Cuma, Aralık 5, 2025
Ana SayfaHaberlerToyota GR GT ve GR GT3 tanıtıldı

Toyota GR GT ve GR GT3 tanıtıldı

Toyota GR GT ve GR GT3 tanıtıldı. Toyota’nın yarış departmanı TOYOTA GAZOO Racing, motor sporları deneyimleriyle geliştirdiği iki yeni prototip; GR GT ve GR GT3’ün örtüsünü dünya prömiyeriyle kaldırdı. Geliştirme aşamasındaki modellerin 2027 yılında piyasaya sunulması planlıyor.

GR GT: Yol için üretilen yarış otomobili

Toyota GR GT, yol için üretilen bir yarış otomobili olarak tanımlanıyor. Sürücü odaklı bu spor otomobil, yeni geliştirilen 4.0 litrelik V8 çift turbo motor ve elektrik motorunu kombine eden bir hibrit sistemle donatıldı. Toplamda 650 PS’nin üzerinde güç ve 850 Nm’nin üzerinde tork sunacak olan iki kişilik GR GT, önde konumlandırılan motoru ve arkadan itişli sürüşüyle performansı en üst seviyeye taşıyor. Yeni 8 ileri otomatik şanzıman ile eşleştirilen GR GT, daha direkt his ve hızlı vites geçişleri sunuyor.

Ağır bileşenlerin hassasiyetle yerleşimi sayesinde GR GT’de %45 önde ve %55 arkada olmak üzere ideal bir ağırlık dağılımı elde edildi. Bu oran, aracın limitlerdeki tepkilerine ve yol tutuş karakteristiğine önemli ölçüde katkı sağlıyor. GR GT’nin 1.750 kg veya daha hafif olacağı açıklandı.

320 km/s’nin üzerinde maksimum hızlara çıkabilecek GR GT’nin aerodinamik verimliliği ve soğutma performansı tüm tasarım sürecinin merkezine yerleştirildi.Geleneksel otomobil geliştirme yaklaşımında ilk olarak dış tasarım belirlenir ve ardından aerodinamik verimlilik üzerinde çalışılır. Ancak GR GT’nin yolda kullanılabilir yarış otomobili olarak kurgulanması, bu sürecin kökten yeniden düşünülmesini gerektirdi. FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) yarış araçları üzerinde deneyime sahip aerodinami mühendisleri ile tasarım ekibi ilk günden itibaren tek ekip gibi çalıştı.

GR GT3: Yarışlarda kazanmak için tasarlandı

FIA GT3 yönetmeliklerine uygun olarak geliştirilen GR GT3, müşteri yarış programının en üst seviyesi olarak öne çıkıyor. GT3 şampiyonalarında yarış kazanmak isteyenlerin tercihi olarak tanıtılan GR GT3, profesyonel pilotların performans beklentilerini karşılarken, aynı zamanda amatör sürücülere de güven veren, kolay kontrol edilebilir bir karakter sunacak. GR GT ile aynı motoru kullanan GR GT3 de, önden motorlu ve arkadan itişli sürüşe sahip.

TOYOTA GAZOO Racing, GR GT’de benimsediği sürücü odaklı yaklaşımın GT3 kategorisinde de kritik öneme sahip olduğuna dikkat çekiyor. Bu doğrultuda yalnızca aracı daha rekabetçi hale getirmekle kalmayan marka, GR GT3 kullanıcıları için özel bir müşteri destek programı da hazırlıyor. Böylece yarış severler, sadece güçlü bir otomobile değil, aynı zamanda motor sporlarını tam anlamıyla yaşayabilecekleri kapsamlı bir destek ekosistemine sahip olacak.

Bu modellerin geliştirilmesi, baş test pilotu Toyota Başkanı Akio Toyoda’nın merkezinde yer aldığı ekiple gerçekleştirildi. Bunlar arasında profesyonel sürücüler Hiroaki Ishiura, Tatsuya Kataoka ve Naoya Gamou, amatör sürücü Daisuke Toyoda ve şirket içi test sürücüleri ile mühendisler vardı.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Toyota Hilux GR Sport test sürüşü” yazısı için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

Kategoriler