Perşembe, Eylül 24, 2020
Ana Sayfa Testler Yeni Peugeot 508 1.5 BlueHDi EAT8 test

Yeni Peugeot 508 1.5 BlueHDi EAT8 test

Peugeot 508 1.5 BlueHDi EAT 8 test – sürüş izlenimi. D segmentinde 504, 505, 405, 406, 407 gibi modellerle köklü bir geçmişe sahip olan Peugeot’nun bu sınıfta en fazla akılda kalan modelleri kuşkusuz ki 504, 405 ve 406 olmuştu. İşte, yeni 508’e de, D segmentinde fark yaratan ve şimdiden akıllarda kalacak bir otomobil gözüyle bakabiliriz. Yeni 508 ülkemizde hepsi 8 ileri oranlı EAT8 şanzımanla kombine edilmiş 1.6 Puretech 180 HP, 1.6 Puretech 225 HP benzinli ve 1.5 BlueHDi 130 HP dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğine sahip. Sayfalarımıza konuk olan 508 1.5 BlueHDi 130 HP EAT8, en üst donanım seviyesi olan GT-Line donanım seviyesinde ve fiyatı 320.000 TL (25 Nisan 2020) olarak açıklanıyor. En ulaşılabilir versiyon ise 260.000 TL’lik etiketiyle 1.5 BlueHDi 130 HP EAT Prime. Yeni Peugeot 508 1.6 PureTech 180 HP EAT8 Prime donanım seviyesinde de aynı fiyata sahip.

Yeni Peugeot 508 1.5 BlueHDi EAT8 test aracımızda 235/45 ZR18 Michelin Pilot Sport 4 lastikler takılıydı.

Tasarım ve iç mekân

Son dönemde hem tasarım, hem de kalite hissi yönünden çıkışta olan Peugeot, D segmentindeki modelini de eskisinden daha dikkat çekici bir hale getirmeyi başarmış. Yeni Peugeot 508’e ebat olarak baktığımızda eskisinden 8 cm daha kısa, 5 cm daha alçak, 3 cm daha geniş olduğunu görüyoruz. Bunun sonucunda da yere daha yapışık ve sportif bir görüntü ortaya çıkmış. Direksiz kapılar ve arka kapı açıldığı zaman C sütununun iç tarafındaki karbon kaplamalar, bu otomobilin fark yaratan sportif detayları. 508’e burundan baktığımızdaysa aslan dişini andıran LED aydınlatmalar ilk anda fark ediliyor.

i-Cockpit yaklaşımı ile şekillendirilen konsol sürücüye dönük. 8 ileri oranlı otomatik şanzıman, istendiğinde direksiyon arkasındaki kulakçıklardan manuel vites değişimine de olanak tanıyor.

Bu arada giriş seviyesi donanımında bu diş formlarının kromdan yapılmış olduğunu söyleyeyim. Diğer dikkat çekici bir detaysa 508 model isminin, ülkemizde “Yahudi Mercedes”i olarak anılan 504 modelinden esinlenilerek otomobilin burnuna konması. Nostaljik ve güzel bir detay… Yandan bakıldığında sportif bir sedan hissi veren yeni 508 için “fastback” bir otomobil diyebiliriz. Geriye doğru alçalan tavan, bagaj camı ile uyumlu şekilde birleşiyor ve bagaj, arka camla beraber açılıyor. 487 lt’lik bagaj D segmentinin ortalamasının biraz altında olsa da yükleme yapması kolay. GT-Line donanım seviyesinde elektrikli bagaj kapağı standart.

Otomobilin ön konsolu modern ve sportif. i-Cockpit yaklaşımı ile tasarlanmış ön konsol, sürücüyü adeta sarmalıyor. Multimedya ekranının alt kısmında bulunan fiziksel menü tuşları ile eski tip Peugeot dokunmatik ekranlarına göre hissedilir derecede pratik bir kullanım sunuluyor. Kadran grubu birçok yeni nesil otomobilde olduğu gibi kişiselleştirilebiliyor. Arka koltuklardaki diz ve baş mesafesi normal şartlarda yeterli ancak D segmenti ortalamalarının biraz gerisinde.

Sportif ön koltuklarda masaj özelliği var. Arka koltuktaki yaşam alanı normal şartlarda yeterli ,ancak bu konuda bazı rakipleri daha başarılı.

Yeni Peugeot 508 1.5 Dizel sürüş özellikleri

Test aracımızda bulunan 1.5 lt’lik, 4 silindirli, turbo dizel motor 130 HP güç ve 300 Nm tork üretiyor. 8 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilmiş bu motor, 1420 kg toplam ağırlığa sahip otomobili makul şekilde hızlandırıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 10.0 saniyede tamamlayan otomobil 208 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Otomobilin sürüş karakterini Normal, Spor, Eco, Konfor ve kişisel olarak ayarlayabilmek mümkün. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda bulabileceğiniz otomobil benim gerçek hayat kullanımımda 5.6 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde etti. Sportif bir havası olan bu otomobilin süspansiyon konforu bu sınıfın en iyisi olmasa da hiç de fena değil. Konfor-yol tutuş dengesi iyi ayarlanmış.

Dijital gösterge tablosu kişiselleştirilebiliyor.

Sonuç

Yeni Peugeot 508, günümüzün sıradan görünümlü D segmenti sedanlardan sıkılanlar için güzel bir seçenek. En alt donanım seviyesinde bile gayet tatminkar bir ekipman listesi sunan otomobil, en üst donanım seviyesi GT-Line’da ise gelişmiş sürücü destek sistemlerini de kapsayan, neredeyse eksiksize yakın bir ekipman listesine sahip. Night Vision gece görüş sistemi, 360 derece kameralı Full Park Asistanı ise opsiyonel donanımlar.

Peugeot 508 1.5 Dizel 130 HP EAT8 fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1499 cc, 4 silindirli, turbo dizel

Şanzıman:       8 ileri otomatik

Maksimum güç:          130 HP @ 3750 d/d

Maksimum tork:         300 Nm @ 1750 d/d

Maksimum hız:          208 km/h

0-100 km/h:    10.0 sn

Bagaj hacmi:  487-1537 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4750 /1859 /1403 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):  4.4 / 3.4 / 3.8 lt/100 km

Fiyat:  260.000 TL (Prime) – 320.000 TL (GT-Line)

+          Donanım, tasarım, direksiyon hissi

–           Rakiplerinden daha küçük bagaj ve diz mesafesi

CO2: 105 g/km

Peugeot Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr Peugeot haberleri sayfasına ulaşmak için BURAYA tıklayın.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler