Pazartesi, Mart 4, 2024
spot_img
Ana SayfaHaberlerMercedes-Benz EQE satışa sunuldu

Mercedes-Benz EQE satışa sunuldu

spot_imgspot_imgspot_img

Mercedes-Benz, elektrikli amiral gemisi EQS’in ardından, E segmentindeki sportif elektrikli modeli EQE 350+ AMG’yi de 2.557.500 TL’lik fiyatla satışa sundu. EQS’in ufaltılmış hali gibi gözüken cab-forward tasarımlı EQE’nin uzunluğu 4946 mm, genişliği 1906 mm, yüksekliği 1503 mm, dingil mesafesiyse 3120 mm. EVA2 mimarili otomobilde 292 HP güç ve 565 Nm tork üreten elektromotor görev yapıyor. Arkadan itişli otomobilin 0-100 km/h hızlanma süresi 6.4 saniye olarak açıklanırken, maksimum hız 210 km/h. EQE 350+’daki 90 kWh kapasiteli lityum iyon batarya grubu otomobile WLTP normuna göre 567-654 km menzil sağlayabiliyor. 22 kW, trifaze AC şarj noktasında 4 saat 25 dakikada şarj olduğu belirtilen batarya grubu, DC hızlı şarj noktasında 32 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’lik şarj seviyesine ulaşabiliyor.

Dört kollu ön süspansiyon ve çok kollu arka süspansiyona sahip yeni EQE’nin süspansiyonu, tasarım olarak yeni S-Serisi ile benzeşiyor. EQE, opsiyon olarak ADS+ adaptif süspansiyon sistemine sahip AIRMATIC havalı süspansiyon ile donatılabiliyor. Standart olarak sunulan arka aks yönlendirme ile EQE, şehir içinde kompakt bir otomobil kadar yüksek manevra kabiliyeti sunuyor. 10 dereceye kadar açıya sahip arka aks yönlendirme ile dönüş çapı 12,5 metreden 10,7 metreye düşürülüyor.

EQE, pek çok işlev ile donatılmış olan yeni sürüş destek sistemine sahip. ATTENTION ASSIST’in hafif uyuklama uyarısı (MBUX Hyperscreen ile) bunlardan biri. Sistem, kamera ile sürücünün göz kapağı hareketlerini analiz ediyor. Sürücü, önünde yer alan ekrandan sürüş destek bilgilerine kolayca ulaşabiliyor.

Güç-aktarma sistemi

Tüm EQE versiyonlarının arka aksında elektrikli güç-aktarma sistemi (eATS) bulunuyor. 4MATIC versiyonlarında ayrıca ön aksta da bir eATS bulunuyor. Elektromotorlar, sürekli tahrik edilen senkron motorlar PSM ile AC motorun rotoru kalıcı mıknatıslarla donatılıyor, böylece güç desteğine gerek kalmıyor. Bu tasarım, yüksek güç yoğunluğu, verimlilik ve güç sabitliği gibi avantajlar sunuyor. Arka akstaki motorda uygulanan ve her biri üç fazlı iki sargıdan oluşan altı fazlı tasarım, güçlü bir yapıyı beraberinde getiriyor.

EQE 350+’da lityum iyon batarya on modülden oluşuyor ve 90 kWsa enerjiyi kullanıma sunuyor. Şirket içinde geliştirilen yenilikçi batarya yönetimi yazılımı, servis güncellemelerine izin veriyor. Böylece, EQE’nin enerji yönetimi yaşam döngüsü boyunca güncel kalıyor.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Mercedes EQS haberini okumak için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

Kategoriler