Cuma, Ağustos 14, 2020
Ana Sayfa Satışa Sunulma Yeni Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 HP ilk sürüş - test

Yeni Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 HP ilk sürüş – test

Türkiye’de 19 Şubat 2014 tarihinde 1.2 16V 75 HP benzinli, 1.2 16V 75 HP fabrika çıkışlı LPG ve 1.5 dCi 75 HP motor seçenekleri, her seçenekte sadece Ambiance donanımı ve 33.800 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak olan yeni Dacia Logan MCV 2014 modelini Renault ve Dacia Genel Müdürü İbrahim Aybar’ın ev sahipliğinde İstanbul’da düzenlenen basın toplantısının ardından Ortaköy-Kilyos arasında kullandık.

Kısaca Dacia

2004 yılında uluslararası basın test sürüşü organizasyonu Kapadokya’da yapılan Logan modeliyle Renault çatısı altındaki ilk modelini lanse eden Dacia, o günden bu yana, 430.000 adedi 2013 yılında olmak üzere, global anlamda 3 milyon adet araç sattı. Bugün aralarında Avrupa ve Kuzey Afrika ülkelerinin bulunduğu 43 pazarda faaliyet gösteren Romen markası, Türkiye’de 2004’ten bu yana 156.000 adet araç sattı. Markanın 2013 yılı Türkiye binek otomobil pazar payı yüzde 4.4, hafif ticari araç pazar payı ise yüzde 4. Türkiye’de 2011 yılında 11’inci marka olan Dacia, 2012’de 10’uncu, 2013’te ise 8’inci oldu. Dacia Türkiye’nin, Fransa, Almanya ve Cezayir’in ardından dünyada en çok araç satan 4’üncü distribütör olduğunu da belirtelim. Bugün Türkiye ve Avrupa’nın en genç ürün gamına sahip markası olan Dacia (en yaşlı model 14 aylık Sandero), Türkiye’de 2013 yılını Lodgy’nin segmentinde (kompakt MPV) yüzde 34’lük payla  lider kapattı. Duster modeli ise, Türkiye’de satılan tüm 4×4 modeller arasında birinci oldu.

Yeni Logan MCV 2014

2006 yılında dünya lansmanı yapılan Dacia Logan MCV, 40 ülkede toplam 340.000 adetlik satış gerçekleştirdi. Türkiye’de 2007 yılında yollara çıkan otomobilin 6 yıllık performansı ise 32.000 adet oldu. Binek otomobil sınıfında yer alan station karoserli bir araç olan Logan MCV, 2014 model yılında yeni jenerasyonuna kavuştu. Dacia’nın Romanya’daki Piteşti fabrikasında üretilen yeni Dacia Logan MCV 2014, 573 litrelik sınıf lideri bir bagaj hacmine ve 1.5 dCi 75 HP dizel motorda sınıfının en düşük yakıt tüketimine (3.9 lt/100 km) sahip. Otomobilin 4492 mm olan uzunluğu eskisinden 4 cm daha fazla. Logan MCV’nin Sandero’dan 430 mm uzun olduğunu da belirtelim. 1733 mm’ye çıkan genişlikteki artış ise 8 cm. Yükseklik ise aynı kalmış: 1550 mm. 5 kişilik bir otomobil olan yeni Logan MCV 2014’ün 573 litrelik bagaj hacmi, arka koltuklar öne katlandığında 1518 litreye çıkıyor. Ön koltuk sırtlığı katlandığında 2.7 metre uzunluğundaki yüklerin taşınmasına olanak sağlayan otomobilin iç mekanı, yeni Renault Symbol ile aynı (Bilindiği gibi zaten yeni Symbol ile yeni Dacia Logan aynı otomobiller).

İki motor, tek donanım

Hem özel hem de profesyonel hayatta kullanılabilecek bir otomobil olan yeni Logan MCV, Türkiye’de sadece Ambiance donanımına sahip. Motor seçenekleri olaraksa 1.2 16V 75 HP ve 1.5 dCi 75 HP sunuluyor. 1.2 litrelik benzinli seçenek, istenirse fabrika çıkışlı LPG’li olarak da satın alınabilecek. Ben İstanbul’daki test sürüşünde 1.2 16V 75 HP benzinli seçeneği kullandım. 75 HP güç ve 107 Nm tork üreten motor 5 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Çift havayastığı, ABS, AFU, ESP, ASR gibi güvenlik donanımının standart olarak sunulduğu otomobilde opsiyonel olarak 7 inç’lik renkli ve dokunmatik ekrana sahip Media Nav multimedya sistemini satın almak mümkün. Yeni 2014 Logan MCV 1.2 16V 75 HP, otomobilinden performans yerine işlevsellik bekleyenlerin tercih edecekleri bir model. Düşük güç ve tork, vasat bir performans ortaya koyarken, otomobilin iç mekân genişliği ve sınıf lideri bagaj hacmi bu kriterlerde öne çıkmasını sağlıyor. Elbette yeni Logan MCV’nin öne çıkan en önemli özelliklerinden biri de fiyatı: Test ettiğimiz 1.2 16V 75 HP benzinli modelin fiyatı 33.800 TL olarak açıklandı. Eğer aynı otomobili LPG’li olarak satın almak isterseniz fiyat 36.600 TL’ye çıkıyor. LPG’nin fabrika çıkışlı ve tıpkı tüm Dacia modelleri gibi 3 yıl/100.000 km garantili olduğunu belirtelim. 1.5 dCi 75 HP dizel motor seçeneğinin Türkiye fiyatı ise 40.150 TL. Eco Mode fonksiyonu bulunan bu model, fabrika verisi 3.9 lt/100 km yakıt tüketimi (sınıfının en düşüğü) ve 103 g/km karbondioksit salımıyla dikkat çekiyor.

Fiyat oranında donanım

Sadece Ambiance donanımıyla satılan yeni Logan MCV 2014’te donanım seviyesi düşük. Manuel olarak kumanda edilen dış dikiz aynası ayarları ve arka cam açma mekanizması sizi şaşırtmamalı. Otomobilde yol bilgisayarı da bulunmuyor. Malzeme olarak da beklendiği gibi sert plastik kullanılmış. Ancak bunlar, uygun fiyatı mümkün kılan özellikler. İşçilik konusunda ise test aracında gözüme çarpan bir olumsuzluk yoktu. Direksiyon tepkileri ve yol tutuş da, bu otomobilde yüksek beklenti içine girilmemesi gereken konular arasında yer alıyor. Fren hissi ise iyi. 16 litrelik açık ve kapalı eşya gözünün bulunduğu iç mekanda, vites kolu ile orta konsolun arasında iki adet bardaklık bulunuyor. Ön cam açma-kapama butonları da bu bölgede. Manuel klima biraz gürültülü çalışsa ve geç ısıtsa-soğutsa da, görevini yerine getiriyor. Koltuklar ise konfordan ziyade uzun ömürlü kullanım amaçlanarak sert süngerden imal edilmiş.

Mantıklı seçenek

Eğer uygun fiyatlı, geniş iç mekânlı ve büyük bagajlı bir station otomobil satın almayı düşünüyosanız yeni 2014 Dacia Logan MCV’yi incelemenizde fayda var. Binek otomobil statüsünde olması, günümüzde hafif ticari araçların karşı karşıya kaldığı belge kontrollerinden kurtulmanızı ve eğer İstanbul’da yaşıyorsanız Boğaziçi Köprüsü’nden geçebilmenizi sağlaması bakımından avantajlı bir özellik.

Yeni Dacia Logan MCV 2014 modelinin resmi lansman videosunu izlemek için BURAYA tıklayınız.

2 YORUMLAR

  1. DACİA GÜZEL ARABALAR YAPIYOR FİYATLARIDA HER BÜTÇEYE UYGUN AMA ŞU VARKİ LOGAN MCV yi inceledim dizeli 1.5 75 bg bu araç 1.5 105 veya 110 bg olsa daha iyi olurdu bence ben bu aracı almayı düşündüm fakat memlekete yılda 2 veya 3 kez gidiyorum dönüşüm rampa ve yüklü oluyor çekmez diye korkuyorum daciadan isteğim gücü 100 bg nin üzerine çıkarırsa iyi olur

  2. Bari 90 beygir olaydı. Nereden buldunuz 1.5 DCI 75 beygir motoru.Hangi yılın teknolojisini kullandınız Allah Aşkına 1.5 dizel 75 beygir motor mu kaldı. Bende almayı düşünüyorum tek bu konu kafamı kurcalıyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler