Cuma, Ekim 4, 2024
Ana SayfaTestlerİlk sürüş - test: Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 HP (2013)

İlk sürüş – test: Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 HP (2013)

Bundan bir süre önce sayfalarımızda 2013 Peugeot 301’in ilk sürüş – test yazısına yer vermiştik. Peugeot’un yeni sedanı 301’i Türkiye’de kullandıktan birkaç gün sonra istikamet yeni (2013) Citroen C-Elysee basın test sürüşü için İspanya’nın Barcelona şehri idi. Citroen’in basın test sürüşü aktivitesi için bu şehri seçmesinin nedeni, bu otomobillerin Barcelona’daki fabrikalarda üretiliyor olmasıydı.

Barcelona havaalanına indiğimizde basın mensupları için hazırlanmış 1.6 HDi 92 HP ve 1.6 VTi 115 HP Citroen C-Elysee’ler bizleri bekliyordu. Ben tercihimi ilk olarak 1.6 VTi 115 HP’lik benzinli motordan yana kullandım ve bu otomobili Barcelona civarındaki yollarda 100 km kadar kullanma şansı buldum. Ertesi günse nispeten daha kısa bir rotada  C-Elysee 1.6 HDi 92 HP’yi denedim.

Citroen C-Elysee, Peugeot 301 ile ne kadar aynı, ne kadar farklı?

Kardeşi 301 gibi, “Platform 1” isimli platform üzerinde üretilen 2013 C-Elysée, beğeniler kişiden kişiye değişecek olsa bile özellikle önden göze güzel gelen bir tasarıma sahip. Otomobilin 4427 mm’lik uzunluğu 301’e göre 15 mm daha az. Tampon tasarımlarından doğan bu çok küçük farkın gözle anlaşılabilmesi mümkün değil. 1466 mm’lik yükseklikleri ve 2652 mm’lik dingil mesafeleriyse aynı.

Gelelim iç mekana…  İç mekandaki diz ve dirsek mesafelerinde bir fark yok. Bununla birlikte ön konsolun sağ tarafına göz atıldığında Citroen C-Elysee’nin torpido gözünün üst kısmına gelen bölgedeki kaplama ile fark yarattığı göze çarpıyor. Bununla birlikte gösterge tablosu da farklı. Orta konsol ve kapı içleri ise benzer. İç mekan ile söyleyeceğimiz diğer şeyler ise 301 ile aynı: Orta konsolun vites konsolu ile birleştiği yerde cam kumandaları toplanmış. Ekonomik bir çözüm olan bu düğme yerleşimi kullanım açısından herhangi bir sorun yaratmıyor.

Otomobilin arka koltuklarındaki diz mesafesi gerçekten iyi. Baş mesafesi konusunda da bir problem yok ve 301’in arka kısmı bu yönüyle ailelerin beğenisini kazanacaktır. Bagajın 506 lt’lik hacmi de 5 kişinin yapacağı uzun yolculuklara uygun.

Citroen yetkilileri ile yaptığımız sohbette 301 ile C-Elysee’nin karoserlerindeki farklarını sorduğumuzda kapılar hariç her şey farklı yanıtını aldık. Bununla birlikte Citroen’de arka camın açısı biraz daha yatık tasarlanmış. Ayrıca otomobillerin yürüyen aksamları, süspansiyon sistemleri de aynı.

Sürüşü nasıl?

Bilindiği gibi Fransız ekolüne ait otomobiller genelde alçak konsol tasarımlarına sahipler. 301’de olduğu gibi C-Elysee’de bu genellemenin dışında kalacak kadar yüksek ön konsollara sahipler. Ergonomik olmayan elektrikli ayna kumandasıyla aynaları ayarladıktan sonra yola çıktığımda dikkatimi çeken ilk şey motorun fazla rahatsız etmese de iç mekana sızan sesi oldu. Otomobilde bulunan 1587 cc’lik, 4 silindirli, üstten çift eksantrikli, 16 supaplı motor, 91-95 oktan benzinle çalışabilecek yapıda. Maksimum gücü olan 115 HP’yi 6050 d/d’de üreten bu motorun maksimum torkuysa 4000 d/d’de 150 Nm. Alt devirlerde gaza basıldığında otomobili pek canlı olmasa da hızlandırabilen 1.6 VTi ile özellikle sollama yaparken vites ufaltmakta fayda var. Vites geçişleri rahat olsa da vites değişimi için vites kolunun kat ettiği yol biraz fazla. 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlarken, maksimum 188 km/s’ye ulaşabiliyor. Virajlı yollarda biraz yana yatmasına rağmen güvenli olan Citroen C-Elysee’de ESP’nin standart olarak sunulması olumlu bir özellik.

Test sürüşlerinin yapıldığı günlerde Barcelona’da hava güneşli ve sıcaktı. Bu yüzden ara sıra klimayı kullanma ihtiyacı hissettim. Kullandığım C-Elysee daha önce kullandığım 301’den daha donanımlıydı ve farklı olarak dijital klima bulunuyordu. Aslında ben bu klimanın otomatik olduğunu düşünmüştüm ama yanıldığımı kullanım sırasında fark ettim. Söz konusu klima dijital ama manuel. Yani “otomatik” düğmesi yok ve sıcaklık ayarını yaptıktan sonra kabin içini hep aynı ısıda tutacak şekilde çalışmıyor. Açıkçası dijital olmayan otomatik klima görmüştüm. Eskiden aile otomobili olarak kullandığımız Citroen Xsara’da vardı. O sistemde sıcaklık birimleri dijital değil, analog olarak klima butonu çevresinde yer alıyordu ve istenilen sıcaklık seçimi yapılıp, otomatik tuşuna basıldığında, üfleme hızı vs. otomatik olarak ayarlanıyordu. C-Elysee’de ise sıcaklık dijital gösteriliyor ama ayarlaması manuel.

Ertesi gün ise 1.6 HDi 92 HP motorlu C-Elysee’yi kullanarak, dizel ile benzinli versiyonlar arasındaki farkı net olarak gördüm. Dizel motorlu C-Elysee, düşük devirde gelen yüksek tork avantajı ile daha esnek bir kullanım sunuyor ve ara hızlanmalarda daha iyi. Bununla birlikte vites yolu da daha kısa. Kısacası dizel motor, gündelik kullanım için daha iyi özellikler sunuyor.

Sonuç

2013 Citroen C-Elysee en alt donanım seviyesinde bile yeterli ekipmana sahip. İç mekanı geniş ve süspansiyonu yeterince konforlu. Kardeşi ile gireceği rekabette fiyat politikaları, kampanyalar ve satış elemanlarının kişisel başarıları belirleyici olacak.

 

2013 Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 HP fabrika verileri / teknik özellikler

Motor:                          1587 cc, 4 silindirli, 16V

Şanzıman:                     5 ileri oranlı manuel

Maksimum güç:          115 HP @ 6050 d/d

Maksimum tork:         150 Nm @ 4000 d/d

Maksimum hız:            188 km/s

0-100 km/s:                  9.4 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):        4427 / 1748 / 1466mm

Bagaj hacmi:                 506 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       8.7 / 5.1 / 6.4 lt /100 km

Fiyat:                     36.800 TL (1.6 VTi 115 HP başlangıç fiyatı)

+          İç hacim, ESP standart, çekiş,fiyat-donanım ilişkisi

–           Virajlarda yana yatıyor, ayna kumandası

CO2 emisyonu:          148 g/km

Citroen C-Elysee Türkiye fiyat listesine ulaşmak için BURAYA, ilk fiyat haberine ulaşmak için BURAYA, Türkiye’de satışa sunulması ile ilgili habere ulaşmak için BURAYA, fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

3 YORUMLAR

  1. bence çok güzel araba ben 1.2 vti motorunu aldım çekişi yeterli ve yakıtı çok az confort plus modelini yanı dolusunu 32.500 aldım o paralara alınabilecek en güzel araba bence

  2. slm yaşar bey. bende 1.2 vti motorlu olan modelini düşünüyorum ama karar veremiyorum. bütçemi biraz daha zorlayıp dizel mi alsam diyorum. dizelini test ettim cok hoşuma gitti ama arada 10 bin tl gibi bir fark var. bana artılarını ve eksilerini yazarsanız cok sevinirim. şimdiden cok sağolun.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler