Cumartesi, Mayıs 18, 2024
spot_img
Ana SayfaTestlerİlk sürüş – Test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo

İlk sürüş – Test: Opel Astra GTC 1.6 Turbo

Yeni Astra jenerasyonu 3 kapılı hatchback karoserine kavuştu. Coupe görünümlü tasarımıyla dikkat çeken yeni Astra GTC’nin 1.6 litre turbo benzinli motora sahip versiyonunu İspanya’nın turistik adası Palma de Mallorca’da kullandık. Opel Astra GTC 2005’ten bu yana üretiliyor ve bugüne kadar Avrupa pazarında 400.000 adet Astra GTC satılmış durumda. Yeni Astra ailesine baktığımızda ise 22 ayda 350.000 adet 5 kapılı yeni Astra satıldığını görüyoruz. Station karoserli yeni Astra Sports Tourer ise 10 ayda 100.000 adetlik satışa ulaşmış durumda. Astra, 2011 yılında Avrupa pazarında en çok satan üçüncü C segmenti araç konumunda bulunuyor. Astra Sports Tourer ise, Avrupa’da segmentinde en çok satılan station karoserli model. Yeni Astra GTC, Eylül 2011’de düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Opel Tasarım Direktörü Mark Adams yönetiminde geliştirilmesinde Frank Miller’ın Sin City adlı filminden esinlenildiği belirtilen otomobil, 2008’de Insignia modeliyle başlayıp Astra, Meriva, Corsa, Zafira Tourer ve Ampera ile devam eden yeni tasarım anlayışının en yeni temsilcisi olarak yollara çıkacak.  

 

Arka tasarım çok şık

Ön tasarımında güncel 5 kapılı Astra HB ile benzer bir ifadesi bulunan Astra GTC, farklılığını yandan ve arkadan bakıldığında ortaya koyuyor. Profil tasarımında kapı kolu bölgesinden doğup stop lambasına kadar giden çizgi sadece bu modelde var ve sportif görünümü pekiştiriyor. Benzer biçimde, Astra ailesinde sadece GTC’de olan iki unsur ise yeni anten ve yeni kapı kolu. GTC’ye arkadan baktığınızda ise, bir Alfa’yı andıran güzel bir tasarıma şahit oluyorsunuz. Bu bölümde de bir yenilik gözümüze çarptı: Otomobilin bagaj kapağını açmak için, logonun alt kısmına bastırmanız gerekiyor. Bunu bize biri söylemese bulamazdık doğrusu. Türkiye’de AVM girişlerindeki kontrollerde bagajı açacak olan görevlilere kolaylık diliyorum.

 

Ön aks Insignia OPC’den

Astra HB altyapısını kullanan ve Flexride şasiye sahip olan Astra GTC’nin ön aksında Insignia OPC için geliştirilen HiperStrut’a yer verilmiş. Bu sistemin otomobile virajda ekstra güç, direksiyon hareketlerinde kararlılık ve hız kazandırdığı ifade ediliyor. Arkada ise Opel modellerinden alışık olduğumuz Watt sistemi bulunuyor. Astra HB’ye göre dingil mesafesi 10 mm arttırılan (2695 mm) GTC’nin ön iz mesafesi (1584 mm) 40 mm, arka iz mesafesi ise (1588 mm) 30 mm daha fazla. Bunlar da, zaten iyi olan Astra HB’nin yol tutuşunu GTC için daha da iyileştiren etkenler. Flexride şaside, diğer Astra modellerindeki gibi Normal, Tour ve Sport olmak üzere üç mod bulunuyor ve süspansiyon ayarınızı buradan yapabiliyorsunuz. Tour en konforlu sürüşü sağlarken, Sport adından da anlaşılacağı gibi en sportif performansı sağlıyor.

 

Yeni motor müjdesi

Astra ailesinin diğer versiyonlarından da tanıdığımız; 180 HP güç ve 230 Nm tork üreten, 1.6 litrelik benzinli turbo motor, yüksek devirlerde elde edilen düşük torku nedeniyle açıkçası aracın sportif dış görünümünün ve başarılı yol tutuşunun gerisinde kalıyor. Bunu kaymak asfalta sahip virajlı Mallorca yollarında gördük. Bu sorunu dile getirdiğimiz Astra GTC’den sorumlu mühendis Frank Landgraf bize müjdeyi verdi: 2012 yılında yine 1.6 litrelik ama daha düşük devirde daha yüksek tork elde eden yeni bir motor satışa sunulacak. İşte bu motor, Astra GTC’nin hakkını daha iyi verecektir. Süspansiyon ve yol tutuş bakımından başarılı olan GTC, direksiyon tepkileri ve şanzıman konusunda da sorunsuz. Lansmanda kullandığımız 19 inç’lik lastikler, Türkiye’de 17 ve 18 inç’e inecek, böylece konforsuz bir sürüş sergileme ve çukurlarda balon yapma riski de azalacaktır.

 

Şubat’ta Türkiye’de

Yeni Astra GTC, Türkiye’de Şubat 2012’de 1.4 litre turbo benzinli motoruyla satışa sunulacak. Standart donanımda Start&Stop sistemine sahip olacak bu model manuel ve otomatik şanzımanla satın alınabilecek. GTC 1.4T 140 HP’nin fiyatı ise 61.198 TL olarak açıklandı. Mayıs ayında ithal edilecek olan 1.6T 180 HP ise sadece manuel şanzımanla satılacak ve fiyatı 64.614 TL olacak. Dizel motorlu 1.7 CDTi’nin de daha sonraki tarihlerde ithal edilebileceği belirtiliyor. Opel Türkiye, ülkemizde bir tam yılda 800-900 adet Astra GTC satmayı hedefliyor. Öte yandan, 2.0 litre turbo benzinli motoruyla 280 HP güç ve 400 Nm tork üreten yeni Astra OPC’nin de 2012’nin ikinci çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacağının müjdesini şimdiden verelim.

 

 

Opel Astra GTC 1.6 Turbo

Fabrika verileri

Motor:        1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli

Şanzıman:  6 ileri manuel

Maksimum güç:   180 HP @ 5500 d/d

Maksimum tork:  230 Nm @ 2200-5400 d/d

Maksimum hız:    220 km/s

0-100 km/s:         8.3 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):         4466 / 1840 / 1482 mm

Bagaj hacmi:        380-1165 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       9.3 / 5.9 / 7.2 lt/100 km

Satışa sunulma tarihi:   1.4T Şubat 2012, 1.6T Mayıs 2012

 

+       Arka tasarım, yol tutuş, direksiyon tepkileri

–        Performans, emisyon

 

CO2: 168 g/km    D

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler