlar, 4×2 ve 4×4 aktarma sistemleri ve 1.6 16V 105 HP benzinli, 1.6 16V 105 HP LPG’li, 1.5 dCi 90 HP ile 1.5 dCi 110 HP motor seçenekleriyle yollara çıktı. Otomobilin fiyatları 36.600 TL ile 53.550 TL arasında değişiyor. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar satış adedi hedefi vermese de hedefin segment liderliği olduğu kesin. Yeni Dacia Duster 2014 Türkiye fiyat listesine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

Makyajlı Dacia Duster 2013 Frankfurt Otomobil Fuarı özel videosunu izlemek için BURAYA tıklayınız.

Yazı: Emre Anamur / Marsilya-Fransa
Fotoğraflar: Dacia Medya

Yeni 2014 Dacia Duster 1.5 dCi 110 HP 4×2 Laureate teknik özellikler
Motor: 1561 cc, 4 silindirli, 8V, turbo, dizel
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum güç: 110 [email protected] 4000 d/d
Maksimum tork: 240 Nm @ 1750 d/d
Maksimum hız: 169 km/s
0-100 km/s: 12.2 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4315 / 2000 (aynalarla) / 1695 mm
Bagaj hacmi: 475-1636 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.5 / 4.5 / 4.8 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 127 g/km (C)  
Baz fiyat/Test aracı: 36.600 TL / 49.250 TL

Artılar: Fiyat, tüketim, iyileşen ergonomi, artan donanım
Eksiler: Otomatik vites yok, malzeme, hissiz direksiyon

3 YORUMLAR

  1. Emre Bey 1.2 TCE 125 HP turbo benzinli versiyon daha çevreci bir motor mu ? duster in bu versiyonu Ülkemizde ne zaman satışa çıkacak bilgi verirseniz memnun olurum, saygılar.

  2. Merhaba Arda Bey, 1.2 litrelik TCe turbo benzinli motor 120 HP güç üretiyor ve örneğin Renault Captur modelinde EDC çift kavramalı otomatik şanzımanla sunuluyor. Motorun karbondioksit salımı 125 g/km, ortalama tüketimi ise 5.4 lt/100 km. Bu değerler Duster 1.5 dCi 110 HP 4×2’de 127 g/km ve 4.8 lt/100 km. Yani iki motor da birbirine çok yakın aslında. Ancak 1.2 litrelik motorun Duster’a ne zaman konulacağı açıklanmadı. Saygılarımla.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler