Çarşamba, Ağustos 5, 2020
Ana Sayfa Testler İlk sürüş-Test: Yeni yüzlü Ford Fiesta 1.5 TDCi 75 HP

İlk sürüş-Test: Yeni yüzlü Ford Fiesta 1.5 TDCi 75 HP

Ford tarafından yeni Fiesta olarak adlandırılan ancak asıl tanımı makyajlı Fiesta olan 2013 model Ford Fiesta, Sapanca’da gerçekleştirilen basın toplantısı ve Sapanca-Maşukiye hattında düzenlenen test sürüşüyle tanıtıldı. Ford markasının en çok satan modeli olan (2012’de global toplamda 306.000 adet) ve Türkiye’de 2012 yılını B segmentinde sedan karoserler de dahil olmak üzere 21.571 adetlik satışla lider kapatan Fiesta, makyajla birlikte ilk kez bu modelde kullanılan yeni bir yüze kavuşmuş. Bu yüzün, diğer yeni Ford modellerinde de yer alacağı belirtiliyor. Aston Martin modellerini hatırlatan yeni ön tasarım, otomobilin en çok değişen kısmı. Çünkü platform, şasi ve boyutlar makyaj öncesi Fiesta ile aynı. Arka tasarımda ise sadece stop lambalarının iç yerleşiminin değiştiği görülüyor. Yandan bakıldığında, otomobilin silueti de değişmemiş.

ESP standart değil, Start&Stop hiç yok

Her ne kadar, basın toplantısında MyKey (yedek anahtara bazı yetkiler ve sınırlamalar getirmeye yarayan sistem), Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, Sync Sistemi, Mayıs ayında gelecek olan navigasyon ve geri görüş kamerası, akıllı şarj sistemi ve anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemlerinin üzerinde durulmuş olsa da, 2013 Ford Fiesta’nın en önemli iki eksikliği olarak ESP’nin standart donanımda bulunmaması ve Start&Stop sisteminin bu otomobilde hiç olmaması dikkat çekti. Yeni yüzlü Ford Fiesta’da ESP, Trend ve Titanium olmak üzere iki donanımda da 1200 TL’lik Güvenlik Paketi satın alınarak elde edilebiliyor. ESP’nin standart olduğu tek model, Powershift otomatik şanzımanlı versiyon.

1.5 TDCi’ın çekişi düşük

75 HP güç ve 185 Nm tork üreten Ford’un yeni 1.5 litrelik TDCi turbo dizel motoru, tıpkı daha önce test ettiğimiz Ford B-Max modelinde olduğu gibi, makyajlı Fiesta’da da düşük performans sergiliyor. 100 km’de 3.7 litre motorin tükettiği iddia edilen motor, sürücüsüne 167 km/s’lik düşük bir maksimum hız ve 13.5 saniyelik uzun bir 0-100 km/s hızlanma süresi sunuyor. Kısacası 2013 Ford Fiesta’daki 1.5 TDCi motor, 1118 kg boş ağırlığa sahip otomobile performans yerine düşük yakıt tüketimi sunmayı hedefliyor. Motorun 5 ileri manuel şanzımanla kumanda edildiğini de belirtelim.

İç mekânda küçük dokunuşlar

Yeni yüzlü Ford Fiesta 2013 testinde beğenimizi kazanan nokta ise, eski versiyonun testinde yazmış olduğumuz bir aksaklığın giderilmesi oldu. O da cam açma-kapama butonlarının yerinin iyileştirilmesi. Bunun haricinde; iç mekanda koltuk döşemeleri ve bazı malzemeler değiştirilmiş.

Hedef 22.000 adetlik satış

2012’de Türkiye’deki satışlarının yüzde 38’inin filo satışı (araç kiralama şirketleri tarafından yapılan toplu alımlar) olduğu belirtilen Ford Fiesta’nın 2013 yılı satış hedefi 22.000 adet. Yani geçen seneyle benzer bir performans yakalanması planlanıyor. Ama unutmamak gerekir ki, bu yıl Fiesta’nın karşısında, yeni jenerasyon Renault Clio var. Bu nedenle 22.000 adetlik satışa ulaşılamayabilir. Öte yandan Ford Otosan’dan performans tutkunlarına iki kötü haber var: Makyajlı Ford Fiesta ST Türkiye’ye ithal edilmeyecek. İkinci haber ise, 1.0 litrelik EcoBoost motor sadece 100 HP gücündeki versiyona sahip olacak, aynı motorun 125 HP gücündeki versiyonu satılmayacak.

Yazı: Emre Anamur/Sapanca – Fotoğraflar: Ford Medya

Makyajlı Ford Fiesta Türkiye fiyat listesine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.

13 YORUMLAR

  1. yani yen fiestalar sadece basit bi makyajla geri geldi benimde fiestam var fakat çekişinden memnun kalmadım ne tavsiye edersiniz teşekkürler

    • Sayın Doğan, eski bir Fiesta kullanıcısı olarak en iyi kararı bence kendiniz verebilirsiniz. Bunun için de bir Ford bayiine gidip aracı etraflıca incelemenizi ve eğer mümkünse test sürüşü yapmanızı öneririm. Ancak çekiş konusunda, yeni 1.5 dizel motorun da beklentileri karşılamadığını belirteyim. Saygılarımla.

  2. merhaba sayın emre bey. bende bu dönemlerde yeni ford fiesta tıtanıum tdci almayı düşünyrum bu araca alternatif olarak ise polo blue motıon tdci 1.2 yi beliledim. iki araçtan birini alıcam . sizin tavsiyesiniz nedir ve ayrıca navigasyon mayısta gelicek demişsiniz nedir tam olarak bu konu? bana yakıt tasarfunun yanında performan da önemli yılda 10.000 yaparım şehir içi kullanıcam aracı şimdiden çok teşşkrler

  3. Performans isteyene 1.6 90 HP dizel alternatifi de var. ESP’de her versiyonda opsiyonel, parasını veren alır yani. Bol opsiyonlu, bol donanımlı. Ford alternatifleri çoğaltarak doğru olanı yapmış. Bütün bunlar neden eleştiri konusu olsun ki..

  4. Kafam karıştı şimdi. Bir aydır gezmediğim bayi kalmadı neredeyse. Üç marka arasında kararsız kaldım (polo, yeni clio, fiesta 1,5 tdci titanium) fiesta uygun gibi geldi yarın siparis verecektim alan arkadaşlar tavsiye edermisiniz? Teşekkürler

  5. fieta geyet donanımlı konforlu ve perfermans olarak gayet başarılı,vw bluemotion kesinlikle fiestanın yanına bile yanaşamaz..gözü kapalı birvw ciye bunu kabul ettiremesiniz o ayrı konu tabi:)

  6. öncelikle merhaba Emre Bey ve diğer arkadaşlara..ben fiesta almayı düşünüyorum yalnız motor konusunda çok kararsızım.biliyorum hepsinin bir arada olması imkansız gibi ama yakıt az olsun we performans istiyorum.yalnız performanstan kasıtım aşırı hız falan değil kesinlikle..zaten ilk aracım olacak sadece yokuşlarda we küçük dewirlerde boğulmasın araba yeter.yakıt konusuna gelecek olursak yılda 3000-4000 km diye düşünüyorum..bu doğrultuda 1,4 L lik benzinli mi yoksa 1.5 dizel mi karar weremedim ya da sizin bi tavsiyeniz warmı benzin ya da dizel olması we motor tercihi konusunda..yardımcı olursanız sewinirim,çok teşekkürler…

  7. Sayın Kadir Bey, öncelikle ilginiz için teşekkür ederiz. Tahmini olarak verdiğiniz yıllık kullanım mesafenize göre benzinli motor çok daha iyi bir tercih olacaktır. Çünkü bildiğiniz gibi dizel motorlu versiyonlar, benzinlilerden daha pahalı oluyor ve eğer yılda 3000-4000 km yol yapacaksanız, aracı satın alırken vereceğiniz fazla parayı telafi etmeniz çok uzun sürecek. Bu nedenle size yeni bir motor olan 1.0 litrelik benzinli motoru tavsiye edeceğiz. Hem dizel motordan daha ucuz, hem de 100 HP’lik gücüyle performans beklentinizi karşılayacaktır diye düşünüyoruz. 82 HP’lik 1.25 benzinli motorun gücü biraz düşük. 1.4 litrelik 96 HP’lik benzinli motor ise 1.0 litrelikle hemen hemen aynı fiyata sahip. Kısacası Ford’un en yeni motorlarından olan 1.0 EcoBoost motorlu bir Fiesta sizi memnun edecektir. Saygılarımızla.

  8. 16.07.2013’de Ford fiesta1.5 titanium x paket sıfır km araç aldım. Aracım yaklaşık üç bin km’deyken direksiyondan ses gelmeye başladı servise götürdüm servis direksiyonu yağladı yağlandıktan sonra ses kesildi ama direksiyon sertleşti.Aradan 1 ay geçmeden aynı ses yeniden gelmeye başladı servisi aradım ustanın bana verdiği cevap direksiyonu yağlamaktan başka yapabilecek bir şey yok bu araçların kronik sorunu dedi.Ayrıca aracın süspansiyon ve vites geçişleri de çok sert.Alacak arkadaşlar tekrar düşünmesinde fayda var

  9. 16.07.2013’de Ford fiesta1.5 titanium x paket sıfır km araç aldım. Aracım yaklaşık üç bin km’deyken direksiyondan ses gelmeye başladı servise götürdüm servis direksiyonu yağladı yağlandıktan sonra ses kesildi ama direksiyon sertleşti.Aradan 1 ay geçmeden aynı ses yeniden gelmeye başladı servisi aradım ustanın bana verdiği cevap direksiyonu yağlamaktan başka yapabilecek bir şey yok bu araçların kronik sorunu dedi.Ayrıca aracın süspansiyon ve vites geçişleri de çok sert.

  10. bende yenı fıesta aldım aldıgıma pısman oldum hıc kımseye tavsıye etmıyorum cunku muhatap bulamıyorsunuz aracım daha 1500 km fırenler seslı yakıt benzınden daha cok yakıyor sakın arkadaslar sakın almayınn…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler