Çarşamba, Aralık 24, 2025
Ana SayfaTestlerVolvo EX30 test sürüşü

Volvo EX30 test sürüşü

Volvo EX30 Uzun Menzil test sürüşü. Volvo’nun B-SUV segmenti otomobili olarak tanımlanan modeli tamamen elektrikli EX30, daha önce hiç Volvo sahibi olmamış insanlara ulaşmayı hedefliyor.

TEST ARACI: VOLVO EX30 SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE

Mevcut Volvo model gamında giriş seviyesi model olarak konumlanan, tamamen elektrikli EX30; 2023 yılında yollara çıktı. Ülkemizde 2025 Haziran ayında satışa sunulan otomobil Ekim 2025 itibarı ile Cross Country versiyonu ile birlikte toplamda 1803 adetlik satışa ulaştı. 64 kWh net kapasiteli uzun menzilli batarya + 150 kW (204 HP) gücünde elektromotor seçeneği ile satılan EX30’un başlangıç fiyatı 2.284.320 TL, 315 kW (428 HP) çift motorlu EX30 AWD’nin başlangıç fiyatıysa 3.512.439 TL olarak açıklanıyor. Sadece çift motorlu olarak satılan 428 HP’lik EX30 Cross Country’nin başlangıç fiyatıysa 3.646.503 TL.

Volvo EX30 tasarım ve iç mekân

EX30 şimdiye kadar üretilmiş en düşük karbon ayak izli Volvo. Öyle ki XC40’ın yarısı kadar karbon ayak izi olduğu söyleniyor. Geely’nin Sustainable Experience (SEA) platformu kullanılarak üretilen otomobil kısa gövde çıkıntılarına sahip. Rüzgâr direnç katsayısı 0.28 Cd. Thor çekici ışık imzası ile bir Volvo olduğunu gösteren otomobilin uzunluğu 4233 mm, genişliği 1837 mm, yüksekliği 1555 mm ve dingil mesafesi 2650 mm. Otomobilin arka bagaj hacmi, pandizot hizasına kadar 308 lt ve bu hacim koltukların katlanmasıyla 908 lt’ye kadar ulaşıyor. Ön bagaj ise 7 litrelik sembolik bir değer.

Otomobilin anahtarı üzerinde herhangi bir düğme yok, otomobile anahtar ile yaklaştığınızda kapı kilitleri otomatik açılıyor. İç mekânda geri dönüştürülmüş malzemelere bolca yer verilmiş. Fiziksel kumandalara ise neredeyse hiç yer verilmemiş. Park lambasını yakmak, torpido gözünü açmak gibi en temel işlemler bile 12.3 inçlik multimedya ekranı üzerinden yapılıyor. Bu da fazlasıyla dikkat dağıtıcı ve hayatı zorlaştıran bir durum… Google tabanlı bir işletim sistemine sahip multimedya ekranı yeterince hızlı. Buradan Spotify, YouTube gibi popüler uygulamalara erişmek mümkün. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu olmayan EX30’da sabit bir cam tavan var. Perde ise maliyet politikası nedeni ile konulmamış olsa gerek. Tıpkı makyaj aynalarına ışık konulmamış olması gibi…

İç mekânda değişik eşya alanları var, mesela arka koltuk yolcuları için, ön koltukların arasındaki kol dayama konsolunun alt kısmında portatif bir çekmece yer alıyor. Bununla birlikte kol dayama yerinin içinden ikili bardaklık çıkıyor ve en alt kısımda da kapaklı bir eşya alanı yer alıyor.

Volvo EX30 test sürüşü

Otomobilin sürüş özellikleri başarılı. 204 HP güç ve 343 Nm tork üreten motor, benzer güçteki elektrikli otomobillere göre daha yüksek performans sağlıyor. Benzer güçteki otomobillerin 0-100 km/h hızlanma değerleri 7.5-9.0 sn civarındayken, EX30 6.4 saniyelik hızlanma değeriyle çok daha canlı bir sürüş sunuyor. Maksimum hız ise 180 km/h ile sınırlandırılmış. Otoyol sürüşlerinde hafif yol ve rüzgâr sesi alsa da kabin içi akustik konfor yine de başarılı. Ağırlık dağılımı; doğuştan elektrikli- bataryası ortaya konumlanmış otomobillerin doğası gereği başarılı olan otomobil, önde McPherson, arkada ise çok kollu bağımsız süspansiyona sahip. Yol tutuş başarılı. Süspansiyon sıkı ve araç virajlarda salınıma girmiyor. Ayrıca bozuk yollarda iç mekânda çıtırtı-tıkırtı duyulmaması da güzel.

Direksiyon turu 2.8, direksiyon oranı 15.3 olan (direksiyon simidi 15.3 derece çevrildiğinde, ön lastikler 1 derece dönüyor) olan otomobilin direksiyonu rahat kullanımlı ve direksiyon sertliği de ayarlanabiliyor. Ancak yaklaşık 6000 km’deki test aracımızda direksiyon sola çevrildiğinde, direksiyondan adeta eski bir gardrop menteşesinin sesini andıran bir “gıcırtı” sesi geliyordu. Bu belki test aracına özgü bir durum olabilir. Bu sesin direksiyon kutusundan değil, iç mekândaki direksiyon kolonundan geldiğini söylemem lazım.

EX30’da “tek pedal” sürüş özelliği, birçok markanınkine göre daha yumuşak bir kullanım sunuyor. Bu da sürüş konforunu iyileştiriyor. Tek pedal sürüş özelliği olan çoğu markada, ayak gaz pedalından çekildiği zaman otomobil, ihtiyaç duyulandan daha sert bir frenleme etkisi yaratarak sürüş konforunu bozuyor. O tarz otomobillerde bunu önlemenin yolu ise ayağı pedaldan hızlı çekmek yerine, yavaşça kaldırmak. Ancak bir süre sonra bu da sağ ayağınızın fazladan yorulması anlamına geliyor. Volvo EX30’da tek pedal kullanımının rejeneratif frenleme etkisini yüksek, düşük ve kapalı olmak üzere 3 seviyede ayarlanabiliyor. Bu seçeneği en yüksek rejenerasyon olarak ayarladığımda bile otomobil gayet yumuşak şekilde yavaşlıyor. Keşke bu ayarlar ekran yerine direksiyon arkasındaki kulakçıklardan yapılabilse, çok daha pratik olurdu. Ama tabii ki bunlar ekstra maliyet anlamına geliyor ve EX30, Volvo’nun bütçe otomobili olarak tanımlayabileceğimiz bir model.

Volvo EX30 menzil

Otomobil WLTP karma sürüş normuna göre 17.0 kWh/100 km enerji tüketimine sahip ve 475 km menzile kadar ulaşabiliyor. 300 km’yi aşan test sürecinde ortalama enerji tüketimiyse 16.2 kWh/100 km oldu. Sakin ve ekonomi odaklı sürüşle bu değeri 13 kWh/100 km seviyelerine indirebilmek mümkün.

Otomobilin NMC kimyalı 64 kWh’lık bataryası (yurtdışında 49 kWh kapasiteli, LFP batarya seçeneği de var) 175 kW DC şarjı destekliyor ve yüzde 10’dan yüzde 80 doluluk oranına 27 dakikada ulaşabiliyor. 11 kW AC şarj noktasında 8 saatlik bir sürede sıfırdan yüzde 100’e şarj olabiliyor.

Volvo EX30 nasıl bir otomobil?

Volvo EX30 başarılı sürüş özelliklerine sahip, performanslı ve düşük tüketim sunan bir elektrikli otomobil. Ama iç mekânda fiziksel butonların eksikliği, en basit işlevler için bile ekran menüsü içinde dolaşmak zorunda olmak fazlasıyla dikkat dağıtıcı.

 

Volvo EX 30 teknik özellikler – fabrika verileri

Motor:  1 adet elektromotor
Güç: 204 HP (150 kW)
Tork: 343 Nm
Maksimum hız: 180 km/h
0-100 km/h: 6.5 sn
Menzil (WLTP karma): 475 km
Enerji tüketimi (WLTP karma): 17 kWh/100 km
Bagaj hacmi: 308-908 lt + 7 lt ön bagaj
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4233 / 1838 / 1550 mm
Fiyat: 2.284.320 TL
CO2 emisyonu: 0 g/km
Artılar (+) Performans, yol tutuş, silecek temizleme alanı
Eksiler (-) Ergonomi

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Volvo EX30 2025 yılında gelecek” haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

Kategoriler