Cumartesi, Kasım 27, 2021
Ana SayfaHaberlerMichelin lastikte doğru hava basıncı konusunda uyarıyor

Michelin lastikte doğru hava basıncı konusunda uyarıyor

Michelin lastikte doğru hava basıncı aktiviteleri sonucunda araçların yüzde 21’inin lastik hava basıncının tehlikeli durumda olduğu ortaya çıktı. Markanın 2004 yılından bu yana sürdürdüğü Michelin lastikte doğru hava basıncı etkinlikleri, 2016 yılında günlük araç katılım ortalamasını bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 11 arttırarak 241 araca ulaştı. Aktiviteler sonunda toplamda 2891 aracın kontrolü gerçekleştirilirken, lastiklerin yüzde 21’inin tehlikeli boyuttaki hava basıncıyla yola çıktığı tespit edildi. 2014 yılında gerçekleşen etkinliklerde elde edilen sonuçlara göre tehlikeli hava basıncıyla yola çıkan araç sayısı yüzde 1 düşerken sürücülerin bilinç oranının yükseldiği gözlemlendi. 2015 yılında düzenlenen Michelin lastikte doğru hava basıncı etkinliklerinde tehlikeli oranda düşük hava basıncına sahip araçların oranı yüzde 22 olarak belirlenmişti.

5 farklı noktada gerçekleştirilen Michelin lastikte doğru hava basıncı aktiviteleri 12 gün sürdü. Eskişehir Neoplus AVM’de başlatılan etkinlikler, sırasıyla Bursa CarrerfourSA AVM, Susurluk Festiva Outlet, Afyon Afium-İlkbal Dinlenme Tesisleri ve Antalya Migros AVM’de gerçekleştirildi. Michelin lastikte doğru hava basıncı etkinliği kapsamında hava basıncı ölçülen lastiklerin yüzde 21’inin tehlike boyutunda olduğu ortaya çıktı. 5 ilde toplam 12 gün süren aktivitelerde en yüksek katılım Afyon Afium’da sağlandı.

12 yılda toplam 37.547 araca ulaşıldı

2004 yılından beri sürdürülen Michelin lastikte doğru hava basıncı etkinliklerinin toplamında 37.547 araca ulaşılarak hava basıncı kontrolleri yapıldı. Aktivite alanına davet edilen sürücüler, araçlarından inmeden ölçüm alanına alınarak, iki dakika gibi kısa bir sürede araçlarının dört lastiği de eş zamanlı olarak ölçülerek hava basınçları ayarlandı. Katılımcılara ayrıca araç kokusu ve anahtarlık gibi küçük hediyeler dağıtıldı.

Doğru hava basıncı neden önemli?

Lastik basıncının doğru seviyede olması güvenlik, uzun ömür ve yakıt tasarrufu açısından büyük önem taşıyor. Lastik basıncının gerektiğinden daha düşük veya daha yüksek olması aracın yol tutuşunu, lastiğin performansını ve dayanıklılığını olumsuz yönde etkilerken, bu durum ciddi kazalara yol açabiliyor. Düşük basınç, lastiğin yola tutunmasını zorlaştırırken sürücüye araç hakimiyeti sağlaması konusunda sorunlar yaşatabiliyor. Düşük hava basınçlı olarak kullanılan lastikler: Yol tutuş kabiliyetini azaltır. Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa neden olur. Islak zeminde fren mesafesini uzatır. Aşırı ısınacağından patlama riski artar. Tüm bunlar da trafik kazalarının meydana gelmesi riskini arttırır.

Düşük hava basıncı neden tehlikeli?

Lastiklerde düşük hava basıncı, lastiğin aşırı esneyerek ısınmasına ve bununla birlikte temas yüzeyinin bozularak yol tutuşunun azalmasına neden oluyor. Düşük basınçlı lastikler, ıslak zeminde ise lastiğin yolla temasını yitirmesi sebebiyle daha ciddi sorunlara yol açıyor. Araç kontrolünün kaybedilmesine ve kazalara yol açan düşük hava basınçlı lastikler yollar için büyük tehlike yaratıyor.

Michelin lastikte doğru hava basıncı

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler