Perşembe, Temmuz 2, 2020
Ana Sayfa Satışa Sunulma Yeni 2015 Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 HP Otomatik test sürüşü

Yeni 2015 Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 HP Otomatik test sürüşü

Ford’un merakla beklenen yeni Mondeo’su, havayastıklı arka emniyet kemerleri gibi kendi sınıfı için ilginç sayılabilecek yeniliklerle geldi. D segmenti olarak da bilinen orta sınıf otomobil ligi; geçtiğimiz aylarda yollara çıkan yeni VW Passat’tan sonra, yeni Ford Mondeo’nun da yollara çıkmasıyla hareketlendi. Biz de bu otomobili Sapanca’da düzenlenen basın test sürüşü organizasyonunda kullanma şansı bulduk.

Yeni_Ford_Mondeo_test (7)

Bu organizasyonun en büyük sürprizi ise kuşkusuz ki Ford Avrupa Tasarım Departmanı Müdürü Murat Güler’in de orada olması ve aracın tasarım detaylarını bize anlatmasıydı. Otomobilin yan kısmındaki kat izlerinin ve yansımaların otomobile güçlü ve sıra dışı bir hava kattığını ifade ederken, önden görünümde eskiden aşağıda olan trapez formlu ızgaranın, daha yukarı konumlandırılması ve krom kaplı enine çıtalar ize görsel bir premium algı yaratıyor. Bu otomobilin lazer kesiği tarzındaki far grubu da Berk Keskin imzasını taşıyor. Görsel olarak göze güzel gelen otomobilin 2850 mm’lik dingil mesafesi değişmezken, uzunluğu 21 mm’lik artışla 4871 mm, aynalar hariç genişlik 34 mm azalarak 1852 mm ve yükseklik de 22 mm artışla 1482 mm olmuş. Sedan karoserin 429 lt’lik bagaj hacmi (tam boy stepne ile) bu sınıftaki rakiplerinden küçük. Yurtdışı kataloglara göre küçük boy stepne kullanımı ile 516 lt. Mondeo’da daha fazla bagaj hacmi isteyenler hatchback (458 lt) veya station (488 lt) karosere yönelmeliler.

Yeni_Ford_Mondeo_test (4)
Otomobilin ön ve arka koltuklarındaki yaşam alanı 4 yetişkinin sıkışmadan yolculuk yapabileceği kadar geniş. Mondeo’nun ilginç bir yeniliği olan havayastıklı emniyet kemerleri arka koltuklarda sunuluyor. Bu sayede kaza anında yolcuların göğüs kafesine binen yük yumuşak bir şekilde karşılanıyor. Eskisinden daha köşeli duran ön konsola 8 inçlik dokunmatik ekran entegre edilmiş. Vites konsolunun ön tarafında ise yan tarafları açık olan bir eşya gözü var. Otomobilin iç mekânına hafiflik hissi vermesi için düşünülmüş bu bölüm fazla derin değil ve bundan dolayı virajlı yol kullanımlarında buradaki eşyalar dökülebiliyor. İç mekânda kalite hissi fena değil ama bizce orta sınıfta bu konuda daha iyisini sunan rakipleri var.

Yeni_Ford_Mondeo_test (3)
1.5 litrelik motor nasıl?
Test sürüşü organizasyonunda 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş, 160 HP güç ve 240 Nm tork üreten, turbo beslemeli, 4 silindirli 1.5 lt silindir hacmine sahip Ecoboost motoru kullandık. Açıkçası bu motor performans olarak beklentileri rahatça karşılayacak kapasitede 1600-4000 d/d gibi geniş bir devir bandına yayılan maksimum tork sayesinde çekiş sıkıntısı olmuyor. Gaza biraz yüklenince sportifleşen motor sesi de rahatsız edici değil. 6 ileri oranlı otomatik şanzıman genelde hızlı ve sarsıntısız. Ancak bazen dip gaz yapıldığında vites ufaltmada biraz gecikme yaptığını da gözlemledik. 0-100 km/s hızlanması 9.1 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı ise 214 km/s. Fabrika verilerine göre şehiriçinde 10.3 lt/100 km benzin tüketen otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 7.2 lt/100 km olarak açıklanıyor. Tüketim değerleri rakiplerinden daha yüksek.

Yeni_Ford_Mondeo_test (5)
Direksiyon tepkileri ve yol tutuş, neredeyse tüm Ford modellerinin kendi sınıflarında en iyi oldukları konular. Yeni Mondeo’da bu böyle ve hem direksiyon tepkileri, hem de yol tutuş başarılı. “Torque Vectoring” sistemi de bulunan bu otomobilde özellikle ıslak ve dar yarıçaplı virajlarda avantaj sağlanıyor. Güvenli yol tutan bu aracın süspansiyonu konforlu da. Bununla birlikte akustik konforda da eskiye göre iyileştirmeler var ve yol sesinin eskiye göre 3 dB azaltıldığı ifade ediliyor.

Sonuç ve fiyatlar
Yeni Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 HP A/T ülkemizde Style (84.900 TL) ve Titanium (94.600 TL) olmak üzere iki donanım seviyesine sahip. Benzinli motorlar sadece otomatik şanzımanlı olarak getirilirken, 1.6 lt 115 HP dizel motor ise sadece manuel şanzımanlı. 1.6 dizel motorlu yeni Mondeo fiyatları Style donanım seviyesinde 84.900 TL, Titanium donanım seviyesinde 97.800 TL olarak açıklandı. 1.5 lt160 HP motorlu versiyonun başlangıç fiyatı sunulan donanım ve D segmentine göre iddialı sayılabilecek bir değer. Örnek vermek gerekirse otomatik şanzımanlı Peugeot 508 1.6 THP 165 HP’nin başlangıç fiyatı 98.575 TL, VW Passat 1.4 TSI 150 HP DSG’nin başlangıç fiyatı 102.900 TL (1.4 TSI 125 HP DSG’de 84.100 TL). Dizel motor cephesindeyse otomatik şanzımanlı Peugeot 508 1.6 e-HDi 115 HP’nin fiyatı 96.575 TL’den başlarken (manuel 1.6 HDi 115 HP 91.575 TL), VW Passat 1.6 TDI 120 HP DSG’nin başlangıç fiyatı 100.400 TL (manuel başlangıç fiyatı 87.200 TL).

Yeni_Ford_Mondeo_arka

Fabrika verileri
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 HP A/T
Motor: 1499 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri otomatik
Maksimum güç: 160 HP @ 6000 d/d
Maksimum tork: 240 Nm @ 1600-4000 d/d
Maksimum hız: 214 km/s
0-100 km/s: 9.1 sn
Bagaj hacmi: 429 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4871/1852/1482 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 10.1 / 5.5 / 7.2 lt/100 km
Fiyat: 84.900 TL / 94.600 TL

+ Direksiyon tepkileri, yol tutuş, fiyat-donanım ilişkisi
– Bagaj hacmi, işçilik, yakıt tüketimi
CO2 emisyonu: 146 g/km

Yeni_Ford_Mondeo_test (2)

1 YORUM

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler