Salı, Ağustos 11, 2020
Ana Sayfa Diğer İlk sürüş / test: BMW X1 xDrive20d

İlk sürüş / test: BMW X1 xDrive20d

BMW’nin 1999 yılında tanıttığı ilk nesil X5 ile başlayan SUV veya BMW jargonundaki adıyla SAV (Sports Activity Vehicle-Sportif Aktivite Aracı) sınıfı araçlar zaman içinde X3 (orta sınıf SUV) ve  crossover X6 ile (Sports Activity Coupe) ile genişledi. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gösterimi yapılan X1 ile X ailesine yeni bir üye daha katılmış oldu.

2009 Kasım ayının ilk haftası içinde Türkiye’de de satışına başlanacak bu otomobilin basın toplantısı ve test sürüşü organizasyonu için Bodrum’daydık. BMW X1, ilk etapta sadece X1 xDrive20d seçeneğiyle ve 45.000 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. İlerleyen dönemde arkadan itişli sDrive X1’lerin de ülkemize getirilmesi muhtemel.

BMW değişik sınıflardaki araçlarına SAV (Spors Activity Vehicle- BMW X5, BMW X3) ve SAC (Sports Activity Coupe-BMW X6) gibi tanımlamalar yapmasına rağmen, 55 sayfalık X1 bülteninde ne SAV veya SAC türünden hiçbir tanımlama-sınıflama yapılmamış olması ilginç bir detay olarak dikkatimizi çekti. Bu otomobil için yapılan tek tanım “kompakt premium”. Gerçekten de X1 görünüm olarak zor sınıflandırılabilecek bir araç. Görüntü olarak BMW X3’ten daha yumuşak ve göze hitap eden çizgilere sahip X1, boyut olarak X3’e yakın ölçülere sahip. Fakat tasarımı nedeniyle boyutlarını çok iyi gizliyor ve dışardan bakıldığında olduğundan daha ufak bir araçmış izlenimi veriyor. Uzunluğu 4454 mm, genişliği 1798 mm, yüksekliği 1545 mm olan X1’in bu ölçüleri X3’e göre sırasıyla 110 mm, 60 mm ve 140 mm daha küçük. X1 kompakt bir araç olarak tanımlandığından doğal olarak model yelpazesinde 1 Serisi’nin kardeşi konumunda. Ama X1 ve 3 Serisi’nin 2760 mm’lik aynı dingil mesafesine sahip olması, gerçekte X1’in ve 3 Serisi’nin teknik altyapı anlamında kardeşliğini işaret ediyor.

Kullanışlı iç mekan

X3’ten alçak, 1 Serisi’nden yüksek oturma pozisyonu sunan X1’in iç mekanı alıştığımız BMW çizgisinde. Sade ve anlaşılır ön konsola sahip otomobilin iç mekanı da yeterli sayıdaki eşya gözleri ve 420 litrelik bagaj ile kullanışlı.  Ön koltukları rahat olan otomobilin arka koltukları da 2760 mm’lik dingil mesafesi sayesinde makul bir diz mesafesi sunarak yolcularını rahat ettiriyor. Otomobilin iç mekanında bizce eleştirilebilecek en önemli nokta kalite hissi oldu. Malzemeler iyi işçilikle bir araya getirilmiş olmasına rağmen kalite hissinin daha üst seviyede olmasını beklerdik. Konsolun alt tarafında ve hız göstergesinin siperliğinde de keşke diğer bölgelerdeki gibi yumuşak malzeme kullanılsaymış.

Sportif ve keyifli

X1 xDrive20d’de, BMW’nin diğer modellerinden tanıdığımız ve otomobil dünyasının en güçlü 2.0 litrelik dizel motorlarından biri kullanılıyor. Değişken geometrili turboya sahip, alüminyum alaşımdan üretilmiş bu motor 177 HP güç ve 350 Nm tork üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla uyumu başarılı olan bu motor, 4×4 aktarmalı X1 xDrive’ı istekli şekilde hızlandırıyor. X1 xDrive20d, tüm BMW’ler gibi sportif yürüyen aksama sahip. Direksiyon hafif sert olmasına rağmen yönlendirmesi başarılı. Süspansiyon sistemi de sert olması sayesinde virajlarda gövdenin salınımına engel olarak sürüş güvenliğini arttırıyor. Tabi bu, süspansiyon konforundan biraz taviz vermek anlamına da geliyor. Elektronik kontrollü akıllı aktarma sistemi normalde ön-arka güç dağılımını yüzde 40-60 oranında gerçekleştiriyor.

Sonuç

BMW X1 xDrive20d; performans, stil ve sportiflik arayan kullanıcılar için uygun bir seçenek. Sunduğu özellikler hem şehiriçinde, hem şehirdışında vakit geçirenlerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek yapıda. 45.000-52.000 Euro arasında değişen satış fiyatına sahip olması normal 1 Serisi’ne göre fazla olsa da, aslında bu otomobilin 3 Serisi özellikleri sunduğu da bir gerçek.

Yazı ve fotoğraflar: Tarık Akagün /Muğla-Bodrum

 

+Sportif sürüş, motor, şanzıman

– Kalite hissi

 

BMW X1 xDrive20d: Teknik özellikler / Fabrika verileri

Motor:                                    1995 cc, 4 silindirli, turbodizel

Maks. güç:                             177 HP @ 4000 d/d

Maks. tork:                             350 Nm @ 1750-3000 d/d

Maks. hız:                               205 km/s (213 km/s yüksek hız ayarlarıyla)

0-100 km/s:                             8.6 sn

Boyutlar:                                 4454 / 1798 / 1545 mm

Boş ağırlık:                             1660 kg

Bagaj hacmi:                           420-1350 lt

Tüketim (ş.içi, ş.dışı, ort.):     7.7 / 5.4 / 6.2 lt/100 km

Baz fiyat:                                45.000 Euro

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler