Cuma, Eylül 17, 2021
Ana SayfaTestlerİlk sürüş – Test: BMW 320d Gran Turismo (GT)

İlk sürüş – Test: BMW 320d Gran Turismo (GT)

Yeni BMW 3 Serisi, 2012 yılının Mart ayında sedan, aynı yılın sonbahar aylarında ise touring (diğer bir deyişle station wagon) gövde seçeneğiyle satışa sunulmuştu. Şimdi ise daha önce 3 Serisi’nde yer almayan bir karoser seçeneği olan Gran Turismo (GT) versiyonuyla karşımızda. BMW 320d GT’yi (Gran Turismo) İtalya’nın güney batısında bulunan Sicilya Adası’ndaki uluslararası basın lansmanında kullandık.

İkinci Gran Turismo

3 Serisi GT, BMW’nin 5 Serisi GT’den sonra geliştirdiği ikinci GT modeli. Türkiye’de satışa sunulan 5 Serisi GT, birçok olumlu özelliğine karşın, Türkiye’nin bir sedan pazarı olması ve otomobilin büyük boyutlarından dolayı arka tasarımının biraz hantal kalması nedeniyle yüksek satış rakamlarına ulaşmadı. 3 Serisi GT ise çok daha dinamik bir dış görünüme sahip. BMW modellerinde ilk kez kullanılan aktif arka spoyler, 110 km/s hızı geçince otomatik olarak açılarak yere basma kuvvetini arttırıyor. Yine BMW’de ilk kez sunulan “Air Breather” sistemi, otomobilin ön tampon köşelerinden içeriye giren havanın tekerleklerin dış kısmını aşarak dodiklerdeki bumerang şekilli hava kanallarından geçerek tahliye olmasını sağlıyor ve bu sayede aerodinamik özellikler artıyor. Otomobilin rüzgâr sürtünme katsayısının bu sayede 0.28 Cd’ye düşürüldüğü ifade ediliyor. Profilden bakıldığında arkaya doğru gidildikçe coupe tarzı bir görüntü çizen otomobil, kapılarda yer alan çerçevesiz camlarıyla bu sportif tasarımını pekiştiriyor.

Boyut avantajı

3 Serisi Gran Turismo, kardeşleri Sedan ve Touring ile karşılaştırıldığında bazı boyut avantajlarına sahip. Touring ile karşılaştırıldığında ondan 200 mm daha uzun (4824 mm), 17 mm daha geniş (1828 mm) ve 81 mm daha yüksek (1508 mm). Otomobilin dingil mesafesi ise kardeşlerinden 110 mm daha uzun (2920 mm). Bu da arka koltukta oturan yolculara, hem sedan hem de touring’den 70 mm daha uzun bir diz mesafesi sağlıyor. 520 litrelik devasa bagaj, touring’den bile 25 litre daha fazla hacim sunuyor. Elektrikli olarak geniş ve yüksek bir şekide açılan büyük bagaj kapağı yükleme-boşaltmayı kolaylaştırıyor. 40:20:40 oranında öne katlanan arka koltuklar sayesinde bagaj hacmi 1600 litreye kadar çıkıyor. Led aydınlatmalı olan bagajın zemininde yer alan alüminyum raylar eşya sabitlemeyi sağlarken, zeminin altındaki gizli bölme ekstra hacim sunuyor.

Fonksiyonel iç mekân

Sürücü ve ön yolcu bölümlerinde alışılmış BMW konfor ve kalitesini yaşatan 320d GT, arka koltukta 5 Serisi sahiplerini bile şaşırtacak bir ortam sunuyor. Burada oturan iki kişi (maalesef yüksek şaft tüneli nedeniyle üç kişinin oturması zor), yukarıda bahsettiğimiz uzun diz mesafesinin yanı sıra çok ferah baş ve omuz mesafelerinin tadını çıkartabilirler. Koltuk sırtlıklarının geriye doğru yatırılabiliyor oluşu, bu koltuklardaki konforu daha da arttırıyor. Bardaklıklı orta kol dayama, koltuk ısıtma sistemi ve otomatik klima bu bölgedeki lüksün diğer ayrıntılarını oluşturuyor.

Başarılı motor

BMW’nin birçok modelinden tanıdığımız 2.0 litrelik TwinPower turbo dizel motor, 4000 d/d’de 184 HP güç ve 1750-2750 d/d aralığında 380 Nm tork üretiyor. Motor, ürettiği gücü 8 kademeli otomatik şanzımanla arka tekerleklere iletiyor. 1650 kg boş ağırlığa sahip BMW 320d GT’nin maksimum hızı 226 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi ise 7.9 saniye. 4.9 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimiyle dikkat çeken otomobilin karbondioksit salımı ise 129 g/km. BMW’nin geleneksel 50:50 ağırlık dağılımıyla keyifli bir sürüş sunan otomobil; performansta istekli, tüketimde cimri motoru ve motorla uyumlu çalışan şanzımanıyla övgüyü hak ediyor. Standart donanımda sunulan Start-Stop sistemi sessiz ve hızlı çalışıyor. Elektrik destekli direksiyonun tepkileri başarılı. Frenleme güvenli bir şekilde gerçekleşiyor. Eco Pro, Comfort, Sport ve Sport+ arasından yapılan seçim, 320d GT’yi sürücünün o anki ihtiyaçlarını karşılayacak bir otomobile dönüştürüyor. Görüş açıları, sürücünün diğer gövde tiplerinkinden biraz daha yüksekte oturmasının da verdiği avantajla sorunsuz. Bozuk asfalta sahip yollardan ve zaman zaman yüksek hıza çıkılabilen otoyollardan oluşan test parkurunda, GT’nin, iç mekâna sedan ve touring kardeşlerinden biraz daha fazla rüzgâr sesi alması ise dikkatimizi çeken bir olumsuzluk olarak notlarımız arasına girdi.

Mayıs’ta Türkiye’de

BMW 320d Gran Turismo, Türkiye’ye 58.000 Euro baz fiyatla Mayıs ayında ithal edilmeye başlanacak. Şu an 320d Sedan’ın baz fiyatının 53.223 Euro olduğunu hatırlatalım. Ne yazık ki Türkiye bir sedan pazarı ve bu nedenle 3 Serisi GT, hak ettiği satış adetlerini yakalayamayabilir. Ama kesin olan bir şey var ki, o da eğer ben bir 3 Serisi satın alacak olsaydım, yukarıda anlatmış olduğum birçok avantajından ötürü kesinlikle GT’yi tercih ederdim.

Yazı: Emre Anamur / Sicilya – İtalya // Fotoğraflar: BMW Medya

BMW 320d Gran Turismo teknik özellikler:
Motor: 1995 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, dizel
Şanzıman: 8 ileri otomatik
Maksimum güç: 184 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 380 Nm @ 1750-2750 d/d
Maksimum hız: 226 km/s
0-100 km/s: 7.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4824 / 1828 / 1508 mm
Bagaj hacmi: 520-1600 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.9 / 4.4 / 4.9 lt/100 km
Karbondioksit salımı: 129 g/km (C)
Baz fiyat: 58.000 Euro (Mayıs 2013’ten itibaren)

+ İç mekân ve bagaj işlevselliği, tüketim, kalite
– Yüksek hızda artan rüzgâr sesi, yüksek şaft tüneli

BMW 3 SERİSİ GT FOTOĞRAF GALERİSİNE ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ.

  1. bmw 320kulanan arkadaşlar ben 320 gt almaktayım bana almaya degermı veya adeymezmi bana bukonuda bilgi verirseniz çok sevinirim 320d ile 320 gt arasında kaldım

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler