Cuma, Mart 29, 2024
spot_img
Ana SayfaSatışa Sunulmaİlk sürüş-test: Peugeot 208 GTi

İlk sürüş-test: Peugeot 208 GTi

Kabul etmek lazım ki, GTI ibareli ilk hızlı hatchback’i yollara çıkartan üretici VW olsa da, otomotiv sektöründeki asıl efsane GTi’ların yaratıcısı genellikle Peugeot olmuştur. 1984 yılında yollara çıkan 205 GTi Peugeot’nun ilk efsane GTi’ı olurken bunu 1990’lı yılların ortalarında 106 GTi ve 306 GTi izledi. 2000’li yıllardaki 206 GTi, 206 RC ve 207 RC (ülkemizde ve İngiltere’de 207 GTi adıyla da 1.6 175 HP’lik 207 satıldı) ise güzel modeller olsa da efsanelerin ağırlığını taşımaktan uzak modellerdi.

Şimdi ise  Peugeot, yeni nesil hızlı hatchback’i 200 HP güç üreten 1.6 lt motorlu 2013 208 GTi ile “GTi” ibaresinin hakkını vermek istiyor. Biz de bu otomobili Muğla il sınırları içinde Bodrum-Marmaris civarındaki yollarda denedik. Üstelik Peugeot Türkiye, sürüş zevkinde referans model 205 1.9 GTi’ı kullanma imkanı sağladılar.  Vites topuzu haricinde orijinal olan çok iyi durumdaki bu otomobil, teknolojisinin nereden nereye ulaştığını bir defa daha canlı olarak gösterirken, bu otomobilin sürüş zevkinin aradan geçen yıllara rağmen ölümsüz olduğunu bir defa daha gösterdi.

GTi kullanıcıları ne ister?

Öncelikle yukarıdaki sorunun yanıtını arayalım. 12 yıllık GTi geçmişi olan birisi olarak bu sorunun yanıtını en iyi bilenlerden birisi olduğumu düşünüyorum. Öncelikle tasarımdan başlayalım. GTi kullanıcısı bir kişi otomobilin standart versiyonlardan ayıran karoser detayları, daha sportif yürüyen aksam, net direksiyon tepkileri, etkileyici performans, iç mekanda spor koltuklar ve spor görsel detaylar ister. Tabi ülkemizde motor silindir hacminin de maksimum 1600 cc olması istenen bir durumdur. Bagaj hacmi gibi konular listenin en altında yer alır veya hiç yer almaz. Bu listeye bakınca Peugeot 208 GTi standart versiyondan farklı çamurluk dodikleri ve daha dolgun çamurlukluları, radyatör ızgarasının altındaki kırmızı çıta, 208 1.6 THP’ye göre yüzde 20 sertleştirilmiş yaylar, önde yüzde 10-arkada yüzde 50 sertleştirilmiş viraj denge çubukları, önde + 10 mm, arkada + 20 mm artan iz aralığı, elden geçirilmiş hassas çalışan direksiyon sistemi ve 200 HP’lik 1.6 litre turbo motoru ile bu listedeki maddelerin hepsini karşılıyor.

Modern zamanlara yönelik bir GTi

Kabul etmek gerekir ki performans olarak 205 GTi zamanı için çok iyi bir otomobildi, hatta günümüz dünyası için bile çok iyi. Sert erkeklere yönelik bir otomobil olan 205 GTi’ı, sürücüsünden üst düzey direksiyon becerisi istiyor ve bunun karşılığında da müthiş bir sürüş heyecanını ödül olarak veriyor. Gaz pedalı tepkisi çok iyi, direksiyon park manevralarında sert ama, hız arttıkça güzel hisler veriyor. Ön görüş açısı iyi olan otomobilin iç mekanına yol, motor ve egzoz sesinin dolması insanı eski güzel günlere götürüyor.

208 GTi’ın sürüşü nasıl?

Baştan söyleyelim, 200 HP’lik Peugeot 208 GTi 0-100 km/s hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlıyor ve 205 GTi’dan daha hızlı, daha iyi yol tutuyor ve çok iyi fren performansına sahip. Ama 205 GTi ile karşılaştırılamayacak kadar konforlu. Kabin izolasyonu çok iyi, rüzgar ve yol sesi çok az, ayrıca 205 GTi’ın aksine bozuk yolda bile ön konsol sallanmıyor.

2013 Peugeot 208 GTi’da beni en çok etkileyen nokta alt devirlerden itibaren gelen yüksek çekiş. 6 viteste 1500 d/d’de yol alırken bile motorda sarsıntı vuruntu yaşanmıyor ve gaza basıldığı zaman ağırdan da olsa hızlanabiliyorsunuz. Daha alt viteslerde ise ivmelenme çok çok iyi. Bununla beraber vites geçişleri pürüzsüz. Darbe emişi başarılı olan süspansiyon aynı zamanda yol tutuş konusunda da beklentileri karşılıyor. Eğer oyun oynamak isterseniz tamamen kapatılan ESP sistemi sayesinde virajlarda otomobili kaydırabilmek ve sonrasında bunu kolayca kontrol altına alabilmek mümkün. VW Polo GTI ve yeni Renault Clio R.S. EDC 200 kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim ki sürüşü bence Polo GTi’dan daha zevkli. Kullanım sırasında ise Clio R.S. EDC 200’e göre daha çabuk adapte oldum otomobille daha rahat oynadım.

Sonuç

Sonuçta devir değişti, beklentiler de değişti. 205 GTi gibi bir otomobil beklentisi olanlar bunu 208 GTi’da bulamayacaklardır. 205 GTi’ın mekanik zevklerinden uzakta olan 208 GTi, her şeye rağmen kullanımı zevkli, zengin donanımlı, güvenli ve modern zamanların gerçeğine göre hazırlanmış bir otomobil.

Peugeot 208 GTi videolu performans testi yayında! İzlemek için BURAYA TIKLAYIN!

2013 Peugeot 208 GTi fabrika verileri – teknik özellikler:

Motor:1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli

Şanzıman:       6 ileri manuel

Maksimum güç:          200 HP @ 5800 d/d

Maksimum tork:         275 Nm @ 1700 d/d

Maksimum hız:           230 km/s

0-100 km/s:     6.8 sn

Boyutlar (uz./gen./yük.):        3962/ 1739 / 1460 mm

Bagaj hacmi:   285  lt

Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       8.2 / 4.7 / 5.9 lt /100 km

Baz fiyat/test aracı fiyatı:       57.900 TL

+          Performans, direksiyon tepkisi, şanzıman, kabin yalıtımı, donanım

           Tavan tutamakları yok

CO2 emisyonu:          139 g/km

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler