Salı, Nisan 16, 2024
spot_img
Ana SayfaDiğerSubaru Türkiye’de 2011’de 761 adet araç sattı

Subaru Türkiye’de 2011’de 761 adet araç sattı

Subaru Genel Müdürü Toros Kardaş, basına gönderdiği yazılı açıklamada otomotiv sektörünün 2011 yılını değerlendirdi ve Subaru’nun 2012 hedeflerini açıkladı. Subaru’dan gönderilen açıklama aynen şöyle: “2011 yılında alınan mali sıkılaştırma önlemleri, pazarın artış hızını yavaşlatarak kontrollü büyüme çizgisine çekti. Buna rağmen Aralık ayı beklentilerin üzerinde gerçekleştiği için toplam pazar 864.439 adet satış miktarıyla kapandı. Sonuçlara bakıldığında 2011’in otomotiv sektörü için yeni bir rekor yılı olduğunu söyleyebiliriz. 2012’nin ise Avrupa’dan kaynaklanan etkiler nedeniyle biraz daha zor geçmesi beklense de, Türkiye’nin yüzde 3’lere ulaşan büyüme yakalamasıyla yeni bir rekor gerçekleştirilebilir. Türkiye otomotiv pazarı, yüksek tüketici güveni ve artan rekabet ile pek çok Avrupa ülkesinden pozitif yönde ayrıştı. Dolayısıyla sektör olarak 2012 yılına iyimser bakıyoruz. 2011’de olduğu gibi bu yıl da büyümenin kontrollü olarak devam edeceğini öngörüyoruz”.

 

Açıklama şöyle devam ediyor: “2011 yılını Subaru özelinde değerlendirdiğimizde ise, markamız açısından verimli bir dönem olduğunu söyleyebiliriz. Geçen yıl Subaru’nun amiral gemisi olan Forester’ın yeni versiyonunu tüketiciyle buluşturduk. Yeni Forester beklentilerimizi karşılayarak, satışlarımızda olumlu bir artış sağladı. 2011’i toplam 761 adet araç satışıyla kapattık. Şunu da belirtmeliyim ki;  Türkiye’de markayı çok seven, ekonomik değişikliklerden etkilenmeyen, markaya çok bağlı müşteri grubu var. Aynı zamanda müşteriler beklentilerine uygun farklı seçenekler arıyor. Bu da ‘sedan’ dışındaki sınıfların büyümesi anlamına geliyor. Bu yıl daha düşük motor hacmine sahip ürünlere konsantre olacağımızı da söyleyebiliriz. Buna bağlı olarak da Türkiye genelindeki bayilik teşkilatımızı, yeni ürün gamına uygun olarak tekrar değerlendirip geliştirmeyi planlıyoruz. Pazarın aynı seviyede kalacağını, kendi hedefimizde ise önemli bir büyüme yakalayacağımızı öngörüyoruz. Subaru olarak yeni yılda tüketici ile buluşturduğumuz Subaru XV ile markaya yeni müşteriler kazandırmayı hedefliyoruz. Subaru XV’nin rakamsal sonuçları 2012’ye yansıyacaktır. Subaru XV dışında Subaru Impreza HB ve Subaru BRZ olmak üzere iki yeni modelin daha lansmanını yaparak, öngörülerimiz doğrultusunda satışlarımızı ve pazar payımızı arttıracağımızı düşünüyoruz. 2012’de toplam satış hedefimizi 1500 adet olarak belirledik. Subaru’nun zenginleşen ürün gamıyla 2012 yılından umutluyuz”.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler