Çarşamba, Ekim 27, 2021
Ana SayfaHaberlerHyundai i20 N teknik özellikleri

Hyundai i20 N teknik özellikleri

Hyundai i20 N teknik özellikleri açıklandı. 2021 yılının ilkbahar aylarında Türkiye’de üretilmeye başlanacak ve Türkiye’de üretilen en güçlü otomobil unvanını alacak Hyundai i20 N’in teknik özellikleri açıklandı. 204 HP güç üreten 1.6 litrelik turbo beslemeli motora sahip otomobilin önce tasarım detaylarına bakalım…

 i20 WRC otomobilinden ilham alınarak ortaya çıkartıldığı söylenen i20 N, kardeşlerinden N logolu radyatör ızgarası, kırmızı şeritli tampon altı spoyler, daha büyük hava girişleri, kırmızı detaylı marşpiyeler ve arka tampon ile ayrışıyor. Tabii ki daha büyük arka spoyleri de unutmamak lazım.

Hyundai i20 N teknik özellikleri

Otomobilde yer alan 1.6 litrelik, turbo beslemeli benzinli motor, 204 HP’lik maksimum gücünü 5500-6000 d/d aralığında, 275 Nm’lik maksimum torkunu 1750-4500 d/d aralığında üretiyor. Gücünü 6 ileri oranlı manuel şanzımanla ön tekerleklere aktaran bu motor 1190 kg’lık i20 N’e 6.7 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi sağlıyor.

Ayrıca, ön tekerleklere gelen güç aktarımını kontrol etmek için torsiyon dişli tip Mekanik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (m LSD) de kullanılıyor. Bu eklenti ile daha sportif ve daha çevik bir sürüş için optimum çekiş sağlanıyor ve özellikle virajlarda tutuş maksimum seviyelere ulaşıyor.

Özel şasi ve yürüyen aksam

Hyundai mühendislerinin yaptıkları çalışmalar sadece motor ile sınırlı değil. Bu gücün yola sorunsuz aktarılması ve dizginlenmesi için de güncel i20’nin şasisini, süspansiyonunu, frenlerini ve direksiyonunu baştan sona modifiye ederek i20 N için adeta özel olarak yeniden üretmiş.

Pist kullanımı için 12 farklı noktadan güçlendirilen bu şasi, bazı yerlerde ek dirseklere ve bağlantı parçalarına sahip. Süspansiyon, güçlendirilmiş ön kulelere ve farklı geometriye sahip mafsallara sahip. Bu, daha iyi çekiş için artırılmış kamber ve tekerlek için beş sabitleme noktası anlamına geliyor. Daha iyi yol tutuş için otomobil 10 mm alçaltılmış. Ayrıca yeni bir viraj denge çubuğu, yeni helezon yayları ve sert amortisörler uygulanmış.

N Grin sürüş modu seçicisi beş farklı sürüş sunuyor. Bunlar: Normal, Eco, Sport, N ve N Custom. Bu sürüş modları, motorun, elektronik stabilite kontrolünün (ESC), egzoz sesinin ve direksiyonun tepkilerine etki ediyor. N Custom modunda parametreleri sürücü istediği gibi kendi ayarlayabiliyor.

Bu tip otomobillerde frenler de özel olmalı. Bunun için i20 N, mevcut 5 kapılı i20 modellerinden 40 mm daha büyük bir ön fren diskine sahip. Hyundai i20 N, 12.0 gibi azaltılmış direksiyon oranı ve elektronik motor destekli hidrolik direksiyon sistemi (C-MDPS) sayesinde de oldukça güvenli ve aynı zamanda hassas bir sürüş var.

Hyundai i20 N, 2021 yılının ilk çeyreğinde İzmit’te üretime başlanacak ve ardından satışa sunulacak.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınladımız Hyundai i20 N ön gösterim haberi için BURAYA, i20 N’in ağabeyi olan Hyundai i30 N haberi için BURAYA, yeni Hyundai i20 1.0 T-GDI 48V test sürüşü için BURAYA, Hyundai Türkiye internet sitesi için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler