Tamamen elektrikli yeni Mercedes-Benz GLC tanıtıldı. Mercedes-Benz’in dünya genelinde en çok satan modellerinden biri olan GLC, tamamen elektrikli yeni nesliyle farklı bir döneme giriyor. 2026’nın ikinci çeyreğinden itibaren ürün gamına eklenecek olan yeni tamamen elektrikli GLC, markanın EQ teknolojisini, yapay zekâ destekli MBUX işletim sistemi (MB.OS) ile birleştirerek elektrikli sürüş deneyimini yeniden tanımlamayı hedefliyor.
Uzunluğu 4845 mm, genişliği 1913 mm, yüksekliği 1644 mm olan otomobilin dingil mesafesi 2972 mm. 570 lt olan bagaj hacmi, arka koltukların yatırılması ile 1740 lt’ye ulaşıyor. Ön bagaj ise VDA normuna göre 100 lt.
Yeni GLC, Mercedes-Benz’in klasik tasarım felsefesini modern bir şekilde yorumluyor. Markanın geleneksel ön ızgarası modernize edilmiş şekilde ve opsiyonel olarak aydınlatmalı halde sunuluyor.
İç mekânda “Duyusal Sadelik” tasarım felsefesini yeni bir seviyeye taşınmış. Tamamen yeni kesintisiz MBUX HYPERSCREEN, ön konsolun en belirgin özelliği. Aktif ambiyans aydınlatması, fütüristik etkiyi daha da güçlendiriyor. Standart olarak sunulan SKY CONTROL panoramik tavan, iç mekâna ferah bir hava katıyor. Opsiyonel olarak sunulan tavan elektronik perdesi ve geceleri panoramik cam tavandaki 162 yıldızı aydınlatarak farklı bir ambiyans sunma iddiasında.

Mercedes-Benz İşletim Sistemi (MB.OS) de entegre olarak bilgi-eğlence ve otonom sürüşten konfor ve şarja kadar aracı her açıdan kontrol ediyor. Bu sistemin merkezinde, otomobilin sürücünün tercihlerini öğrenmesini, değişen koşullara uyum sağlamasını ve daha güvenli, daha sezgisel bir deneyim için gerçek zamanlı kararlar almasını sağlayan gelişmiş yapay zekâ yatıyor. Bu yapay zekâ destekli süper beyin, yolcularla doğal bir şekilde etkileşime girerek sorunsuz ve akıllı bir yolculuk sağlıyor. MB.OS, insan beynine yakın bir karmaşıklığı yönetmekle kalmıyor, saniyede 254 trilyon işlem yapabilen son derece güçlü çiplerden de yararlanıyor.
Otomobil ilk etapta GLC 400 4Matic EQ Technology versiyonu ile yollara çıkacak. Tamamen elektrikli bu otomobilde toplam sistem gücü 360 kW 2 elektromotor görev yapıyor. Düşük hızlar ve yüksek hızlar için birer vites dişlisi bulunan aktarma sistemine sahip otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 4.3 saniyede tamamlayıp, maksimum 210 km hıza çıkabiliyor.
WLTP normuna göre karma sürüş şartlarında enerji tüketimi 14.9 – 18.8 kWh/100 km olan otomobil, net 94 kWh kapasiteli bataryası ile 571-713 km’ye kadar menzile ulaşabiliyor. 800 V elektrik altyapısına sahip sistem, DC 330 kW hızlı şarjı destekliyor ve 10 dakikalık şarj ile 300 km’ye kadar menzil sağlanabildiği ifade ediliyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Mercedes-Benz yeni ön ızgara tasarımı dönemi” haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!



