Cuma, Eylül 25, 2020
Ana Sayfa Testler 2020 Skoda Superb 1.5 TSI DSG test

2020 Skoda Superb 1.5 TSI DSG test

2020 Skoda Superb 1.5 TSI DSG test sürüşü. Skoda Superb’in üçüncü nesli 2015’te yollara çıktı ve 2019’da makyajlı versiyon satışa sunulana kadar ülkemizde toplamda 28.600 adetlik satışa ulaştı. Makyajlı Skoda Superb ülkemizde 1.5 TSI ACT 150 HP, 1.6 TDI 120 HP ve 2.0 TDI 190 HP olmak üzere 3 motor seçeneğiyle satılıyor. Giriş seviyesinde olan Superb 1.5 TSI ACT Comfort 194.900 TL’lik fiyata sahip ve sadece manuel şanzıman seçeneği var. Diğer donanım seviyeleriyse (Elite, Premium, Prestige donanımlar ve 2.0 TDI  L&K Crystal ) sadece DSG şanzımanla alınabiliyor. 1.5 TSI ACT motorlu, DSG şanzımanlı en ulaşılabilir Superb; Elite donanım seviyesinde ve fiyatı 235.900 TL. Prestige donanım seviyesindeki test aracımızın başlangıç fiyatıysa 281.900 TL. Ancak panoramik açılır tavan, arka koltuk konfor paketi, full LED matrix farlar, arka koltuk uyku paketi ve karartılmış arka cam gibi opsiyonel donanımlara sahip test aracımızın mart ayındaki fiyatıysa 309.172 TL idi.

Makyajlı Skoda Superb’de yeni stop lambaları kullanılmış. Bagaj kapağındaki Skoda amblemi kaldırılmış ve onun yerine Skoda yazısı gelmiş.

Makyajlı Skoda Superb’de neler değişti?

Makyajla beraber Superb yeni bir burun tasarıma kavuşmuş. Değişen ön tampon nedeniyle aracın uzunluğu 8 mm artmış. Bununla beraber eskisinden daha geniş, çift krom şeritli bir radyatör ızgarası kullanılmış. Farlar da yenilenmiş. Arka taraftaysa stop lambaları daha belirgin hale getirilmiş. Bagaj kapağındaki Skoda amblemiyse artık yok. Onun yerine bagaj kapağının üst kısmına Skoda yazısı eklenmiş.

Ön konsolun ergonomisi başarılı. Ön kapıların iç kısımlarında bulunan şemsiye, Rolls Royce gibi süper lüks otomobillerde olan bir özellik.

İç mekândaki değişimse kendisini özellikle daha hızlı tepki veren dokunmatik multimedya ekranında ve Prestige donanım seviyesinde sunulan kişiselleştirilebilen, dijital gösterge tablosunda belli ediyor. Bunun dışında kapı döşemesinin iç kısmına atılan dikişle ve kapı kolunun üst bağlantı noktasına eklenen krom çerçeve ile daha seçkin bir görüntü sağlanmış. İç mekânda gerek eşya gözleri, gerekse iç hacim konusunda eleştirilebilecek pek bir nokta yok. Arka koltuklardaki diz ve baş mesafesi bu sınıfın zirvesinde. 595 lt’lik bagaj hacmi de çok iddialı.

Alcantara koltuk kaplaması Prestige donanım seviyesinde geliyor. Arka koltuktaki diz ve baş mesafesi kendi sınıfında rakipsiz.

Sürüş özellikleri

2020 Skoda Superb 1.5 TSI DSG test aracımızda, VW Grubu’nun birçok modelinde de görev yapan, 4 silindirli, 1.5 lt’lik, turbo beslemeli, direkt benzin enjeksiyonlu motor görev yapıyor.  Hızlı vites geçişlerine sahip 7 ileri oranlı DCT şanzımanla kombine edilmiş bu motor 150 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. En büyük özelliği ise ACT (Active Cylinder Technology-aktif silindir teknolojisi) sistemi. Bu sistemde 1400-4000 d/d aralığında iken gaza hafif basılı şekilde ilerlerken, motor yüke binmemişse,  4 silindirden 2’sine (2. ve 3. silindirler)  yakıt enjeksiyonu durduruluyor ve supaplar da kapatılıyor. Bu işlem 13-36 milisaniye arasında sarsıntısız şekilde gerçekleşiyor. Bu sayede sakin kullanımlarda yakıt tüketimi azaltılabiliyor.  Ayrıca Eco sürüş modunda yapılacak “serbest sürüş”le yakıt tüketimini biraz daha aşağıya çekebilmek mümkün.

Fabrika verilerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz Superb 1.5 TSI ACT DSG benim 300 km’lik test sürüşüm sonunda 7.3 lt/100 km’lik tüketim ortalaması yakaladı. Performans olarak ele aldığımızdaysa 9.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri ve 219 km/s’lk maksimum hız, 1.5 lt motorlu, D segmenti bir aile otomobili için fazlasıyla yeterli. Canlı karakteri olan bu motor gaz pedalına çabuk tepki veriyor ve çekiş sıkıntısı da yaşatmıyor. Süspansiyonu, bu tip bir otomobilden beklenileceği gibi konfor odaklı. Bu durum virajlarda kuzeni VW Passat’a göre biraz daha fazla yana yatmaya neden olsa da, sürüş güvenliği açısından bir sorun yok. Koltukları ve sürüşü rahat olan bu otomobilde beni en çk rahatsız eden nokta, bozuk zeminli veya parke zeminli yollarda iç mekânda duyduğum hafif çıtırtı ve tıkırtılar oldu.

Sonuç

Skoda Superb 1.5 TSI ACT DSG; birçok olumlu özelliği bünyesinde barındıran geniş ve kullanışlı iç mekana sahip, dizel motor takıntısı olmayanların hoşuna gidebilecek tam bir aile otomobili.

8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı yenilenmiş.10 farklı ambiyans rengi var.

SKODA SUPERB 1.5 TSI 150 HP ACT DSG fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1498 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:          7 ileri oranlı DSG

Maksimum güç:              150 HP @ 5000-6000 d/d

Maksimum tork:             250 Nm @1500-3500 d/d

Maksimum hız: 219 km/h

0-100 km/h:       9.2 sn

Bagaj hacmi:     595-1730 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4869 / 1864 / 1469 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):       6.8 / 4.6 / 5.4 lt/100 km

Fiyat:    235.900 TL (Elite) / 281.900 TL (Prestige)

+            İç mekân hacmi, bagaj, canlı motor

–             İç mekândaki çıtırtılar

CO2: 123 g/km

Ambiyans renkleri, elektronik gösterge tablosunun rengini de değiştiriyor. Kişiselleştirilebilen bu ekran Prestige donanım seviyesinde standart. Serbest sürüş modu ile yakıt tüketimini az da olsa azaltabilmek mümkün.

Makyajlı Skoda Superb 1.6 TDI ilk sürüş izlenini videosunu izlemek için BURAYA, 2016 Skoda Superb 1.6 TDI 120 HP DSG 0-100 km/h hızlanma, 100-0 km/h fren testi videosu için BURAYA, 2013 Skoda Superb 1.6 TDI 105 HP performans testi videosu için BURAYA tıklayın! Otomobil.com.tr sitesindeki tüm Skoda haberlerine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler