Cuma, Temmuz 26, 2024
Ana SayfaTestlerİlk sürüş-Test: Renault Captur 1.2 Turbo EDC 120 HP

İlk sürüş-Test: Renault Captur 1.2 Turbo EDC 120 HP

Renault Captur (“Kaptür” diye okunuyor), yeni Clio modelinin platformunda geliştirilen ve tıpkı Clio gibi B segmentinde yer alan ama bazı özellikleriyle ondan ayrılan bir crossover. Marka yöneticileri tarafından; bir SUV olan Renault Koleos, bir MPV olan Scenic ve bir hatchback olan Clio’nun avantajlı yönlerini bünyesinde bir araya getirdiği belirtilen Renault Captur modelini, Fethiye ve çevresinde düzenlenen basın test sürüşü organizasyonunda kullanma fırsatı bulduk.

Yerden yüksekliği 200 mm

Renault Captur; 4122 mm uzunluğa, 1778 mm genişliğe ve 1566 mm yüksekliğe sahip. Otomobilin dingil mesafesi ise 2606 mm. Yeni Clio’dan 6 cm daha uzun bir otomobil olan Captur’ün yerden yüksekliği ise 200 mm. Bu da onu crossover modellerinin ortak bir özelliği olarak, bozuk yollarda sorunsuz kullanılabilecek bir araç yapıyor. Ön tasarımda Renault’nun beğenilen yeni marka yüzünü taşıyan Captur, gövde ve tavan olmak üzere çift renkli yapısıyla dikkat çekiyor. Modern ve sportif hatlara sahip olan otomobil, önde köşelere yerleştirilmiş led teknolojili gündüz farlarıyla ve standart 17 inç’lik jantlarıyla yeni Clio’dan farklı olan kimliğini ortaya koyuyor. Yandan bakıldığında akıcı bir siluetle bakışları üstüne çeken araç, arka kısımda büyük Renault amblemi ve büyük punto ve harflerle yazılmış “Captur” logosuyla, tıpkı Dacia Duster’da olduğu gibi, kendisini takip edenlere kim olduğunu adeta haykırıyor. Uzun ve ince anten ise bu modern tasarıma yakışmamış. Renault Captur stepnesiz olarak (tamir kitiyle) satılıyor ve bu halde bagaj hacmi 377 litre. Ancak 250 TL verilir ve tam boy stepne satın alınırsa bu hacim yaklaşık 340 litrelere düşüyor. Kızaklı arka koltuk sırasının 16 cm öne kaydırılabilmesi, bagaj hacmini 455 litreye yükseltiyor. Arka koltuklar öne katlandığında elde edilen hacim ise 1235 litre. Bagaj kapağı geniş açılıyor ancak yükleme eşiği yüksek. Bir tarafı kauçuk, diğer tarafı halı olan bagaj zemini kaplaması işlevselliği arttırırken, zeminin iki kademeli olması, alt kısma dışarıdan görülmesini istemediğiniz eşyanızı koymanızı sağlıyor.

Genç işi kokpit

Renault Captur’ün iç mekânı, yeni Clio’daki gösterge tablosu, direksiyon ve ön konsola sahip. Kişiselleştirme olanağı sayesinde, otomobilin kokpitinde çeşitli alanların rengini değiştirebiliyor, direksiyon simidinin üstüne çıkartma uygulayabiliyorsunuz. Tüm bu özellikler, Captur’ü tıpkı Clio gibi genç işi bir otomobil yapıyor. Kullanımı kolay bir yere (ön konsolun alt kısmı) konumlandırılmış olan usb, aux ve sd kart girişleri de çağımızın ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor. Malzeme kalitesi kötü olan (sert plastik) Captur’de sürücü ve ön yolcu için yeterli sayıda bardaklık olmaması da dezavantaj. Ancak toplam 27 litrelik irili-ufaklı, kapaklı-kapaksız eşya gözü bulunması olumlu. Torpido alanında yer alan, Easy Life (Kolay Hayat) adı verilen ve 11 litre kapasite sunan çekmece ise, eşya saklama alanı konusunda iyi bir çözüm. 300 TL’ye opsiyonel olarak satın alınan Zip Collection adlı koltuk kılıfları, fermuarlı yapı sayesinde eve götürülüp çamaşır makinesinde yıkanıp tekrar takılabiliyor. Önde 905 mm ve arkada 860 mm baş mesafesi sunan, arka koltuktaki diz mesafesi 215 mm olarak açıklanan Captur, oturma alanları konusunda B segmentinden beklenenleri veriyor. Elbette otomobilin içinde üst düzey genişlik ve ferahlık söz konusu değil.

EDC ilk kez benzinli motorda

Renault’nun çift kavramalı otomatik şanzımanı EDC, Captur modeliyle birlikte ilk kez bir benzinli motorda kullanılıyor. Fethiye’de test ettiğimiz Renault Captur 1.2 Turbo EDC, 120 HP güç ve 2000 d/d’de 190 Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 192 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi ise 10.9 saniye. Ortalamada 5.4 lt/100 km yakıt tükettiği açıklanan Captur 1.2 EDC modelinin karbondioksit salımı 125 g/km. Önden çekişli bir crossover olan Captur’de 6 ileri EDC otomatik şanzıman bulunuyor. Bu çift kavramalı şanzıman, vites geçiş hızı, sarsıntısız ve kararlı vites değişimleri, sessiz çalışması, manuel kullanıma da imkân vermesi ve yokuşta geri kaydırmamasıyla beğeni topluyor. Motor 1180 kg boş ağırlığa sahip olan aracı taşımakta zorlanmıyor. Ancak yüksek performans beklenmemesi gerektiğini de belirtelim. El freni bölgesindeki “eco” butonuna basıldığında daha az yakıt tüketilmesi için bir sistem devreye giriyor ve motor torkunu, vites değişim devrini ve klimanın çalışma prensibini değiştirerek bunu mümkün kılıyor. Bu motor seçeneğinde Stop&Start sisteminin bulunmadığını da belirtelim.

Görüş açıları iyi

Renault Captur sürücüsü, yeni Clio’ya göre 10 cm daha yüksekte oturuyor. Bu özellik, büyük ön ve yan camlarla birleşince geniş görüş açılarını ve yola hâkim bir sürüşü de beraberinde getiriyor. Manuel ayar mekanizmalarına sahip olan koltuklarda, sırt ayarı koltuğun iç kısmındaki çevirmeli kumandayla yapılıyor ve bunu yaparken kol dayama size zorluk çıkartıyor. Kumanda birimleri ergonomik yerleştirilmiş. Gösterge birimlerinin tasarımı ve aydınlatması başarılı. Ön konsoldaki 7 inç’lik (18 cm) renkli ve dokunmatik ekran, donanıma göre R-Nav ya da R-Link’e ev sahipliği yapıyor. R-Nav; ses sistemi, navigasyon, telefon gibi özellikleri kumanda edebildiğiniz bir sistemken, 2000 TL tutarındaki R-Link; interneti aracınızın içine getiriyor ve o ekran adeta bir tablet bilgisayarmış gibi kullanılabiliyor. Bu sayede tweet atmak, internette gezmek, Renault Store’dan uygulama indirmek vb. işler mümkün oluyor. İlk yıl ücretsiz internet bağlantısının sunulduğu sistem, daha sonra yıllık 60 Euro olarak ücretlendiriliyor. İspanya’daki Valladolid fabrikasında üretilen Renault Captur’ün işçiliği sorunsuz (test aracında gözümüze bir sorun çarpmadı).

Üç motor seçeneğiyle satışa sunuldu

Renault Captur Türkiye’de 41.990 TL’den başlayan fiyatlar (Türkiye fiyat listesi için BURAYA tıklayınız), 0.9 lt turbo benzinli 90 HP manuel, 1.2 lt turbo benzinli EDC otomatik 120 HP ve 1.5 dCi turbo dizel manuel 90 HP motor seçeneklerinin yanı sıra Touch ve Icon adlı iki donanımla satışa sunuldu. B segmentinde yer alan bir crossover olan Renault Captur; bu segmentte mevcut Nissan Juke, Opel Mokka, MINI Countryman ve henüz pazara sunulmamış olan Chevrolet Trax, Fiat 500X ve Peugeot 2008 (ilk sürüş-test yazısına ulaşmak için BURAYA tıklayınız) modelleriyle rekabet edecek. Ben gerek Renault Mais’in Türkiye’deki yaygın satış ve servis ağı, gerek Türk tüketicisindeki güçlü Renault algısı, gerek otomobilin albenili tasarımı, gerek rekabetçi fiyatları, gerekse başarılı motor seçenekleriyle Captur’ün segmenti büyüteceğini ve pastadan önemli bir pay alacağını düşünüyorum.

Yazı: Emre Anamur / Bodrum
Fotoğraflar: Renault Medya ve Emre Anamur


Teknik Özellikler
Renault Captur 1.2 Turbo EDC 120 HP
Motor: 1197 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri otomatik (EDC)
Maksimum güç: 120 HP @ 4900 d/d
Maksimum tork: 190 Nm @ 2000 d/d
Maksimum hız: 192 km/s
0-100 km/s: 10.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4122 / 1778 / 1566 mm
Bagaj hacmi: 377/455/1235 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 6.6 / 4.7 / 5.4 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 125 g/km
Fiyat (Touch-Icon): 47.490 TL-50.990 TL

Artılar: Tasarım, geniş görüş açıları, kişiselleştirme seçenekleri, otomatik konforu
Eksiler: Sert plastik malzeme, bardaklık sayısı ve yeri, stepne opsiyonel, anten tasarımı

Renault Captur fotoğraf galerisi için BURAYA tıklayınız.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler