Pazar, Mayıs 31, 2020
Ana Sayfa Ekonomi Volvo Car Türkiye 2012’yi rekorla kapatacak

Volvo Car Türkiye 2012’yi rekorla kapatacak

2011 yılında 4662 adetlik satış gerçekleştirerek son 10 yılın rekorunu kıran Volvo Car Türkiye, 2012’de sene başında hedeflediği 5200 adetlik satış hedefine ulaşarak, şirket tarihinin rekorunu kırma yolunda ilerliyor. Ocak-Kasım ayları arasında gerçekleştirdiği 4473 adet satışla bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 9.7 oranında büyüyen Volvo, sene sonunda 5200 adede ulaşarak büyüme oranını yüzde 12’ye çıkarmayı hedefliyor. Premium segmentteki payını da yüzde 1’lik bir artışla 10.7 seviyesine getiren Volvo, en hızlı büyüyen premium markalardan biri olma geleneğini sürdürüyor. 530.000 adetlik satış gerçekleşmesi beklenen Türkiye binek otomobil pazarı, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 10’un üzerinde daralırken Volvo’nun yüzde 12 oranında büyüme gerçekleştirme hedefi de dikkat çeken bir diğer başarı olarak göze çarpıyor.

Satışların artmasında, 2012 yılında lansmanı yapılan Volvo S60, V60 ve S80 DRIVe Powershift modellerinin etkisi büyük oldu. “En iyi üçlü” olarak tanımlanan DRIVe Powershift modelleri; 1.6 lt silindir hacmi, dizel ve otomatik şanzıman kombinasyonunu bir arada sunmalarıyla özellikle Türkiye gibi silindir hacmine göre vergi alınan ülkelerde ciddi bir avantaja sahip. 2012 Ocak-Kasım ayları arasında Türkiye’de 2500 adet S60 ve V60 satıldı. XC60 ile birlikte 60 serisi satışları yaklaşık 2900 adetle toplam satışlar içinde yüzde 65’lik paya ulaştı. DRIVe Powershift modelleri ise yüzde 35’lik bir paya sahip oldu. 2012 Kasım ayının sonuna kadar Volvo’nun lokomotif modeli ise 2394 adet toplam satışla S60 oldu.

Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, Ocak-Kasım 2012 değerlendirmesi ve 2013 planları hakkında yaptığı açıklamada şunları söyledi: “2011’de ciddi bir talep patlaması olduğundan 2012’de pazarın yüzde 10-12 oranında daralacağını zaten düşünüyorduk. Bu anlamda 2012 yılının beklediğimiz gibi gittiğini söyleyebiliriz. Pazar büyük bir ihtimalle 530.000 düzeyinde kapanacak. Premium segmentte ise geçmiş senenin performasına yakın bir kapanış tahmin ediyoruz. Yani yaklaşık 48.500 adet. Bu yıl satışların azalmasında model yılı değişikliği de büyük rol oynadı. Eskiden bir önceki yılın Ağustos ayında bir sonraki model yılına geçilirken, bu sene yapılan değişiklikle bu gerçekleşmedi. İnsanlar 2013 model yılına ait otomobil alabilmek için Ocak ayını bekliyor. Bu da yıllardır Kasım-Aralık aylarında yaşanan talep patlamasının önüne geçti. Yine de yapılan kampanyalarla aralık ayında bir canlanma oldu”.

Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt sözlerine şöyle devam etti: “Pazar daralmasına rağmen Volvo olarak biz 2011’e göre satış adetlerimizi ve premium segmentteki pazar payımızı arttırdık. Geçtiğimiz yıl 4662 adet Volvo marka otomobil yeni sahipleriyle buluşmuşken, bu yıl 5200 adede ulaşmayı ve şirket tarihinin rekorunu kırmayı hedefliyoruz. Kısaca binek otomobil pazarı yüzde 10’un üzerinde bir düşüş gerçekleştirecekken, biz Volvo olarak 2012’yi yüzde 11’lik bir büyümeyle tamamlamış olacağız. Gelecek yıl ise binek pazarın yüzde 3’lük bir artışla 544.000 adet, premium segmentin ise yüzde 7’lik bir artışla 52.000 adet olarak gerçekleşeceğini öngörüyoruz”.

Volvo Car Türkiye, 2013’de yeni Volvo V40, V40 Cross Country ve V40 R-Design modelleriyle birlikte satışlarını yüzde 7.7’lik bir artışla 5600 adede ulaştırmayı ve lüks segmentteki pazar payını da yüzde 11’e çıkarmayı hedefliyor. Yeni Volvo V40 ülkemize; 213 HP’lik T5, 180 HP’lik T4, 150 HP’lik T3 benzinli ve 115 HP’lik 1.6D D2 dizel motor seçenekleriyle ithal edilecek. Volvo Car Türkiye, 2013 yılında Cross Country ve R-Design modelleriyle birlikte 1200 adet V40 satmayı hedefliyor. Türkiye’deki toplam satışların yüzde 20’sini oluşturması beklenen yeni Volvo V40, İsveçli markanın lider modellerinden biri olmaya aday.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler