Cumartesi, Eylül 26, 2020
Ana Sayfa Diğer Köşe yazısı: Emre Anamur / Renault Mais’in “farklı” müşteri iletişimi

Köşe yazısı: Emre Anamur / Renault Mais’in “farklı” müşteri iletişimi

Bildiğiniz gibi bugün 31 Ocak ve 2012 yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin ilk taksidinin son ödeme günü. Ama benim bu yazıdaki konum vergi değil. Bu vergiyi ödeme konusunda müşterilerine birer cep telefonu mesajı gönderen Renault Mais ve onun müşterilerine hitap şekilleriyle ilgili. Yazıma Renault Mais’in Türkiye’de Renault ve Dacia markalarının distribütörü olduğunu hatırlatarak başlayayım. Öte yandan benim bir Dacia sahibi ve dolayısıyla da, otomobil gazetecisi kimliğimin haricinde, aynı zamanda bir Renault Mais müşterisi olduğumu da belirtmem gerekiyor.

Bu yazıyı yazmamam neden olan olay, 26 Ocak 2012 saat 18:38’de cep telefonuma gelen bir mesaj: Sayfa görüntüsünü bu yazıyla birlikte sizlerle paylaştığım mesajda aynen şöyle yazılı: “Sevgili Mehmet Emre Anamur, Kolay ulaşırsın, zor vazgeçersin! Dacia aracının Motorlu Taşıtlar Vergisi’ni ödemen için son gün 31 Ocak, unutma borçlu kalma!”

 

Bu mesajdaki senli benli (“ödemen için”) ve içinde emir içeren (“unutma borçlu kalma!”) sizin değerlendirmenize sunuyorum. Ama kendi fikrimi söylemem gerekirse, hiç hoşuma gitmediğini belirteyim. Öte yandan, mesajın başında, satın almış olduğum Dacia Duster modelinin reklam sloganının söylenmesi de ilginç. Çünkü ben zaten bu otomobilin sahibiyim, o nedenle bana hala reklam yapılıyor olmasını anlamam zor. Bu mesaj hakkında söyleyeceğim son söz ise, mesajın görüntüsünde de göreceğiniz gibi, Türkçe karakterlerin kullanılmamış olması. Halbuki Türkiye’de yaşıyoruz ve Türkçe konuşuyoruz. Cep telefonu mesajlarına Türkçe karakter yazılamadığı günler çok geride kaldı.

Peki, Dacia müşterilerine bu tür bir mesaj gönderen Renault Mais, Renault müşterilerine nasıl bir mesaj attı? Onun cevabı, ben bana gelen Dacia mesajını twitter hesabıma koyup hakkında yorum yaptığımda, bir takipçimden geldi. Renault marka bir otomobili olduğunu belirten takipçim, bana kendisine gelen mesajı gönderdi, onu da bu sayfada sunuyorum. Bir kez de benim yazmam gerekirse, mesajda tam olarak şöyle diyor: “Sayın …, Renault ile yaptığınız yolculukların keyfini hiçbir şeyin bölmemesi için, 31 Ocak’a kadar Motorlu Taşıtlar Vergisi’ni mutlaka ödeyin!”. Türkçe karakter sorunu devam etmekle birlikte, Renault Mais’in Renault müşterilerine “Sayın” diye giriş yaptığı, sizli bizli hitap ettiği ve emir vermekten ziyade tavsiye etmeyi tercih ettiği açık.

Yorumu siz değerli okuyucularıma bırakıyorum.

Ve bugün 31 Ocak 2012, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin ilk taksidinin son günü, size Renault Mais’in müşterilerine verdiği türde iki mesajım olsa şunları yazmam gerekirdi:

Verginizi ödeyiniz.

Vergini öde!

Saygılarımla.

Beni twitter’dan da takip edebilirsiniz:

www.twitter.com/Emre_Anamur

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler