Pazartesi, Ocak 24, 2022
Ana SayfaTestlerPeugeot 508 1.6 BlueHDi EAT6 test sürüşü

Peugeot 508 1.6 BlueHDi EAT6 test sürüşü

Yeni 2015 Peugeot 508 1.6 dizel otomatik
Ürün gamında uzun zaman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı modeller olan Peugeot, bu tip şanzımandan vazgeçerek, tork konvertörlü yeni nesil otomatik şanzımanlı versiyonlara geçiş yapıyor. Biz de  Peugeot 508 1.6 BlueHDi 120 HP EAT6 ile kısa bir test sürüşü yapma imkanı bulduk.
Yazı: Tarık Akagün
Fotoğraflar: Peugeot Medya

Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (2)
Ülkemizde dizel motor + otomatik şanzıman kombinasyonu en çok istenilen kombinasyonlardan bir tanesi ve D segmenti olarak da bilinen orta sınıfta da durum farklı değil. 2010’da bu segmentte dizel motor + otomatik şanzıman satışları bu segmentin yüzde 30’undan daha azını oluştururken, 2015’in ilk 8 ayında bu oran yüzde 60 seviyesine ulaşmış durumda.
Ülkemizde konfor ve prestijin başladığı sınıf olarak görülen D segmentinde, sarsıntılı vites geçişlerine sahip otomatikleştirilmiş manuel şanzıman ETG6 ile mücadele eden 1.6 litre dizel motorlu Peugeot 508, artık daha konforlu EAT6  otomatik şanzımana ve daha güçlü motora sahip. Biz de 508 1.6 BlueHDi EAT6’yı Bodrum’da düzenlenen basın test sürüşünde kullanma fırsatı bulduk. 508 zaten yollarda olan bir model olduğundan tasarımına girmeyeceğim.
120 HP güç ve 300 Nm tork üreten AdBlue katkılı 1.6 BlueHDi motor ve Aisin üretimi EAT6 otomatik şanzıman kombinasyonunu daha önce 308’de kullanmıştım ve beklentilerimi karşılamıştı. Bu motor-şanzıman ikilisinin daha ağır 508’de neler yapacağını da merak ediyordum, zira daha ağır bir gövde (1425 kg) söz konusuydu.

Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (4)

Motor, performans, sürüş

Otomobil çok hızlı olmasa da, aile kullanımı için yeterli çekişe sahip ve vites geçişleri de hızlı şekilde gerçekleşiyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11 saniyede tamamlayan otomobilin nefesi de rampalarda bu hız civarında biraz kesiliyor. Fabrika verilerine göre maksimum hızı 201 km/s olan 508 1.6 BlueHDi EAT6’ın ortalama tüketimi ise 3.9 lt/100 km olarak açıklanıyor. Gerçek hayat kullanımına ait tüketim tecrübelerimizi otomobili daha kapsamlı test için tekrar aldığımızda aktaracağız. Otomobilin belli başlı rakiplerinden olan VW Passat 1.6 TDI 120 HP DSG’de bu değerler sırası ile 10.8 sn, 206 km/s ve 4.2 lt/100 km, Opel Insignia 1.6 CDTI 136 HP Otomatik’te ise 10.9 sn, 200 km/s ve 5.0 lt/100 km olarak açıklanıyor.

Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (7)
Bodrum çevresindeki temiz asfalta sahip yollarda kullandığım otomobil süspansiyon konforu olarak da gayet başarılı ayrıca yol tutuş da güvenli. 508’in iç mekânı geniş olsa da bazı eksiklikler de yok değil. Örneğin eşya gözleri yetersiz ve iç mekânda cep telefonu, cüzdan gibi eşyaları koyacak işlevsel bir göz yok. Kol dayama yerinin altındaki gözün kapağı sadece sağ tarafa doğru açılıyor ve erişimi pratik değil.

Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (3)
Sonuç
508 1.6 BlueHDi EAT6, kabul edilebilir bir performansa, rakiplerinden daha düşük yakıt tüketimine ve zengin donanıma sahip. Yılın ilk 8 ayında 700 adetlik satışa ulaşan 508, yeni motor ve şanzıman kombinasyonu ile yıl sonuna kadar 2000 adetlik satışa ulaşmayı hedefliyor.

Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (8) Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (9)    Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (6)
Peugeot 508 1.6 BlueHDi EAT6
Fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1560cc, 4 silindirli, 16V, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri otomatik
Maksimum güç: 120 HP @ 3500 d/d
Maksimum tork: 300 Nm @ 1750 d/d
Maksimum hız: 201 km/s
0-100 km/s: 11.0 sn
Bagaj hacmi: 473-1339 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4830 /1828 /1456 mm (genişlik değeri aynalar hariçtir)

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 3.6 / 3.9 / 4.5 lt/100 km
Fiyat: 107.500 TL (Access) – 127.000 TL (Allure)
+ Donanım, şanzıman, kabin genişliği
– Ufak tefek ergonomi sorunları, rakiplerinden ufak bagaj
CO2: 102 g/km

Peugeot_508_1.6_Dizel_otomatik (5)

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler