Salı, Kasım 18, 2025
Ana SayfaHaberlerMercedes-Benz Vision Iconic konsept

Mercedes-Benz Vision Iconic konsept

Mercedes-Benz, Vision Iconic konsept otomobilini tanıttı. İlk defa yeni Mercedes-Benz GLC’de gördüğümüz ikonik ön ızgara tasarımı, Vision Iconic konsept otomobilinde de kullanılmış. Vision Iconic konsept otomobili, geçmiş ile gelecek arasında bir köprü kurma ve gelenekselin ötesinde düşünme özgürlüğünü temsil etme iddiasında.

Konu ile ilgili açıklama yapan Mercedes-Benz Group AG Baş Tasarım Sorumlusu Gorden Wagener, görkemli bir duruş kazandıran kaputu, heykelsi akıcı çizgileri ve Art Deco akımından dokunuşları ile otomotiv estetiğinin gerçek bir simgesine dönüştüğünü belirterek Vision Iconic’in iç mekândaki kesintisiz koltukları ve efsanevi 300 SL modelini anımsatan zarif arka tasarımıyla da bir otomobilden çok daha fazlası olduğunu ifade etti.

Mercedes-Benz, elektrikli araçların gövdesine sorunsuz bir şekilde uygulanabilen yenilikçi güneş enerjisi modülleri üzerinde araştırma yürütüyor. Fotovoltaik aktif yüzey, çeşitli alt tabakalara uyarlanabiliyor. Tüm araç yüzeyine uygulandığında Vision Iconic, coğrafi konum ve yerel koşullara bağlı olarak güneşten ek menzil elde edebiliyor. Örneğin, 11 metrekare (orta boy bir SUV’un yüzeyine eşdeğer) bir alan, ideal koşullar  altında yılda 12.000 kilometreye kadar menzil sağlayabilecek enerji üretebilir. Kaplama, nadir toprak elementleri veya silikon içermiyor ve kolayca geri dönüştürülebiliyor. Güneş pilleri yüzde 20 gibi yüksek bir verimliliğe sahip ve araç çalışmıyorken bile sürekli enerji üretiyor.

Vision Iconic gibi gelecekteki araç modelleri, otonom sürüş gibi daha fazla işlevsellik içerecek. Bu da enerji gereksinimlerinin önemli ölçüde artmasına neden olacak. Bu nedenle verimlilik çok önemli bir faktör. Mercedes-Benz, yapay sinir ağları üzerine yaptığı araştırmalarla, araştırma ve endüstri alanındaki ortaklarıyla bilgisayar mimarilerinin geliştirilmesinde yeni bir çığır açıyor. Nöromorfik hesaplama, insan beyninin işleyişini taklit ediyor. Bu da yapay zekâ hesaplamalarını önemli ölçüde daha verimli bir şekilde enerji kullanan ve daha hızlı hale getirebilir. Örneğin, güvenlik sistemleri trafik işaretlerini, şeritleri ve trafikte yer alanları daha rahat fark edebilir ve görüş koşullarının kötü olduğu durumlarda daha hızlı tepki verebilir ve mevcut sistemlerden 10 kat daha verimli olabilir.

Nöromorfik hesaplama, otonom sürüşte veri işleme için gereken enerji ihtiyacını bugünkü sistemlere kıyasla yüzde 90 oranında azaltma potansiyeline de sahip.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Yeni Mercedes-Benz GLC” haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

Kategoriler