Elektrikli PEUGEOT E-208 GTi. Tamamen elektrikli Peugeot E-208 GTi tanıtıldı. Peugeot, her ne kadar GTi isminin yaratıcısı olmasa da, otomobil tarihinin efsane haline gelmiş GTi modellerini üretmiş bir marka. 1984 yılında 205 GTi 1.6 ile başlayan efsane, 1986 yılında Peugeot 205 GTi 1.9 ile devam etti. 1990’lara gelindiğindeyse efsane; 106 GTi ve 306 GTi ile devam etti. Daha sonraları 206 GTi, 207 GTi, 208 GTi gibi hızlı hatchback modeller çıkmış olsa da, bunların hiçbiri 205 GTi, 106 GTi ve 306 GTi’ın hızlı gençler arasında yaptığı sükseyi yapamadı.
Şimdi ise GTi, yeni döneme uygun şekilde tamamen elektrikli olarak tanıtıldı. Son 40 yıldır üretilen tüm GTi modelleri gibi E-208 GTi da güçlü görünümüyle dikkat çekiyor. Bu görünümü 30 mm daha alçak gövdesine, önde 56 mm ve arkada 27 mm artırılmış iz genişliğine borçlu. “PEUGEOT GTi” logosuna sahip büyük 18 inç jantlar ise bu güçlü görünümü destekliyor. Bu jantların delikli yapıları 205 GTi’ın efsanevi jantlarına gönderme niteliğinde. Söz konusu delikler aynı zamanda fren soğutmasına da katkıda bulunuyor.
Yeni PEUGEOT E-208 GTi, Fransız üretimi M4+ elektrikli motor ile donatıldı. Bu elektrikli motor 280 HP güç ve 345 Nm tork sağlıyor. E-208 GTi 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,7 saniyede ulaşıyor ve 180 km/s maksimum hıza ulaşarak B segmentinin en iyi performansını sunma iddiasında. Bununla birlikte PEUGEOT E-208 GTi’da son dişliye entegre limitli kaymalı diferansiyel bulunuyor. Bu diferansiyel, viraj alma davranışını optimize ederek çeviklik, verimlilik ve denge sağlıyor. Ayrıca Yeni E-208 GTi’da 54 kWsa brüt kapasiteye sahip CATL batarya bulunuyor. Bu batarya sportif kullanımda bataryayı koruyan optimize edilmiş enerji yönetimi ve yüksek performansa uyarlanmış özel bir soğutma sisteminden yararlanıyor.
Yeni PEUGEOT E-208 GTi, sınıfının en iyi güç-ağırlık oranını (5,7 kg/HP) sunuyor. Bu avantaj, PEUGEOT Sport mühendislerinin çok sayıdaki şasi iyileştirmesi sayesinde en iyi şekilde değerlendiriliyor. Önde 56 mm, arkada 27 mm olmak üzere daha fazla iz genişliği ve 30 mm alçaltılmış gövde tasarımı, özel hidrolik stoperlere sahip yaylar ve amortisörler, Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler ve arka denge kolu, verimli ve sportif sürüş ile günlük kullanım konforu arasında ideal bir denge sunuyor. Ayrıca yeni E-208 GTi’ın ESP sistemi, örneğin yarış pistlerinde sürüş deneyimini en üst düzeye çıkarmak üzere sürüş destek sistemlerini devre dışı bırakan özel bir spor moduna sahip.
E-208 GTi, karma WLTP döngüsünde 350 km menzil sunuyor. 54 kWh kapasiteli AC 7,4 kW şarj soketi ile 4 saat 40 dakikada şarj edilebiliyor. DC 100 kW’lık şarj istasyonuyla ise 30 dakikadan kısa sürede yüzde 20’den yüzde 80’e şarj edilebiliyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “2013 Peugeot 208 GTi test sürüşü” yazısı için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!