Çarşamba, Aralık 1, 2021
Ana SayfaTestlerOpel Cascada 1.6 SIDI Turbo Ecotec Otomatik ilk sürüş-test

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Ecotec Otomatik ilk sürüş-test

Uzun zamandır cabrio otomobil üreten Alman üretici Opel, C segmentinde yer alan Astra TwinTop’ı yenilemek yerine, Cascada adıyla D segmentinde yer alan yepyeni bir cabrio geliştirip satışa sundu. Opel tarafından Almanya’da tasarlanıp geliştirilen ve Polonya’daki Gliwice fabrikasında üretilen yepyeni cabrio model Cascada’yı İzmir’in tatil beldesi Çeşme ve çevresinde, güneşli ve sıcak bir havada kullandık.

C’den D’ye sıçrayış

Opel, kompakt sınıfta yer alan Astra TwinTop modelinin üretimini sona erdirip, bir üst segment olan orta sınıfta Cascada adlı yeni cabrio modeliyle C’den D’ye sıçramış oldu. 4696 mm uzunluğa, 1839 mm genişliğe ve 1443 mm yüksekliğe sahip Opel Cascada’nın dingil mesafesi 2695 mm. Bu dingil mesafesi, Insignia modelinden 40 mm daha kısa. 2+2 oturma düzenli, 4 kişilik bir cabrio olan Cascada’nın kumaş tavanı sadece 17 saniyede açılabiliyor. Tavanı kapatma süresi de aynı. Bu işlem, ister orta konsoldaki butona, ister kontakt anahtarındaki butona basarak tamamen elektrikli olarak gerçekleşiyor. Tavan mekanizmasının 50 km/s hıza kadar çalıştığını da belirteyim. Böylece yolda giderken bile tavanı açıp kapatabilirsiniz. Cascada ile Astra TwinTop karşılaştırıldığında, Cascada’nın burulma konusunda yüzde 41, bükülme konusunda ise yüzde 27 daha sert olduğu belirtiliyor. Tavan rengi olarak siyah, bordo ve kahverengi tercih edilebilirken, gövde rengi seçeneği sayısı 10. Cascada’nın bagaj hacmi, otomobilin üstü açıkken 280 litre, üstü kapalıyken ise 380 litre. Öte yandan; iki kişilik kullanımda, FlexFold sistemi sayesinde elektrikli olarak öne katlanan arka koltuklar sayesinde bu hacim 750 litreye çıkıyor. Ayrıca 1818 mm uzunluğundaki yükleri taşımak da mümkün oluyor.

Kaliteli iç mekan

Opel Cascada’nın iç mekanı, şık ve rahat deri koltuklar, yüksek donanım ve deri kaplı ön konsolla bu sınfıtaki kalite beklentisini karşılıyor. İşçilik konusunda da gözüme bir olumsuzluk çarpmadı. Motor çalıştırıldığında, büyük kapılar nedeniyle oldukça geride kalan emniyet kemerlerinin otomatik olarak öne gelmesi, cabrio otomobillerde olmazsa olmazlardan. Kokpitin makyaj öncesi Ingisnia modelini yansıtması ise, Cascada’nın daha yola çıkar çıkmaz biraz eskimesi sonucunu doğurmuş. Ancak bu noktada; gösterge birimlerinin takibi, eşya gözü ve ergonomi konularında bir sorun olmadığını belirteyim. Elektronik park freni, orta konsolda yerden tasarruf edilmesini sağlamış.

Yeni 1.6 turbo motor

Çeşme’de kullanmış olduğum Cascada modelinde, Opel’in yeni 1.6 litrelik, direkt enjeksiyonlu, 4 silindirli, turbo benzinli motoru yer alıyordu. 170 HP güç ve overboost fonksiyonu sayesinde 280 Nm tork üreten bu motor, otomobile 222 km/s’lik maksimum hız ve 9.6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kumanda edilen motorun ortalama yakıt tüketimi ise 6.3 lt/100 km. 1733 kg boş ağırlığa sahip Cascada 1.6 SIDI Turbo Ecotec Otomatik, gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Otomatik şanzımanın Active Select özelliği, viteslerin sürücü tarafından manuel olarak değiştirilmesine olanak tanıyor. HiPerStrut şasi, sürücüye “Standart”, “Tour” (Konfora yönelik) ve “Sport” (Sportif kullanıma yöenlik) ayarları arasında seçim yapmasını sağlarken, opsiyonel olan FlexRide sisteminin fiyatı bu versiyonda 2760 TL.

Baz fiyatı 96.000 TL

Opel Cascada Türkiye’de ikisi de Cosmo donanımına sahip 1.6 SIDI Turbo Ecotec Otomatik 170 HP benzinli ve 2.0 CDTi Otomatik 165 HP turbo dizel motor seçenekleriyle satışa sunuldu. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, benzinli seçeneğin fiyatını 96.000 TL, dizel seçeneğin fiyatını ise 119.400 TL olarak açıkladı. Avrupa genelinde, satışa sunulduğu 20 Nisan 2013 tarihinden bu yana 5500 adetlik sipariş alan Opel Cascada’nın Türkiye’de 2013 yılı satış hedefi ise 50 adet. Bu kısıtlı hedefin en önemli nedenlerinden biri, Türkiye’de cabrio otomobil satışının çok sınırlı olması. Halbuki bir yılda Türkiye’dekinden çok daha az sayıda gün güneş alan İngiltere ve Almanya’da bu tür otomobillere yüksek talep var. Az sayıda satılacak olsa da, Cascada sahiplerinin araçlarını yaz-kış keyifle kullanacaklarını düşünüyorum. Zaten Opel’in en büyük iddiası da bu: Cascada, dört mevsimlik bir otomobil.

Opel Cascada fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA tıklayın.

Yazı: Emre Anamur
Fotoğraflar: Emre Anamur ve Opel Medya

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Ecotec Otomatik teknik özellikler
Fabrika verileri
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri otomatik
Maksimum güç: 170 HP @ 4250-6000 d/d
Maksimum tork: 260 Nm @ 1650-4250 d/d (overboost ile 280 Nm)
Maksimum hız: 222 km/s
0-100 km/s: 9.6 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4696 / 1839 / 1443 mm
Bagaj hacmi: 280-380-750 lt
Tüketim (ortalama): 6.3 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 148 g/km (C)
Fiyat: 96.000 TL

+ Tavan açılma-kapanma hızı, segmentine göre uygun fiyat
– Tavan kapalıyken arka oturma alanı kısıtlı

  1. OPEL CASCADA DA EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKÜRLER HIZLI GÜVENLİK SİSTEMİ FAZLA VE İYİ EN ÖNEMLİSİ HAVAYASTIĞI ŞERİT TAKİP UYARISI VE TAKLA ATMAYI ENGELLEYEN GÜVENLİK SİSTEMİ ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ YAŞLARINDA DÜŞÜNÜYORUM NASİPSE OLUCAK İNŞALLAH DAHA GÜZEL ARABALAR ÜRETİRSİNİZ UMARIMM

  2. megane coupe 130 hp 1.6 dci bu aractan daha hizli 0-100 oranina sahip opelin otomatik viteslere saglam bi el atmasi gerek d sinifi degilde c sinifi bi arac olsaydi fiyatida c sinifi civarinda olsaydi gibi akil vermek isterdim ama kendileri bu sekilde uygun gormus resimlerde cok tatli gorunuyor

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler