Cumartesi, Temmuz 27, 2024
Ana SayfaHaber EkstraMercedes-Benz 2022 Türkiye satışları

Mercedes-Benz 2022 Türkiye satışları

Mercedes-Benz 2022 Türkiye satışları. Mercedes-Benz 2022 yılında binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarını yüzde 16 oranında arttırarak 24.988 adetlik satışa ulaştı. Bunun 18.661 adedi binek otomobil olurken, binek otomobil grubundaki artış geçen yıla göre yüzde 21.2 artış gösterdi ve premium binek markalar içinde en çok tercih edilen marka oldu. Hafif ticari araç satışları da önceki yıla göre yüzde 3.7 artışla 6327 adet oldu.

Mercedes-Benz elektrikli otomobillerde de dikkat çekici bir gelişme imza atarak toplamda 1559 adetlik satışa ulaştı. 2022 yılında Türkiye’de toplamda 7733 adet otomobil satıldığı göz önüne alındığında satılan her 5 elektrikli otomobilden bir tanesinin Mercedes-EQ olduğu görülüyor.

Konu hakkında açıklama yapan Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, 2022 yılını çarpıcı sonuçlarla kapatmaktan memnun olduklarını söyledi ve “2039 itibarıyla karbon nötr olmak gibi hem iddialı hem de önemi giderek artan iklim krizi karşısında, elektrikli araç satışlarında önümüzdeki yıllarda daha da geliştirmeyi planladığımız rekorlar serisini başlattık. Sene başında tek şarjla 1.000 km menzile ulaşan EQXX ile Mercedes-Benz mühendisliğinin elektrikli otomobillere nasıl bir gelecek çizdiğini hep beraber gördük. Bu yıl Türkiye’de lansmanını yaptığımız, üstün özellikleriyle dikkat çeken EQS’in yanı sıra, sportif üst sınıf sedanımız EQE, EQA ve EQB modellerimiz, otomotivde elektrikli otomobiller için yeni standartlar belirleyen yaklaşımımızın müşterilerimizin beklentilerine cevap vererek genel kabul sağladığını gösterdi. 2023 yılı hedeflerini anlatan Bekdikhan, “2023 heyecan dolu bir yıl olacak. Yaratacağımız yeni ekosistemle müşteri odaklılığına yeni bir standart ve ölçüt getirmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda yalnızca en iyi müşteri deneyimi için yeni bir rekabet kültürü doğmasına ve lüks perakende sektöründe köklü bir değişimin başlamasına da öncülük edeceğiz.

Ülkemizde otomobil şarj altyapısındaki yatırımlarla birlikte, elektrikli otomobil satışlarımızın payının daha da artmasını ve toplam satışlar içinde yüzde 10’un üzerine çıkacağını öngörmekteyiz. 2023 yılında, merakla beklenen Yeni E-Serisi ve CLE modellerimizi bu sene içinde müşterilerimizle buluşturmayı ve premium segmentteki liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Mercedes-Benz’in çok net bir hedefi var: En çok arzu edilen otomobilleri yapmak. 2023 yılında da bu sözümüzü tutmaya devam edeceğiz” dedi.

Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar Ürün Grubu İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz ise; “Hafif ticari araçlarda 2022, pandemiden bu yana devam eden lojistik sorunlarına bağlı olarak son iki aya kadar satışların görece zayıf gerçekleştiği bir yıl oldu. Ancak özellikle aralık ayında bu sorunları büyük ölçüde çözerek, bekleyen talebi karşılamada önemli yol kat ettik. 8+1 yolcu taşımacılığındaki liderliğimizi 2022 yılında da korumanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yılın ilk 11 ayında, ortalama aylık satış sayılarımız yaklaşık 420 araç seviyesinde yer alırken, sadece aralık ayında 1.650 adedin üstüne çıktık. Böylece, hafif ticari araçlar kategorisindeki 26 yıllık tarihimizdeki en yüksek aylık satış adedine ulaştık. Yılın son ayında orta segmentte satılan her üç hafif ticari araçtan biri Mercedes-Benz Vito oldu. Yine aynı ayda, hafif ticari araç kategorisinde şimdiye kadarki en yüksek pazar payını yüzde 33,8 ile elde ettik. 2022’de Mercedes-Benz Vito’nun ülkemizdeki yirmi beşinci yaş gününü, 40 bin adedi aşan satış rakamıyla kutladık. Öte yandan, pandemiden bu yana değişen aile alışkanlıkları trendlerine paralel olarak karavana dönüştürülebilen Sprinter’le müşterilerimize Mercedes-Benz lüksünü ve konforunu, ihtiyaçlara göre özelleştirilebilen bir altyapı ile sunmuş olduk. 2023 yılında tedarik ve lojistik sorunlarının 2022’ye göre görece azalacağını öngörüyoruz. Piyasa koşullarına paralel olarak artan pazar içerisinde çevik adımlar atarak, performansımızı sürdürmeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Mercedes-Benz Türk güneş enerjisine ağırlık veriyor haberi için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Mercedes-Benz 8+1 yolcu taşımacılığında 2022 yılını lider bitirdi.

 

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler