Mazda SUV ailesinin KODO-Hareketin Ruhu adlı tasarım felsefesi ile şekillendirilen ve 2011 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni seçeneği CX-5’in Türkiye fiyatları belli oldu. Bilindiği gibi Mazda’nın SUV segmentinde ülkemizde satılmayan CX-7 ve CX-9 gibi temsilcileri var. Kompakt bir SUV olan CX-5, Türkiye gerçeğine daha uygun bir SUV olmasıyla dikkat çekiyor. CX-5 89.000 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
Önden çekişli ve 4×4 aktarmalı versiyonları bulunan CX-5’in Reflex ve Power olmak üzere iki donanım seviyesi bulunuyor.
Skyactiv olarak isimlendirilen çevreci teknolojilerle donatılmış otomobil, ülkemizde 2.0 litre 165 HP benzinli manuel 4×2, 2.0 litre 160 HP benzinli otomatik 4×2, 2.2 litre 150 HP turbodizel 4×2 otomatik, 2.2 litre 150 HP turbodizel 4×4 otomatik ve 2.2 litre 175 HP turbodizel otomatik 4×4 motor-aktarma seçeneklerine sahip.
Otomobilin Mayıs 2012 tarihli fiyat listesi şu şekilde:
Mazda CX-5 SKYACTIV-G 2.0L 4×2 MT Reflex | 89.000 TL |
Mazda CX-5 SKYACTIV-G 2.0L 4×4 AT Power | 110.000 TL |
Mazda CX-5 SKYACTIV-D 2.2L 4×2 AT Reflex | 141.000 TL |
Mazda CX-5 SKYACTIV-D 2.2L 4×4 AT Reflex | 147.000 TL |
Mazda CX-5 SKYACTIV-D 2.2L 4×4 AT Power | 161.000 TL |
Teknik özellikler/fabrika verileri
Skyactiv-G 2.0l 4×2 MT | Skyactiv-G 2.0l 4×4 AT | Skyactiv-D 2.2l 4×2 AT | Skyactiv-D 2.2l 4×4 AT | Skyactiv-D 2.2l 4×4 AT | |
Motor | 1998 cc,4 sil. | 1998 cc, 4sil. | 2191cc, 4 sil. | 2191cc,4 sil. | 2191cc,4 sil. |
Maks. güç | 165 HP @6000 d/d | 160 HP @6000 d/d | 150 HP @4500 d/d | 150 HP @4500 d/d | 175 Nm @4500 d/d |
Maks. tork | 210 Nm @4000 d/d | 208 Nm @4000 d/d | 380 Nm @1800-2600 d/d | 380 Nm @1800-2600 d/d | 420 Nm @2000 d/d |
0-100 km/s | 9.2 sn | 9.6 sn | 10.0 sn | 10.2 sn | 9.4 sn |
Maks. hız | 200 km/s | 187 km/s | 198 km/s | 194 km/s | 204 km/s |
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.) | 7.5/5.1/6.0 lt/100 km | 8.1/5.8/6.6 lt/100 km | 6.2/4.7/5.3 lt/100 km | 6.4/4.9/5.5 lt/100 km | 6.4/4.9/5.5 lt/100 km |
CO2 salınımı | 139 g/km | 155 g/km | 139 g/km | 144 g/km | 144 g/km |
Ölçüler(u/g/y) |
4555/1840/1710 mm |
||||
Bagaj hacmi | 503/1620 lt | 503/1620 lt | 503/1620 lt | 503/1620 lt | 503/1620 lt |
Bence fiyatlar diğerlerine göre mantıklı sayılır. Nissan xtrail gibi saçmalamamışlar en azından. tam 3 sene önce 77bin tlye alınan araç ne kasa ne de donanım değişikliği olmamasına rağmen 117bin tl şu anda. Neye %50 zam geldi bir açıklasa nissancılar. Neyse akıl fikir versin allah onlara.
Eskiden jip alınan fiyata şimdi dizel otomatik kompakt alınamıyor, ne oldu bu fiyatlara anlayan yok. Yabancı plaka araç alıp onla gezecem en mantıklısı bu walla.
2.0 motorlarla şansı yok.. Açıkçası bu.. Hiç şansı yok.. Benzinli 2.0 motor otomobil satın alıp da kullanan (yakıt fiyatları nedeniyle) kalmadı zaten. 2.2 litrelik dizel de yine MTV den fazlasıyla dezavantajlı.. Kimse Audi Q3 veya Q5 fiyatına Mazda almayacaktır.
Tek bir çözümü var, o da 1.6 dizel ve benzinli motorlar sunulması. Japon markalarda sadece Nissan bu reçeteyi sunuyor, onda da dizel-otomatik-4×4 üçlüsü olmuyor. (1.6 üzeri motorlarla alınabiliyor ancak)