Cuma, Temmuz 26, 2024
Ana SayfaTeknikTest-İlk sürüş: Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP

Test-İlk sürüş: Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP

Yenilenen Fiat Punto ailesi Türkiye’de satışa sunuldu. Bu konuda daha önce yayınladığımız haber için BURAYA tıklayabilirsiniz. Bu ailenin en dikkat çekici versiyonu ise Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP. Bu modelin en önemli özelliği ise motoru. Çünkü bu otomobil 875 cc’lik (0.9 lt), 2 silindirli, 8 supaplı, turbo, benzinli motora sahip. Litre başına 97 HP güç üretebilen bu motorun Fiat Punto 0.9 TwinAir’deki maksimum gücü ise 85 HP. TwinAir olarak adlandırılan motor, 5500 d/d’de 85 HP güç ve 2000 d/d’de 145 Nm tork üretiyor. 307 mm x 500 mm x 596 mm boyutlarında ve 85 kg ağırlığındaki bu motor, Euro 6 normlarını şimdiden karşılamasıyla dikkat çekiyor. 1.2 8V benzinli motora göre yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan, bunun yanında yüzde 25 daha iyi bir performans sergileyen bu yenilikçi motor, Fiat Punto’nun 1075 kg boş ağırlığa sahip 3 kapılı versiyonunda şehir içinde 4.9 lt/100 km, şehir dışında 3.8 lt/100 km, ortalamada ise 4.2 lt/100 km benzin tüketiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kumanda edilen Punto 0.9 TwinAir Turbo’nun ortalama karbondioksit salınımı ise sadece 98 g/km. Bu rakam emisyon tablosunda en iyi değer olan “A” harfine denk geliyor. Maksimum hızı 172 km/s olarak açıklanan Fiat Punto 0.9 TwinAir’in 0-100 km/s hızlanma süresi ise 12.7 saniye. 

 

İtalya’da kullandık

Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP’yi İtalya’da, Fiat’ın test pisti olan Balocco Pisti’nin çevresinde kullandık. 4065 mm uzunluğa, 1687 mm genişliğe, 1490 mm yüksekliğe ve 2510 mm dingil mesafesine sahip olan Fiat Punto, makyajlı versiyonunda artık sadece Punto olarak adlandırılıyor. Kısacası adındaki “Grande” ve/veya “Evo” takılarından kurtulmuş durumda. Dış görünümü yenilenen, yeni renk ve donanımlara, iç mekânda ise daha yüksek malzeme kalitesine ve yeni döşemelere kavuşan Fiat Punto, yeni TwinAir Turbo motorla adından çok söz ettirecek. 875 cc hacmindeki motor, onu ilk kez kullanmamızdan önce kafalarda soru işaretleri yaratmıştı. Acaba bu iki silindirli motor, Punto’nun 1075 kg’lik kasasını (3 kapı) taşıyabilecek miydi? Çok gürültü yapmayacak mıydı? Ara hızlanmalarda yetersiz kalmayacak mıydı? Tüm bu sorularımızın cevaplarını, Balocco Pisti’nde teslim aldığımız ve trafiğe açık İtalya yollarında kullandığımız test aracıyla almış olduk.

 

Performansı nasıl?

Bu sorunun cevabını vermeden önce, bu otomobilin performans öncelikli geliştirilmediğini, aksine düşük yakıt tüketimi ve emisyon hedeflendiğini belirteyim. Ama Fiat mühendisleri, düşük yakıt tüketen bir araca sahip olmak isteyen ama bazı ihtiyaç hallerinde performans beklentisi de olan sürücüleri unutmamışlar. Bu noktada, Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP’de yer alan çok güzel bir özellikten bahsetmek istiyorum: ECO butonu. Ön konsolda yer alan (Bu kadar önemli bir butonun yeri keşke biraz daha belirgin olsaydı) ECO butonu, motordan aldığınız performansı direkt olarak etkileme özelliğine sahip. Nasıl mı? Bu buton aktif değilken, motor 2000 d/d’de 145 Nm tork üretiyor. Ama siz ECO butonuna basarsanız, maksimum tork 2500 d/d’de 110 Nm’ye düşüyor. Bu da direkt olarak performansı ve yakıt tüketimini düşürüyor. Kısacası, Fiat Punto 0.9 TwinAir Turbo 85 HP, performans isteyene performans, düşük tüketim isteyene düşük tüketim sunuyor. Yaptığımız test sürüşünde, farklı hızlarda, yol bilgisayarının anlık yakıt tüketimi verilerine bakarak yaptığımız gözlemde, ECO butonunun gerçekten de yakıt tüketimini önemli oranda düşürdüğünü gördük. Ara başlıkta sorduğumuz sorunun cevabı da bu yüzden iki türlü. ECO butonu kapalıyken, motorun 875 cc ve 2 silindirli olduğunu anlamıyorsunuz. Yani performans son derece yeterli. Ama ECO butonu devredeyken sollamaya çıkmamakta ve araçtan performans beklememekte fayda var. Gösterge panelindeki vites küçültme-büyütme uyarıları da düşük yakıt tüketimi amaçlanarak yerleştirilmiş. Motorun sesi ise, biraz scooter’ları andırıyor. Otomobilin izolasyonu daha iyi olabilirmiş. Özellikle yüksek hızlarda, iç mekana fazlaca ses giriyor. Motordan ziyade egzozdan gelen ses ise, kimi sürücüler için sportif bir haz bile yaratabilir. 6 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri net ve sorunsuz.

Yazı: Emre Anamur / Balocco – İtalya 

Fiat Punto fotoğraf galerisine gitmek için BURAYA tıklayınız.

Fiat Punto videosunu izlemek için BURAYA tıklayınız.

16 YORUMLAR

  1. türkiyede satışı hangi tarihte olacak? performans werilerini yayınlayabilirmisiniz? birde en alt wergi diliminde olacağından fiyatı merak konusu fityat araşığı nasıl olur? şimdiden teşekkürler.

    • Sayın okuyucumuz, Türkiye’de satışa sunulacağı tarih tam olarak açıklanmasa da bu yılın ikinci yarısı diye planlanıyor. Fiyatı henüz belirlenmemiş durumda. Performans verileri ise (0-100 km/s hızlanma ve maksimum hız) haberimizde yazıyor. Diğer performans verilerini ancak araç satışa sunulduğunda ve test ettiğimizde yayınlayabileceğiz. Saygılarımızla.

  2. 1.3 m.jet varken bu aracı alanın aklını seviyim. hem performansı daha ıyı hem tüketimi daha az en önemlisi yolda sesi motosiklet gibi diye dalga geçmezler 🙂

  3. ben doblooyo begenıyoyum.yasasın1,3 muttıjet.bırde camları fabrıka cıkısı fılımlıyse deyme keyfıne.eeeerengı fume olunca baska oluyor tabıkı.

  4. ben 1.2 albea 16 valve kullanıyorum gerçekten mükemmel araba adeta avrupa gibi sessiz sakin istersen kükrüyor ama az yakıyor ekonomik denilmesine içerliyorum basarsan tabikide yakıyor 100 km de 9 – 10 litre az mı standart kullanımda 90 km ortalama sürat klima kapalı olursa 1 – 2 litre azalıyor yakıt . . . 🙁

  5. siteyi ilk kez ziyaret ediyorum.gerçekten özenle hazırlanmış bir site.başarılarınızın devamını dilerim.yorumlara cevap vermişsiniz. bu da ayrıca teşekkür edilecek bir konu.ama daha iyi duyurabilirseniz başarınız artar.mesela oto firmaları ile anlaşıp onların araçlarını tanıttığınız sayıları ve testleri cd olarak yeni araç alanlara verebilirsiniz.tabi ki benimki bir öneri

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler