Perşembe, Temmuz 2, 2020
Ana Sayfa Diğer Köşe Yazısı/Emre Anamur: Standsız Nissan herkesi solladı

Köşe Yazısı/Emre Anamur: Standsız Nissan herkesi solladı

Frankfurt Otomobil Fuarı, Eylül ayında 64’üncü kez düzenlendi ve biz Türk otomobil gazetecileri olarak epey kalabalık bir grup olarak oradaydık. Her zaman olduğu gibi dergiciler otomobillerin, günlük gazeteciler ise yöneticilerin peşinden koştu. Bunun doğal bir sonucu olarak da dergilerde fuarda sergilenen yeni modeller, gazetelerdeyse fuarda demeç veren yöneticiler yer aldı. e-otodergi’nin Ekim 2011 sayısında, fuarda öne çıkan otomobilleri, çektiğim fotoğraflar eşliğinde sizler için bir araya getirdim. Fuarların olmazsa olmazı manken kızları da unutmadım.

 

Burada değinmek istediğim markaysa Nissan. Bence fuarın Türk basını göz önüne alınırsa en kârlı markası Nissan oldu. Nedeni ise çok basit: Her ne kadar bazı dergiler, Frankfurt öncesinde hazırladıkları fuar-ön bilgilendirme sayfalarında Nissan’ın fuarda 1.6 lt dizel motorlu Qashqai’yi tanıtacağını yazmış olsalar da Japon üretici Frankfurt’ta stand açmadı. Yani fuar için tek bir kuruş harcamadı. Ama Renault-Nissan Başkanı Carlos Ghosn’la görüşme yapma fırsatı elde eden gazeteciler onun “Türkiye’ye Nissan yatırımı yapmaktan vazgeçmedik” şeklindeki ifadesini doğal olarak büyük puntolarla yayınladılar. Haber önce günlük gazetelerde yayınlandı, ardından da internette hızla yayıldı. Nissan’ın Türkiye’de fabrika kurabileceği ihtimali o günler otomobil forumlarında da bir numaralı konu oluverdi.

 

Kısacası Frankfurt’un Türk medyasındaki en kârlı markası, standı bile olmadan, 10 dönüm standı olanlardan daha çok haberi yayınlanan Nissan oldu ve 64’üncü Frankfurt Otomobil Fuarı bence bu yönüyle tarihe geçti.

 

Beni ve e-otodergi’yi twitter’dan da takip edebileceğinizi de hatırlatmak isterim. Adreslerimiz: www.twitter.com/Emre_Anamur & www.twitter.com/eotodergi

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler