Cuma, Temmuz 26, 2024
Ana SayfaTestlerSürüş izlenimi - Test: Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT

Sürüş izlenimi – Test: Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT

Hyundai’nin kompakt sedan modeli Elantra yenilenen modeliyle karşımızda. Elantra sadece benzinli motor seçeneği sunuyor ama rekabetçi fiyatıyla, rakiplerine olduğu kadar kardeşi Accent Blue’ya da gözdağı veriyor. Son dönemde ürün gamını neredeyse baştan aşağıya yenileyen Hyundai, yenilenen Elantra’yı Türkiye yollarına çıkardı. Sadece 1.6 litrelik benzinli motora sahip olan otomobilde, ikisi de 6 ileri olmak üzere manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri sunuluyor. Otomobilde “Mode” ve “Prime” adlı iki donanım seviyesi bulunuyor. Baz donanım olan “Mode” bile hayli zengin. Öyle ki bu donanımda altı havayastığı, ABS, BAS, ESP, VSM, park sensörü, elektrikli cam ve aynalar, USB, AUX ve iPod bağlantısı, radyo-CD-MP3 çalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, manuel klima, dijital bilgi ekranı, 15 inç’lik çelik jant, ön ve arka sis lambası gibi özellikler standart olarak sunuluyor. Mode donanımlı ve manuel şanzımanlı modelin fiyatı 45.850 TL, otomatik şanzımanlı Mode donanımlı versiyon içinse 48.600 TL isteniyor. Bizim test aracımız olan otomatik şanzımanlı Prime’ın etiketi ise 55.750 TL.

 

Tasarım modern ve sportif 

Hyundai Elantra’nın dış tasarımı son derece sportif. Zaten 0.28 Cd’lik rüzgâr direnç katsayısı da bunu kanıtlıyor. Otomobile hangi açıdan bakarsanız bakın, tıpkı deniz kenarlarındaki kayalıklar gibi rüzgâr tarafından şekillendirilmiş gibi duruyor. Arkaya gidildikçe alçalan tavan çizgisi, coupe tarzı görünümü destekliyor. 4530 mm’lik uzunluk, otomobili kompakt sedanlar arasında konumlandırırken 2700 mm’lik dingil mesafesi, arka koltukta dahi rahat diz mesafesi olmasını sağlıyor. Otomobilin 485 litrelik bagaj hacmi yeterli. Bagaj kapağının kapaktan açılamaması, sadece sürücü koltuğunun sol tarafındaki kolu çekerek ya da anahtardaki butona basarak açılabilmesi bir olumsuzluk. Benzer şekilde, kapağın iç kısmında tutamak olmaması da, kapatırken karoseri ellemeyi gerektirmesi nedeniyle (eliniz kirleniyor) negatif bir özellik. Arka koltukların bagaj içindeki kolu çekerek yatırılması ise Amerikan pazarına hitap eden otomobillerden aşina olduğumuz bir özellik. Ledli gündüz farları ve ledli sinyallere sahip dış dikiz aynaları görünüme modernlik katıyor.

 

İç mekân dış tasarımla uyumlu 

Dış tasarımın sportif olduğundan bahsettik. Elantra’nın iç kokpiti de bu algıyı devam ettiriyor. Tam karşıdan bakıldığında ince belli bir kadın vücudunu andıran orta konsol, üst kısımda ses, alt kısımda ise klima kumandalarını barındırıyor. En alttaki kapaklı gözde ise USB, AUX ve iPod bağlantıları var. Orta konsolun şekli, direksiyon simidinde de korunmuş. Bu sayede bir bütünlük sağlanmış. Direksiyon simidi, üstünde birçok kumanda birimine sahip ve kullanımı ergonomik. Yol bilgisayarı da buradan kontrol ediliyor. İki büyük yuvarlak birim ve ortalarında dijital ekrandan oluşan gösterge tablosu, mavi aydınlatmasıyla gece ve gündüz son derece kolay okunuyor. Otomobilde kullanımı zor ya da yeri kötü seçilmiş olan bir buton yok. Eşya gözü ve bardaklık sayısı da yeterli. Ancak klimanın havalandırma kanallarının orta kısımda olanları kapatılamıyor. Renault Fluence’ta da aynı olumsuzluğu yazmıştık. Bir de ön koltuklardan sadece bir tanesinin arkasında (yolcu koltuğu) file olması ilginç. Keşke sürücü koltuğunun arkasında da bir cep olsaydı. Kapı içi cepleri ise, hem önde hem de arkada yeterli genişlikte.

 

Sadece benzinli motor var 

Elantra’da dizel motor seçeneği yok. Sadece 1.6 litrelik benzinli motor görev yapıyor. 16 supaplı modern motor, 132 HP güç ve 158 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 195 km/s, 0-100 km/s hızlanma değeri ise 11.6 saniye. Ortalama 7.0 lt/100 km yakıt tüketen Elantra’nın karbondioksit emisyonu ise 162 g/km.Test aracımızda H-Matic olarak adlandırılan 6 kademeli otomatik şanzıman yer alıyor. Manuel olarak da kullanılabilen şanzıman, tam otomatik olması sayesinde sarsıntısız vites değiştiriyor ve yokuşlarda da geri kaydırmıyor. Daha hızlı vites değişimleri istediğinizde vites kolunu sağ çektikten sonra ileri iterek ya da geri çekerek manuel müdahalelerde bulunabiliyorsunuz. Motor, boş ağırlığı 1228 kg olan otomobili taşımakta zorlanmıyor, ama yüksek performans sergilediğini de söyleyemeyiz. Testimiz sırasında karma kullanımda elde ettiğimiz 8.4 lt/100 km’lik tüketim bizce makul sayılabilir.

 

Konforlu bir Hyundai 

i30, i20 ve Accent Blue modellerini düşündüğümde, yazdığım test yazılarında hep sert ve konfordan ödün veren süspansiyonlardan bahsettiğimi hatırlıyorum. Elantra’da ise durum öyle değil. Elantra, ailenin birçok ferdinden farklı olarak konfora yönelik sürüş özelliklerine sahip. Öte yandan yol tutuş konusunda da göze batan bir olumsuzluk sergilemiyor. Zaten yukarıda da bahsettiğim gibi birçok elektronik sürüş destek sistemi otomobilin standart donanımında yer alıyor. Direksiyonun tepkileri hızlı. Fren konusunda da bir sorun bulunmuyor. Görüş açıları ve ayna büyüklükleri yeterli. Prime donanımındaki renkli geri görüş kamerası (ekranı dikiz aynasında beliriyor) çok sevdiğim bir donanım ve park etmeyi kolaylaştırıyor. Prime donanımından bahsetmişken; anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi çok etkin çalışması nedeniyle (anahtar cebinizdeyken kapıları açıp kapatabiliyor ve motoru çalıştırıp stop edebiliyorsunuz -bazı markalarda bu kadar iyi çalışmıyor-) beğenimizi kazandı.

 

“i”siz ama “i”yi 

Elantra, “i” model ailesine mensup olmaya layık görülmemiş olsa da, son derece iyi bir otomobil. Tek handikapı olarak dizel motor seçeneği sunmaması gösterilebilir. Ama kompakt sınıfta benzinli bir sedan tercih edecekseniz Elantra; tasarımı, fiyat-donanım oranı, iç mekân ergonomisi, 5 yıllık garantisi ve Türkiye genelinde yaygın bayi-servis ağıyla en rekabetçi modellerden biri.

Yazı: Emre Anamur / Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

 

 

Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT

Fabrika verileri

Motor:        1591 cc, 4 silindirli, 16V, benzinli

Şanzıman:  6 kademeli otomatik

Maksimum güç:   132 HP @ 6300 d/d

Maksimum tork:  158 Nm @ 4850 d/d

Maksimum hız:    195 km/s

0-100 km/s:         11.6 sn

Boyutlar (uz. / gen. / yük.):     4530 / 1775 / 1445 mm

Bagaj hacmi:        485 lt

Tüketim (ş.içi / ş. dışı / ort.):  9.4 / 5.6 / 7.0 lt/100 km

Fiyat (Baz/Test aracı):   45.850 TL/55.750 TL

 

+       Tasarım, donanım, ergonomi, fiyat

–        Bagaj açma-kapama, ön havalandırma kanalları

 

CO2: 162 g/km    D

 

ÖNEMLİ NOT: Hyundai Elantra Autobest 2012 seçildi. Bu konuyla ilgili haberimize ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

3 YORUMLAR

  1. Aslında Elantra ile Hyundai, başarılı bir iş çıkarmış fakat 1.6lt. D-CVVT motor aşırı besleme sisteminden yoksun olduğu için rakiplerinden geride kalıyor, performans beklentileri ise yüksek tüketimle sonuçlanıyor. H-Matic ise klasik bir otomatik şanzımanın gelişmiş hali ve tork konvertörüne sahip, bu da yakıt tüketimi ve motor gücünün törpülenmesi anlamına geliyor..

    Şanzıman neyse de, motor konusunda Hyundai direkt enjeksiyonu keşfettiğine göre, direkt enjeksiyona sahip ve aşırı beslemeli bir motor da pekala üretebilir ve hacmi 1.4lt. seviyelerine çekebilir.. Performans ve yakıt tüketimi beklentilerini daha rahat karşılayabilir. Bunun dışında çok belirgin bir eksiği yok..

  2. Tasarım iyi ama dizel gelene kadar pek satmaz. Yakıt tüketimi benzinli motorda yüksek. Yeni i30 (yani Elantra HB) 1.6 dizel için 99gr/km CO2 gibi rekor değerlerden bahsediliyor.

  3. Yunus Yılmaz

    Bundan 3 ay aönce aldım. Her yönü ile çok güzel bir araba ancak otobanda bir başka arba ile yarışa girdiğinizde sizi utandırabiliyor çünkü maksimum 200 km yapıyor. Ne yaparsanız yapın üzerine çıkmıyor.Bu durum ise okadar para verip aldığınız arabayı keşke almasaydım dedirtiyor.Bu kadar spor görünüme sahip bir arabanın son sürati hiç olmazsa en azından 220 olmalıydı. 240 ibre koymuşlar ama araba 200’ü mümkün değil geçmiyor. ileride yazılım attırmayı düşünüyorum. Hız merakı olanlara söyliyeyim bu araba beklediğinizi vermeyebilir. Ancak şunu söylemeden geçemeyeceğim. Gaza bastığınız anda hiç zorlanmadan 200’e çıkıyor. Ama sonra kendini sabitliyor. Yanınızdan Focus 220 ile geçiyor ve siz birşey yapamıyorsunuz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler