Salı, Ekim 15, 2024
Ana SayfaEkonomiRenault’dan yeni stratejik plan: Renaulution

Renault’dan yeni stratejik plan: Renaulution

Renault’dan yeni stratejik plan: Renaulution. Groupe Renault yeni stratejik planı “Renaulution”u duyurdu. Groupe Renault CEO’su Luca de Meo tarafından duyurulan yeni stratejik plan Renaulution, 3 ana aşamadan oluşuyor. Bunlar; Diriliş, Yenilenme ve Devrim. “Diriliş”, 2023’e kadar sürecek, kâr marjı ve nakit oluşturma işlevlerinin iyileştirilmesine odaklanacak. “Yenilenme”, 2025 yılına kadar sürecek, markanın kârlılığını besleyen yenilenmiş ve zenginleştirilmiş ürün grupları yer alacak. “Devrim” ise 2025 ve sonrasını kapsayacak iş modelini teknoloji, enerji ve mobilite çevresinde konumlandırarak Groupe Renault’yu yeni mobilite değer zincirinde öncü hale getirecek. Renaulution kapsamında platform sayısı 6’dan 3’e (Grup hacminin yüzde 80’inde üç İttifak platformunun temel alınması), aktarma sistemlerinin sayısını ise 8’den 4’e düşürülecek.

Bu kapsamda Groupe Renault’nun yeniden rekabetçi hale gelebilmesi için çeşitli adımlar atılacak. Bunlar:

•            Mühendislik ve üretim yoluyla verimliliği artırmak, sabit masrafları azaltmak ve dünya genelindeki değişken maliyetleri iyileştirmek,

•            Grubun mevcut endüstriyel varlıklarından ve Avrupa’da elektrikli araçlar alanındaki liderliğinden faydalanmak,

•            İttifak’tan faydalanarak, ürün, iş ve teknoloji kapsamında etki alanımızı genişletmek,

•            Mobilite, enerjiye özel hizmetler ve veri ile ilişkili hizmetlere hız vermek,

•            Desteklenen markalar, müşteriler ve pazarlara odaklanarak 4 farklı iş alanında kârlılığı artırmak.

Sıkı bir mali disiplin içine girilecek ve araç başına maliyet ortalamada 600 Euro kadar aşağıya çekilecek. Grubun uluslararası ayak izi, yüksek kârlı faaliyetlere yönlendirilecek. Özellikle Latin Amerika, Hindistan ve Kore’de bunu yaparken, İspanya, Fas, Romanya ve Türkiye’deki rekabetçi konumumuzdan faydalanıp Rusya ile daha fazla sinerji yaratılmaya çalışılacak.

2025 yılına kadar 24 araç (yarısı C/D segmenti) ve en az 10 elektrikli araç piyasaya çıkarılacak. C segmentine özellikle önem verilecek ve her iki marka için LPG, Dacia için E-Tech seçenekleri sunulacak.

2025 yılına kadar Avrupa’nın en çevreci ürün yelpazesi oluşturulacak. Fransa’nın kuzeyinde, Grubun dünya genelindeki en büyük elektrik araç üretim kapasitesine sahip olacak “Electro pole” faaliyete geçecek.

Bu çalışmalar kapsamında grubun sportif kanadı da unutulmadı. Alpine, Alpine Cars, Renault Sport Cars ve Renault Sport Racing’i özel ve yenilikçi spor otomobiller geliştirmeye odaklanmış olan yeni bir yalın ve akıllı şirket altında bir araya getirilecek. Ayrıca Lotus ile birlikte tamamen elektrikli yeni bir spor otomobil geliştirilecek. Formula 1’de şampiyonluk kararlılığı da sürdürülecek.

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan Renault haberleri için BURAYA, Renault Grubu internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler