Çarşamba, Ekim 27, 2021
Ana SayfaDiğerYatan otomobilde nelere dikkat edilmeli?

Yatan otomobilde nelere dikkat edilmeli?

Yatan otomobilde nelere dikkat edilmeli? Yatan otomobillerde, diğer bir deyişle uzun süre kullanılmayan otomobillerde beklenmedik sorunlarla karşılaşmak olasıdır. Boşalan akü, deforme olan lastikler, paslanan fren diskleri ilk başta akla gelenler. Tabi antifriz – soğutma sıvısının da motor içinde dolaşmasının radyatör ömrüne olumlu etki yaptığı bilinen bir gerçek. Aynı şey klima sistemi için de geçerli… Uzun süre kullanılmayan ve yatan otomobiller ilgili olarak açıklama yapan, premium araçlara servis veren Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem “Uzun süre hiç kullanılmayan ya da nadiren kullanılan araçlarda zamanla kronik problemler ortaya çıkabilir. Haftada bir periyodik olarak yarım saatlik sürüş yapmak otomobilinizin mekanik sağlığı için büyük önem taşıyor.” hatırlatmasında bulunuyor.

Yatan otomobilde nelere dikkat edilmeli?

Akü kontrolü

Az aralıklarla kullanılan ya da uzun süre park halinde bekletilen otomobillerde zamanla birçok problemler ortaya çıkabilir. Bunlardan ilki akünün tamamen boşalması veya voltajının düşmesi. Bu durumda acil bir ihtiyaç anında otomobilin çalışmayacak olması üzücü sonuçlara neden olabilir. En az 20 dk boyunca aracı çalışır durumda tutmak veya sürüş yapmak akünün tekrar şarj olmasına büyük katkı sağlar.

Motor yağı özelliğini kaybedebilir

Düzenli kontrol ve bakımları aksatılan otomobillerde, sertleşen contaların kaçakları sebebiyle motor yağı eksilirken, aynı zamanda mekanik aksamlardaki yağ, yağlama özelliğini kaybederek mumlaşıyor. Yine soğutma sıvısında eksilme olabilir ve sirkülasyon yapmayan sıvının kalitesi düşerek soğutma kanallarında oksitlenmeye sebep oluyor. Düşük soğutma suyu ve yağ seviyesi, motor revizyonu ya da tamamen değişmesine kadar yüksek maliyetli işlemlere kapı açıyor. Bu yüzden sürücülerin, otomobillerini hiç kullanmasa dahi haftada 1 kez yağ ve su seviyesini kontrol etmesi şiddetle tavsiye ediliyor. Silecek suyunu dolu tutmak ve fıskiyelerle silecekleri çalıştırmak da sistemi koruyor.

Lastik hava basıncı kontrolü

Mevsim geçişlerinde lastiklerdeki havanın basıncı, ani sıcaklık değişimleri ve uzun süren hareketsizlik sebebiyle azalabilir ve otomobilin janta oturmasına neden olabilir. Yine haftada bir gün lastik basınçlarını kontrol etmek, gerektiğinde uygun fiyata satın alabileceğiniz kompresörlerle ya da benzin istasyonlarında üreticinin önerdiği basınca yükseltmek, sürücüleri lastik ve yürüyen aksam masraflarından kurtarır. Zamanla fren balataları ve disklerine yapışan tozlar da, korozyona neden oluyor. Uzmanlar, böyle durumlarla karşı karşıya kalmamak için kısa sürüşlerin frenlemelerde paslanmayı önleyeceğini söylüyor.

Park yeri seçimi önemli

Uzun süre yatacak veya hareketsiz kalacak otomobillerin park edildiği yer de önemli. Mümkünse otomobili kapalı park yerinde tutmak en iyi çözüm. Bunun mümkün olmadığı durumlarda ağaç altı olmayan bir yer tercih edilmeli. Bazı ağaç türlerinin reçineleri otomobilin boyasında kalıcı hasara neden olabilir. Ayrıca kuşlar da genelde ağaçlarda dinlendiklerinden kuş dışkıları da otomobili kirletmesinin yanı sıra, otomobilin boyasına zarar verir. Bu gibi durumlarda otomobilin kısa zamanda yıkanması boyanın ömrünü uzatacaktır.

Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan “Kuş pisliği otomobil boyasına nasıl zarar veriyor?” haberini okumak için BURAYA, Aşin Otomobil internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler