Cumartesi, Temmuz 13, 2024
Ana SayfaTestlerAlfa Romeo Tonale test sürüşü

Alfa Romeo Tonale test sürüşü

Alfa Romeo Tonale test sürüşü. Tonale, Alfa Romeo’nun ilk C-SUV ve ilk hibrit teknolojili otomobili olma unvanlarına sahip.

Alfa Romeo’nun C-SUV segmentindeki ilk temsilcisi Tonale, İstanbul’da gerçekleştirilen basın test sürüşünün ardından 1.6 dizel 130 HP ve 1.5 Hybrid 160 HP motorlu versiyonlarla satışa sunuldu. Biz de Alfa Romeo ürün gamında büyük bir boşluğu dolduran Tonale’nin her iki motor seçeneğini de kullanma fırsatı bulduk. Alfa Romeo Tonale 1.6 dizel 130 HP 4×2 TCT’nin başlangıç fiyatı 1.251.500 TL, Tonale 1.5 MHEV 160 HP 4×2 TCT’nin başlangıç fiyatıysa 1.351.500 TL.  1.5 MHEV motorlu Tonale, Edizione Speciale, TI ve Sprint olmak üzere 3, 1.6 dizel Tonale’de Sprint ve TI olmak üzere 2 donanım seçeneği sunuluyor.

Alfa Romeo, Tonale “La Metamorfosi” yani “dönüşüm” sloganını kullanıyor. Ancak bu dönüşüm Franz Kafka’nın “Dönüşüm” kitabından farklı olarak, İtalyan markanın elektrifikasyon ve bağlanabilirlik alanlarındaki “yüzde 0 elektrikli araçtan, 2027’de yüzde 0 emisyona” hedefini simgeliyor. Bu doğrultuda atılan ilk adım ise Tonale hibrit. Bunu takiben, 2023 yılında şarj edilebilir hibrit (PHEV) ve 2025 yılında da tamamen elektrikli versiyon yollarda olacak.

Alfa Romeo Tonale tasarım ve iç mekan

Bir Alfa Romeo için en önemli noktalardan bir tanesi sürücü odaklı, keyifli bir kullanım sunması, diğeri ise tasarım… C-SUV segmentinde mücadele eden Tonale, tasarım olarak bir Alfa Romeo’dan beklenileni fazlasıyla veriyor ve ilk bakışta bir Alfa Romoe olduğunu belli ediyor. Trilobo adı verilen 3 parçalı radyatör ızgarası ve merkezdeki  “scudetto” (küçük kalkan) formlu radyatör ızgarası Alfa Romeo’nun karakteristik öğeleri olarak dikkat çekiyor. Geriye doğru çekik 3’lü ışık imzasına sahip ön aydınlatma grubu, otomobile sinirli bir görünüm kazandırmış. Arka taraftaysa daha sade bir tasarım çizgisi var. Otomobilin yandan görünümünde ise söyleyebileceğimiz tek olumsuzluk, ön kapının ön çizgisi ile tekerlek davlumbazı arasındaki mesafenin biraz kısa olması. Ön tekerlek ön kapı çizgisi yerine, Stelvio’daki gibi ön tampona biraz daha yakın olsaymış, görünüm daha da dinamik olabilirmiş.

Uzunluğu 4528 mm, genişliği 1841 mm, yüksekliği 1601 mm olan Tonale’nin dingil mesafesi 2636 mm.  C-SUV segmenti genelinde daha fazla iç hacim sunan otomobiller olsa da, ön ve arka koltuklarda diz-baş mesafesi sorunu yok.  Kolay kullanımlı ön konsolun orta kısmındaki alüminyum görünümlü kaplama aynı zamanda ambiyans ışığına da ev sahipliği yapıyor. Multimedya ekranı altında fiziksel kumandalara sahip, kolay kullanımlı bir klima var. Hava üfleçlerinde akış yönünü değiştirmeden hava debisini ayarlamaya yarayan çevirmeli kumanda olması, hassas ayar yapmayı kolaylaştırıyor. dna (dynamic, natural, advanced efficiency) olarak isimlendirilen sürüş modu seçicisi de bu kısmın altında.

Günümüzün modern otomobillerinde dijital gösterge tabloları sıkça karşımıza çıkıyor. Alfa Romeo Tonale ’de de kişiselleştirilebilen bir dijital kadran grubu var. Ancak çoğu markaya göre farkı çok kolay takip edilebilir ve kolay anlaşılır bir yapıda olması. 3 farklı kadran teması var ve bunlar silecek kolunun ucundaki düğmeye basılarak değiştirilebiliyor.

Alfa Romeo Tonale test sürüşü

Alfa Romeo Tonale ülkemizde ilk etapta 1.6 dizel 130 HP’lik dizel ve 1.5 benzinli-hibrit 160 HP’lik güç üniteleri ile satılıyor. Öncelikle 1.6 turbo dizel motordan başlayalım. Tonale’de görev yapan 1.6 litrelik dizel motor, Fiat ürün gamında çeşitli modellerde görev yapan, kendisini ispatlamış bir motor. 6 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş, 1598 cc’lik, 4 silindirli, turbo dizel motor 130 HP güç ve 320 Nm tork üretiyor.  1580 kg’lık otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 11.0 saniyede tamamlarken, fabrika verilerine göre 194 km/h maksimum hıza çıkabiliyor. Performans,1580 kg’lık ağırlık nedeniyle çok canlı değil, ama makul bir hızlanma ve çekiş gücü var. Ancak yine de Tonale kullanıcılarının kalkış ve akselerasyon konularında 1.6 dizel Egea Cross’un gerisinde kalmaktan canlarının sıkılacağını tahmin etmek zor değil.  Şanzıman zaman zaman gecikmeli tepki verse de, kullanım sırasında şanzıman bana Egea 1.6 Multijet’e göre biraz daha hızlı vites değiştiriyor hissi verdi. Tonale 1.6 dizel WLTP normuna göre 5.3-5.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimine sahip.

Tonale’nin diğer motor seçeneği olan 1.5 Hybrid VGT 160 HP, kullanım olarak dizelden daha istekli ve canlı bir tecrübe yaşatıyor. Otomobilde 160 HP güç ve 240 Nm tork üreten, değişken turbo geometrili, 1469 cc’lik 4 silindirli benzinli motorla birlikte, 48V altyapılı, 15 kW (20 HP) güç ve 55 Nm tork üreten BorgWagner üretimi P2 kodlu elektrik motoru görev yapıyor. Hibrit sistemim lityum iyon bataryasının kapasitesi 0.77 kWh. 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla birlikte görev yapan hibrit güç ünitesi 1525 kg’lık boş ağırlığı olan otomobile 8.8 saniyelik 0-100 km hızlanma süresi ve 188 km/h maksimum hız sağlıyor. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 5.7-6.3 lt/100 km. Fiat Egea Hybrid’teki sistemin daha güçlü bir versiyonu olan Tonale’yi düşük hızlarda tamamen elektrikli olarak hareket ettirebiliyor. Ayrıca ani güç ihtiyacı olduğunda da içten yanmalı motora destek olarak ortalama yakıt tüketiminin düşürülmesine yardımcı oluyor.

Alfa Tonale, her iki motor seçeneğinde de çabuk ve direkt direksiyon tepkilerine sahip. Bu da otomobile kıvraklık sağlıyor. Direksiyon kısa turlu (2.28 tur), bununla birlikte direksiyon dişli oranı da 13.6:1. Yani direksiyon 13.6 derece çevirdiğimizde, ön tekerlekler 1 derece dönüyor. Ortalama otomobillerde bu değer 14:1-14.5:1 civarında. Tonale’nin süspansiyon sistemi çok sert değil, ancak yumuşak da değil. “Sıkı” olarak tanımlayabileceğimiz 4 tekerlekte bağımsız süspansiyona sahip Tonale virajlarda başarılı bir yol tutuşa sahip.

Alfa Romeo Tonale nasıl bir otomobil?

Tonale, gerek ait olduğu segment, gerekse motor seçenekleri ile Alfa Romeo’nun daha fazla müşteriye ulaşmasını sağlayabilecek, çok hızlı olmasa da, yol tutuşu ve direksiyon tepkileri ile kullanım zevki veren bir model.

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan ilk Alfa Romeo Tonale haberini okumak için BURAYA, Alfa Romeo Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Alfa Romeo Tonale fabrika verileri – teknik özellikler

Tonale 1.5 MHEV 160 HP Tonale 1.6 Dizel 130 HP
İçten yanmalı motor: 1469 cc, 4 silindirli, 160 HP güç, 240 Nm tork 1598 cc, 4 silindirli, 130 HP güç, 320 Nm tork
Elektrikli motor: 15 kW, 55 Nm
Şanzıman: 7 ileri oranlı TCT 6 ileri oranlı TCT
Maksimum hız: 210 km/s 194 km/s
0-100 km/s: 8.8 sn 11.0 sn
Bagaj hacmi: 500-1550 lt 500-1550 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4528 x 1841 x 1601 mm 4528 x 1841 x 1601 mm
Tüketim (WLTP ort.): 5.7-6.3  lt/100 km 5.3-5.8 lt/100 km
Fiyat: 1.351.500 TL 1.251.500 TL
Artılar +Direksiyon hissi, yol tutuş + Direksiyon hissi, yol tutuş
Eksiler -Zaman zaman geciken gaz tepkisi -Ortalama performans
CO2 emisyonu: 130-144 g/km 138-153 g/km
spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler