Cuma, Kasım 27, 2020
Ana Sayfa Testler Mercedes-Benz CLA 200 AMG 2013 test

Mercedes-Benz CLA 200 AMG 2013 test

Son dönemde çizgisini gençleştiren Mercedes-Benz’in en çok merak uyandıran modellerinden biri olan yeni kompakt otomobili CLA 200’ü test ettik. Üreticisi tarafından 4 kapılı coupe olarak tanımlanan ama dünya otomobil medyasında sedan olarak da anılan CLA, Mercedes markasına yeni müşteriler kazandırmak için tasarlanmış bir otomobil. Bu sayede gerçek bir coupe almaya cesaret edemeyen ama nispeten ulaşılır fiyatlı, gençlere yönelik 4 kapılı, çok şık ve sportif bir Mercedes ortaya çıkmış.

Ülkemizde şimdilik sadece 156 HP güç üreten, 1.6 litre benzinli motora sahip CLA 200 satılıyor. Donanım seviyesi ise Style (93.300 TL), Urban (96.000 TL) ve AMG (106.300 TL) olmak üzere üç tane.Fikir vermesi açısından bir üst sınıftaki C 180’nin fiyatı ise 98.600-116.900 TL arasında değiştiğini ekleyelim.

Havası yeter

Bu otomobilin tasarımını bir cümle ile özetlemek gerekirse “havası yeter”. Yavru bir CLS gibi duran Mercedes CLA Serisi (CLA Class, CLA Sınıfı, ülkemizde CLA Serisi olarak isimlendiriliyor)Concept Style Coupé ilham alınarak şekillendirilmiş.

Ön tarafta motor kaputu üzerindeki “powerdome” adlı çıkıntılar ve pırlanta-boncuk hissi veren radyatör ızgarası ile dikkat çeken otomobilin yan görünümde fardan başlayıp kapı tutamaklarının alt tarafından devam ederek arka kapı kolunun altında biten ve arka kapı kolunun üst kısmında başlayıp stop lambalarına akan kat izleri tasarımda fark yaratıyor. Ayrıca spoyler formlu bagaj kapağı ve difüzör formlu arka tampon da çok çekici.

Daimler’in Macaristan –Kecskemét’teki fabrikasında üretilen Mercedes CLA, 0.23 Cd’lik rüzgar direnç katsayısı ile (CLA 180 BlueEfficiency’de 0.22) dünyanın en aerodinamik seri üretim otomobili.

Mercedes-Benz CLA koltuklar

2690 mm’lik uzunluğu A Serisi ile aynı olan CLA’nın uzunluğu 4630 mm, genişliği 1777 mm, yüksekliği ise 1432 mm. CLA kıvrımlı hatları ile göze güzel gelse de bana göre tasarımda geleneksel Mercedes-Benz oranlarına sahip değil. Bunun nedeni ise ön tekerlek ile ön kapı çizgisi arasındaki mesafenin çok az olması. Dikkatli bakıldığı zaman sedan ve coupe diğer tüm Mercedes’lerde bu boşluğun daha fazla olduğu göze çarpar. Bu tasarım detayı otomobile daha atik görünüm katmasının yanı sıra, otomobilin tasarımını ve oranlarını göze daha dengeli gösterir. CLA’nın  A Serisi ve sedan karoserli C Serisi ile boyut farklarını aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.

CLA Serisi

A Serisi

C Serisi

Uzunluk (mm)

4630

4297

4591

Genişlik (mm)

1777

1780

1770

Yükseklik (mm)

1432

1434

1447

Dingil mesafesi (mm)

2690

2690

2760

İç mekan nasıl?

Mercedes’in yeni kompakt otomobili CLA’nın sportif ön konsolu ile A Serisi ile benzer. Kolay anlaşılır ve kalite hissi iyi olan kokpitte iki koltuk arası eşya gözü ve bardaklık olarak hizmet veriyor. Vites kolu ise direksiyon kolonun sağ tarafında. Elektromekanik el park freni ise sürücünün sol diz hizasının üst kısmında. Yuvarlak havalandırma ızgaraları ve orta konsolun üstünde asılı gibi duran ekran, A Serisi’nde olduğu gibi bu otomobilde de mevcut. 3 kollu direksiyon simidi ve başlık içleri aydınlatmalı sportif koltuklar bu otomobilin genç yönünü gösteren detaylar.

4 kapılı gövdesi nedeniyle Mercedes CLA, büyük ihtimalle sahipleri tarafından aile otomobili olarak da kullanılacak. Bu durumda arka koltuklar önem kazanıyor. Öncelikle şunu söyleyelim, arka koltuklara iniş-biniş eğimli tavan çizgisi nedeniyle oldukça zor. Kafayı eğip arka koltuğa oturduktan sonra da yetersiz baş mesafesi nedeniyle, baş tavana değiyor, hatta uzun boylular boyunlarını biraz bükmek zorunda kalabilirler. Bununla birlikte tavanın kesimi ve sabit kafalıklı ön koltuklar nedeniyle de arka koltuk yolcuları sıkılabilir. Koyu renk döşemeler ve yüksek ön konsol çizgisi de iç mekândaki kasveti arttırıyor ve panoramik cam tavan bile iç mekanın basık hissini önlemede yetersiz kalıyor.

Sürücü koltuğuna geçildiğinde fark edilen diğer bir şeyse ön sol çapraz görüşün biraz kötü, arka görüşün ise kötü olduğu. Geri görüş kamerası, arka tarafı görme konusunda fayda sağlayan güzel bir donanım. Ayrıca ön koltukların sabit kafalıklarının öne doğru eğimli oluşu, otomobili koltuk sırtlığı dik şekilde kullananları biraz rahatsız edebilir. Ama Türkiye’de sürücü koltuğuna dik şekilde oturan az sayıda insan olduğu da bir gerçek. Otomobilin 470 lt’lik bagajı bu tipte bir otomobil için gayet iyi. Ama dar yükleme ağzı ve bagaj dibindeki çıkıntı kullanışlığı azaltıyor.

CLA 200 AMG’nin sürüşü ve performansı nasıl?

Test aracımızda M 270 kodlu, Mercedes-Benz’in BlueDirect adlı yeni motor gamına ait, 1.6 litrelik direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli motor mevcuttu.  5300 d/d’de 156 HP güç üreten bu motorun 250 Nm’lik maksimum torku 1250 d/d gibi çok düşük bir devirden başlayarak 4000 d/d’ye kadar kesintisiz olarak sunulabiliyor. Maksimum torkun neredeyse rölantiden itibaren geniş bir devir bandına yayılmış olması alt devirlerde bile yeterli çekiş anlamına geliyor ki, bu çok olumlu bir özellik. Bu güç 7 ileri oranlı çift kavramalı 7G-DCT şanzımanla ön tekerleklere aktarılıyor. Bu şanzımanın 86 kg’lık ağırlığı 6 ileri manuel versiyonlardan sadece 40 kg daha fazla.

Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 8.5 saniyede tamamlayan CLA 200 AMG’nin yakıt tüketimi ise şehiriçinde 7.1 lt/100 km, şehirdışında 4.6 lt/100 km ve ortalama olarak 5.5 lt/100 km olarak açıklanıyor. GPS teknolojili profesyonel test cihazı ile yaptığımız hızlanma ölçümlerinde fabrika verisinin biraz gerisinde kalsak da otomobilin yavaş olduğu söylenemez. Performans testlerini de kapsayan ve 700 km’yi bulan test sürecinde bizim elde ettiğimiz yakıt tüketim değeri ise 7.4 lt/100 km. E (ekonomi), S (spor) ve M (manuel) olmak üzere 3 şanzıman modu sunan otomobil, özellikle şanzıman S modundayken gaz pedalına daha iyi tepki veriyor. Bununla beraber vites değişimlerini de daha üst devirlerde yapıyor. Vites geçişleri VW’nin DSG’si kadar hızlı olmasa da yine de hızlı ve sarsıntısız. Yalnız şehiriçi hızlarında yapılan sürüşlerde şanzımanın vites geçişlerinde çıkardığı mekanik ses, bir problem olmasa da bazı kullanıcıları rahatsız edebilir. Şehiriçi dur-kalk trafikte devreye giren stop-start sistemi ise yeterince çabuk ve sarsıntısız.

AMG donanımlı test aracımızda spor süspansiyon bulunuyordu. Normale göre biraz daha sert olan bu süspansiyon otomobili önden -15 mm, arkadan ise -10 mm alçaltıyor. Bunun sonucunda elde edilen yol tutuş ise gerçekten başarılı. Otoyolda stabil olan otomobil, virajları da güvenle dönüyor. Direksiyon tepkileri de bir Mercedes’ten beklenmeyecek kadar hassas. CLA 200 AMG’nin, geleneksel Mercedes süspansiyon konforu arayanlara yönelik bir araç olmadığını belirtelim. Öyle ki düz otoyolda giderken araç içinde sportif otomobillere has titreşimler hissedebiliyor. Bunun nedeni spor süspansiyon ve 225/40 R18 ebadındaki lastikler.

Sonuç

Çekici bir otomobil olan CLA 200 AMG, bir üst sınıf Mercedes’lere yaklaşan fiyatı ve kısıtlı arka koltuk alanı gibi handikaplara sahip. Ama gülü seven dikenine katlanır misali havalı bir Mercedes arayışında olanlar bu otomobil için kuyruğa çoktan girdiler bile.

Mercedes-Benz CLA 200 AMG / Fabrika verileri – teknik özellikler

Motor:1595 cc, 4 silindirli, direkt benzin enjeksiyon, turbo

Şanzıman:       7 ileri çift kavramalı

Maksimum güç:          156HP @ 5300 d/d

Maksimum tork:         250 Nm @ 1250-4000 d/d

Maksimum hız:           230 km/s

0-100 km/s:     8.5 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):        4630 / 1777 / 1432 mm

Bagaj hacmi:   470 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       7.1 / 4.6 / 5.5 lt /100 km

Fiyat:   106.300 TL

 

+          Tasarım, yol tutuş, fren

–           Görüş açıları, süspansiyon konforu, arka koltuk yaşam alanı

CO2: 129 g/km

 

Test verileri

Hızlanma

0-50 km/s:       3.0 sn

0-80-km/s:       6.05 sn

0-100 km/s:     8.75 sn

0-120 km/s:     12.35 sn

Ara hızlanma

60-100 km/s (D’de):   5.8 sn

80-120 km/s (D’de):   7.4 sn

Frenleme

100-0 km/s:     37.4 m

80-0 km/s:       23.4 m

50-0 kms:        9.2 m

Otomobilin video test sayfasına ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler