Cuma, Mart 29, 2024
spot_img
Ana SayfaHaberlerODD Satış ve İletişim Ödülleri 2013 Gladyatörleri belli oldu

ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2013 Gladyatörleri belli oldu

Türk otomotiv sektörünün 49 markasını çatısı altında buluşturan Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) Satış ve İletişim dalında başarılı marka ve çalışmalarını ödüllendirmek için düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2013 Gladyatörleri” 6 Ocak Pazartesi gecesi Büyük Tarabya Oteli’nde gerçekleşen gecede belli oldu. “Satış” ve “İletişim” kategorilerindeki 18 dalda ipi göğüsleyenler ödüllerini aldı. Cüneyt Özdemir ve Dipnot TV ekibi’nin tören için özel olarak hazırladığı, otomobilin dünya ve Türkiye’deki ilgi çekici tarihini anlatan belgesel geceye renk kattı.
ODD’nin sektöre dinamizm katmak ve marka algısına pozitif katkıda bulunmak amacıyla 4’üncü kez düzenlediği gecede, otomotiv sektörünün önde gelen markalarının Türkiye’deki tarihsel yolculuğu keyifli bir tema örgüsünde işlendi. Büyük Tarabya Oteli’nde düzenlenen törene, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv dünyasının saygın temsilcileri, basın mensupları ve davetliler katıldı.
“Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 18 dalda ödül verildi. Satış Ödülleri, ODD Veri Tabanındaki yıllık satış sonuçlarına göre belirlenirken; İletişim Ödülleri kategorisinde “Yılın TV Uygulaması”, “Yılın Gazete Uygulaması”, “Yılın Radyo Uygulaması”, “Yılın Dergi Uygulaması”, “Yılın Dijital Uygulaması” ve “Yılın Outdoor Uygulaması”, www.oddgladyator.com sitesi üzerinden yaklaşık 63 bin adet halkoyu ile ilk 5’e indirildi. Halk oylamasına açık olmayan “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması” ve “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” kategorilerinde ise aday olan tüm çalışmalar değerlendirmeye alındı. En İyiler, jürinin ödül gecesinde canlı olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi. “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü, geçen yıl olduğu gibi otomotiv basınının temsilcileri belirledi. Otomotiv sektöründe uzmanlaşan basın mensupları, kendilerine verilen şifre ve kullanıcı adıyla 2013 yılı içerisinde en beğendikleri lansmanı seçtiler.
Otomotiv sektörünün yakından takip ettiği ve heyecanla beklediği 2013 pazar rakamları da aynı gecede açıklandı. Buna göre 2013 yılında otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yıla göre yüzde 9.7 büyüyerek 853.378 adetlik bir sonuçla tamamlandı. Bunun 188.723 adedini hafif ticari araç, 664.655 adedini ise otomobil satışları oluşturdu. Yaklaşık 40 bin adetlik ağır vasıta satışı da eklendiğinde toplam otomotiv pazarı 893 bin adede ulaştı.
Gecede satış kategorisinde ödül alan firmalar, ödüllere paralel olarak hazırlanan ve ODD tarafından onaylanan logoların bir yıllık kullanım hakkına sahip oldular.
Oylama sürecinin tamamlanmasının ardından oy verenlerin arasından noter huzurunda yapılan çekilişle toplam 6 kişi, Apple Mini IPad, Samsung Note 2 ve Turkcell MAXI IQ tablet sahibi oldu.
Gladyatör Ödülleri’nin dördüncü yılında değerlendirme TÜHİD Başkanı Fügen Toksü başkanlığındaki saygın akademisyenlerden ve iletişim sektörünün deneyimli isimlerinden oluşan jüri tarafından yapıldı. Jüri Fügen Toksü, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı; Prof. Dr. Suat Gezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı; Prof. Dr. İbrahim Kırcova, Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Üyesi; Prof. Dr. Melda Cinman (Şimşek), Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi; Doç. Dr. Steven Seggie, Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi; Dr. Cüneyt Evirgen, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü; İsmail Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesi; Şafak Şahin, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi; Emine Pura, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Başkanı; Zehra Öney, Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye Başkanı; Haluk Sicimoğlu, Reklamcılık Vakfı Başkanı; Egemen Atış, Brisa Bridgestone Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü; Emre Ilgaz, Castrol Binek Araç ve Motorsiklet Yağları Kategori Müdürü; Yiğit Kulabaş, Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve Bülent Hiçsönmez, Google Türkiye Ülke Direktörü’nden oluştu.

Ödül Alan Gladyatörler
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Dacia
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Transit
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Lancia
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat “Linea”
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Volkswagen

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Televizyon Uygulaması: Volkswagen “Jetta”
Yılın Gazete Uygulaması: Citroën “Yeni C4 Picasso”
Yılın Radyo Uygulaması: Renault “Captur”
Yılın Dergi Uygulaması: Fiat “500 Mıknatıslı Jant”
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Toyota “Corolla Lansmanı Yerel Basın Buluşmaları”
Yılın Dijital Uygulaması: Mercedes-Benz “Farkında mısınız?”
Yılın Outdoor Uygulaması: Mercedes-Benz “Citan”
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Doğuş Otomotiv “Trafik Hayattır”
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Toyota “Yeni Auris”
Yılın Basın Lansmanı: “Peugeot 2008 Lansmanı”
Jüri Özel Ödülü:  “Peugeot ile engelsiz yaşam”

Turkcell Mobil İletişim Ödülü’nün sahibi ise, yeni açılacak bayiler için en doğru lokasyonların tespit edilmesini ve saha çalışmalarında daha gerçekçi ve hedefe ulaşacak faaliyetler gerçekleştirebilmesini sağlayan Turkcell Akıllı Harita çözümünü otomotiv sektöründe kullanan Tofaş oldu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler