Perşembe, Aralık 2, 2021
Ana SayfaTestlerFord Ecosport 2018 test sürüşü

Ford Ecosport 2018 test sürüşü

Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 125 HP 2018 test sürüşü

Ford Ecosport 2018 test sürüşü…Otomobil dünyasındaki değişim rüzgârı, SUV’ların yelkenini doldurmuş durumda. Bundan yaklaşık 10 yıl önce, 2007’de Avrupa otomobil pazarından SUV tipi otomobillerin aldığı pay yüzde 8 civarındayken, 2016 yılı sonunda bu pay yüzde 26’ya ulaştı. 2020 Avrupa’sında SUV tarzı otomobillerin pazar payı beklentisi ise yüzde 34. Bu pastada küçük SUV’ların payı da gittikçe artıyor. 2010 yılında Avrupa’da yüzde 2 civarında olan küçük SUV’ların pastadaki dilimi büyüdü ve 2016’da toplam pazardan yüzde 10’luk bir pay aldı.

Ford da küçük segmentteki SUV’u olan Ecosport’u 2014 yılında tanıttı ve 166.000 adetten fazla sattı. Ford Ecosport, bu sınıftaki yoğun rekabete ayak uydurabilmesi amacıyla makyajlandı ve 2300 parçası güncellendi. Ülkemizde gelecek yılın Nisan ayından itibaren satışa sunulacak yeni Ford Ecosport’u Portekiz’de Lizbon çevresindeki yollarda kullanma fırsatı buldum. Ford’un küçük SUV’u Ecosport, Türkiye’de 2018’in Nisan sayından itibaren satışa sunulacak.

Tasarım ve iç mekân

Kuga’nın küçük kardeşi olan Ecosport, günümüzdeki birçok küçük SUV’un aksine daha fazla “arazi aracı” havasında bir görünüme sahip. Yeni Fiesta’dan 56 mm daha uzun (4096 mm), 30 mm daha geniş (1765 mm), 237 mm daha yüksek (1713 mm) olan Ecosport’un dingil mesafesi de 26 mm daha geniş. Taban yüksekliği dizel motorlu versiyonlar için 160 mm olarak açıklanırken, benzinli versiyonlarda bu değer 190 mm. Otomobilin iç mekânının Fiesta’yı andırması doğal olarak ki bir sürpriz değil. Orta konsolun üstünde SYNC3’ün yüksek çözünürlüklü 8 inçlik ekranı yer alıyor.

Bir alt  donanım seviyesinde ise 6.5 inçlik ekranlı SYNC3 sunuluyor. Otomobilin ön ve arka koltuklarındaki yaşam alanları bu sınıf için gayet yeterli. Ancak vites konsolunun ön kısmındaki eşya gözü yetersiz ve kullanışsız…

Gelelim bagaja… Bu otomobili satacak satış temsilcilerini en fazla zorlayacak konu, bagaj kapağının alışılmadık yapısı olabilir. Sola, tek parça olarak açılan bu kapının kolu da stop lambasının içine gizlenmiş durumda. Sonuç olarak yeni bir tasarım ya güzel olduğu, ya da hayatı kolaylaştırdığı için tercih edilir. Tasarım, göreceli olduğu için bir kenara konsa bile; bu tip bir arka kapının şehir hayatını kolaylaştırmaktan çok, zorlaştıracağı açık. 356 lt’lik bagaj hacmi ise sınıfının en büyüğü olmasa da sınıf ortalamasını tutturuyor.

Motor ve sürüş özellikleri

Ecosport’ta 1.0 Ecoboost 125 HP, 1.0 Ecoboost 145 HP benzinli ve 1.5 TDCi 100 HP dizel motor seçeneklerinin yanına, 2018’in ortalarında 1.5 EcoBlue 125 HP dizel motor seçeneği de eklenecek. Otomatik şanzıman seçeneği ilk etapta sadece 1.0 Ecoboost 125 HP’lik motorda sunulacak. Akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi ise 1.5 EcoBlue 125 HP’lik motorla alınabilecek.

Düzenlenen etkinlikte kullandığım araç; otomatik şanzımanlı, 1.0 Ecoboost 125 HP motorlu Ecosport’tu. Otomobil severlerin zaten yakından bildiği bu motor, “downsizing” olarak bilinen küçük hacimden büyük güç elde etme konusunu en başarılı örneklerinden. 998 cc’lik, 3 silindirli, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli bu motor 6000 d/d’de 125 HP güç ve 1400-4500 d/d’de 170 Nm maksimum tork üretiyor. 6 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu motor fabrika verilerine göre 1324 kg ağırlığındaki otomobile 11.6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri sağlıyor. Bu değer kullanım sırasında çok hızlı his vermese de aile kullanımları için gayet yeterli ve aynı motora sahip manuel şanzımanlı kardeşinden 1.1 sn daha iyi. Otomatik şanzımanın geçişleri sarsıntısız ancak vites geçişleri çift kavramalı şanzımanlardan ve bazı rakiplerinin tork konvertörlü otomatik şanzımanlarından daha yavaş his veriyor. Son 20 yıldır neredeyse tüm modellerinde yol tutuş-konfor dengesini çok iyi harmanlayan Ford Avrupa, Ecosport’ta biraz sert bir kullanım hissi verdi. Yol tutuş hissi ise rakiplerinden daha iyi değil.

Sonuç

Otomobilin Türkiye satış fiyatları ve donanım paketleri henüz belli olmadığı için fiyat-fayda yönünden bir yorum yapmak mümkün değil. Ancak rekabetin arttığı bu sınıfta Ecosport’u zorlu bir mücadelenin beklediği gerçek.

Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 125 HP Otomatik fabrika verileri-teknik özellikler:

Motor: 998 cc, 4 silindirli, benzinli, turbo

Şanzıman:       6 ileri oranlı otomatik

Maksimum güç:          125 HP @ 6000 d/d

Maksimum tork:         170 Nm @ 1400-4500 d/d

Maksimum hız:          180 km/s

0-100 km/s:     11.6 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4096 / 1765 / 1713 mm

Bagaj hacmi:  334/356/1238 lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):      7.2 / 5.0  / 5.8 lt /100 km

 Fiyat: Henüz belli değil

+          Direksiyon hissi

–           Bagaj kapağı, yetersiz eşya gözleri

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler