Cuma, Kasım 27, 2020
Ana Sayfa Testler 2020 Honda Civic Sedan 1.5 Turbo

2020 Honda Civic Sedan 1.5 Turbo

2020 Honda Civic Sedan 1.5 Turbo 182 HP Executive+ sürüş izlenimi – test sürüşü. Ülkemizde 2016 yılından beri satılan 10. nesil Civic Sedan, 2019 yılının sonlarına doğru makyajlandı. Makyajlı 2020 Honda Civic Sedan, önceden de olduğu gibi 1.6 lt benzinli 125 HP, 1.6 lt benzin+LPG’li 125 HP, 1.6 lt dizel 120 HP, 1.5 lt turbo benzinli 182 HP’lik motor seçenekleriyle satılıyor. Donanım seviyesi de Dream, Elegance, Executive ve Executive+ olmak üzere 4 tane. Giriş seviyesindeki manuel şanzımanlı 1.6 lt 125 HP Dream’in fiyatı 153.500 TL olarak açıklanırken, manuel şanzımanlı 1.5 lt turbo 182 HP’nin başlangıç fiyatı (Elegance) 181.500 TL (CVT şanzıman 185.900 TL). Executive+ donanım seviyesindeki 1.5 turbo 182 HP test aracımızın fiyatıysa 201.300 TL.  Hatırlanacağı gibi makyajsız versiyonda 1.5 lt 182 HP’lik motor RS donanım seviyesinde satılıyordu. Artık RS donanım seviyesi yok.

Honda Civic’teki makyajı ancak dikkatli gözler fark edebiliyor.

2020 Honda Civic Sedan’da neler değişti?

Makyaj, Civic Sedan’ın dış görünüşüne çok ufak etki etmiş. Öyle ki, bu markanın tutkunu değilseniz, Civic Sedan’ın makyaj gördüğünü anlamakta zorlanabilirsiniz. Makyaj kapsamında ön tamponda ufak değişiklikler yapılmış.  Bu değişiklikleri tamponun uç kısımlarında yer alan sis farlarının çerçevelerinde görebilmek mümkün.  Siyah ön ızgara daha önceden RS donanıma has bir özellikken artık Executive ve Executive+’da bulunuyor. Otomobilin iç mekânındaki değişim de, dış tasarımda olduğu gibi kendisini pek belli etmiyor. 

Honda Civic, makyaj kapsamında daha kullanışlı dokunmtik ekrana kavuşmuş.

Ses ve klima ayarları önceden dokunmatik ekran üzerinden yapılırken, makyajla beraber bu işler artık fiziksel kumandalarla çok daha kolay şekilde yapılabiliyor. Ayrıca direksiyonun alt kısmı da bir öncekinden farklı…  Eskiden olmayan kendiliğinden kararan dikiz aynası da Elegance donanım seviyesinden itibaren geliyor. Geniş ve kullanışlı saklama alanlarının sunulduğu otomobilin arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu yok. 519 lt’lik bagaj da bu sınıfın iyi değerlerinden.

519 litrelik bagah hacmi başarılı.

Sürüş özellikleri

Otomobilde yer alan 1498 cc’lik, 4 silindirli, motorda ufak, düşük sürtünmeli, mono scroll bir turbo kullanılmış.  6000 d/d’de 182 HP güç ve 1700-5500 d/d aralığında 220 Nm tork üreten bu motor sürekli değişken oranlı (CVT) şanzımanla kombine edilmiş. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 8.2 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı 200 km/h olarak açıklanıyor. Performans olarak beklentileri rahatça karşılayan bu motor test sürüşünde ortalama 7.5 lt/100 km’lik tüketim değerine imza attı. Süspansiyonu konforlu olan otomobilin frenleri de bana güven verdi. Otomobilin sürüşünde fark yaratan nokta artık gelişmiş sürücü destek sistemlerinin sunuluyor olması. Şeritte tutma yardımcısı, şerit takip uyarısı, adaptif hız sabitleme, kör nokta uyarı sistemi, çapraz trafik uyarı sitemi, 130 – 180 derece ve kuş bakışı görüntü sağlayan kamera sistemi gibi gelişmiş sürücü destek sistemlerini barındıran Honda Sensing, Executive+ donanım seviyesinde standart olarak sunuluyor.

Honda Sensing adlı gelişmiş sürücü destek sistemleri Executive+ donanım seviyesinde sunuluyor.

Sonuç

Makyaj, Honda Civic Sedan’da görsel olarak fazla bir değişikliğe yol açmamış. Ancak daha pratik kumandalara ve Honda Sensing ile daha güvenli bir sürüşe sahip.

Honda Civic Sedan’daki 1.5 litrelik turbo motor 182 HP gücünde.

Fabrika verileri-teknik özellikler

Motor: 1498 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:          CVT

Maksimum güç:              182 [email protected] d/d

Maksimum tork:             220 [email protected] d/d

Maksimum hız: 200 km/s

0-100 km/s:       8.2 sn

Bagaj hacmi:     519 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4658 / 1799 / 1407 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):       7.5 / 4.7 / 5.7 lt/100 km

Fiyat:    185.900 TL (Elegance) / 201.300 TL (Executive+) (17 Nisan 2020 tarihindeki fiyatlar)

+            Fiyat-performans

–             Dokunmatik ekran biraz daha hızlı olabilir

CO2 emisyonu: 130 g/km

Honda Civic Sedan’ın ön ve arka koltuklarında diz-baş mesafesi sorunu yok.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler