Cuma, Eylül 25, 2020
Ana Sayfa Testler Sürüş izlenimi – Test: Hyundai i30 1.6 GDI Style

Sürüş izlenimi – Test: Hyundai i30 1.6 GDI Style

Yeni Hyundai i30, Türkiye’de iki motor ve bu motorlarda ikişer şanzıman ve ikişer donanım seçeneğiyle satılıyor. Bu sayfada gördüğünüz Style donanımlı yeni Hyundai i30 1.6 GDI ise, 43.900 TL’lik fiyatla listedeki en ucuz i30. Cenevre Otomobil Fuarı 2007’de tanıtılan birinci jenerasyon i30, 2010’da makyajlanmış ve 2011 sonbaharında düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ikinci jenerasyonuna kavuşmuştu. Açıkçası, bir otomobilin sadece 4 buçuk yıl sonra jenerasyon atlamasına pek de alışık değiliz. Ama yeni i30, Frankfurt’ta Volkswagen CEO’su Martin Winterkorn’un kurmaylarıyla birlikte dakikalarca ve dikkatlice incelediği kadar var. Çünkü yeni i30, Golf’ün korkulu rüyası olabilecek özelliklere sahip.

Akıcı ve modern bir tasarım

Yeni Hyundai i30’un dış tasarımı son derece modern ve ben de dahil olmak üzere, otomobil severlerin büyük bir çoğunluğunun beğenisini kazanmış durumda. Önde led’li gündüz farları cazibeyi arttırırken stop lambalarında da led teknolojisinden yararlanılmış. Sportif hatlara sahip otomobilin sürtünme katsayısı ise 0.30 Cd. Yeni i30, dış boyutlarını Kia markasındaki kuzeni ve platform kardeşi yeni cee’d ile paylaşıyor: Otomobilin uzunluğu 4300 mm, genişliği 1780 mm ve yüksekliği 1470 mm. 2650 mm olan dingil mesafesi, i30’un arka koltuklarında son derece yeterli bir diz mesafesi sunmasını sağlıyor. Yeni i30’un 378 litrelik bagaj hacmi ise, kompakt hatchback modeller arasında en iyilerden. Bu hacim, arka koltuklar öne katlandığında 1316 litreye çıkıyor.

İç mekân rahat ve kaliteli

Yeni i30’un kokpitine geçtiğinizde yumuşak dokunuşlu plastik malzeme ve sorunsuz işçilik öne çıkıyor. Dış tasarımdaki sportif çizgilerin devam ettirildiği iç mekan, sürücünün biraz uzağında kalan radyo frekansı ayarlama düğmesinin haricinde ergonomik. Otomobilde eşya gözü ve bardaklık konusunda sorun bulunmuyor. Torpido gözü de yeterli büyüklükte. Görüş açıları ise, sportif tasarımdan olumsuz yönde etkilenmiş ve çok geniş değil. Vites kolunun hemen ilerisindeki aux ve USB girişlerinin yeri iyi. Sade tasarımlı göstergeler rahat okunuyor. Mavi aydınlatma gözü yormuyor. Yol bilgisayarının butonu (trip) direksiyon simidinin üstine yerleştirilmiş. Trip butonunun hemen üstündeki buton ise, FlexSteer Sistemi’ne kumanda ediyor ve direksiyon ayarlarını “Normal”, “Spor” ve “Konfor” olarak değiştirmeye yarıyor.

1.6 motor 135 HP gücünde

Style adlı baz donanıma sahip (baz olmasına karşın hayli zengin) test aracımızda 1.6 litrelik 4 silindirli 16 supaplı atmosferik benzinli motor bulunuyor. 135 HP güç üreten motorun maksimum torku ise 4850 d/d’de 164 Nm. Gücünü 6 ileri manuel şanzımanla ön tekerleklere aktaran motor, sürücüsüne 195 km/s’lik maksimum hız ve 9.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. Otomobilin ortalama yakıt tüketimi ise fabrika verilerine göre 6.0 lt/100 km. Karbondioksit salımı 139 g/km ile “C” harfine denk geliyor. Süspansiyon sistemi eski i30’a göre konfor açısından çok daha başarılı olan aracın direksiyonu ise, farklı ayarlar yapma olanağı sunmasına karşın biraz hissiz. 6 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri sorunsuz. Aracın ses izolasyonu da iyi.

Baz fiyat 43.900 TL

Yeni Hyundai i30’un satın alınabilecek en ucuz versiyonu olan test aracımız, 43.900 TL’lik baz fiyata karşın zengin bir donanıma sahip. Bu da baz donanımlı bir otomobilin güvenlik ve konfor donanımlarından yoksun olduğu genellemesine aykırı bir durum. Yine 1.6 benzinli motora ve bu donanıma sahip ama otomatik şanzımanlı i30’un fiyatı ise 46.800 TL.

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

Hyundai i30 1.6 GDI Style teknik özellikler
Fabrika verileri:
Motor: 1591 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli
Şanzıman: 6 ileri manuel
Maksimum güç: 135 HP @ 6300 d/d
Maksimum tork: 164 Nm @ 4850 d/d
Maksimum hız: 195 km/s
0-100 km/s: 9.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4300 / 1780 / 1470 mm
Bagaj hacmi: 378-1316 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 8.0 / 4.7 / 6.0 lt/100 km
Fiyat: 43.900 TL

+ Tasarım, kalite, bagaj, arkada diz mesafesi, donanım
– Hissiz direksiyon, görüş açıları

CO2: 139 g/km C

Yeni Hyundai i30 1.6 CRDi Otomatik 128 HP’nin videolu testine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

1 YORUM

  1. arkadaş bide sizin elde ettiğiniz yakıt tüketimi değerlerini yazarsanız iyi olur.hiç bir testinizde maalesef gerçek yakıt tüketimi yazılmıyor.lütfen bu konuda dikkat edermisiniz.bildiğiniz üzere türkiyede araç alımlarında en büyük etken vergiler ve yakıt tüketimidir….

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler