Pazar, Haziran 7, 2020
Ana Sayfa Haberler Hispano Suiza Maguari HS1 GTC

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC ile dönüyor

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC ile dönüyor. Geçen yüzyılın başında Bugatti, Maybach gibi otomobillerle denk gösterilen Hispano Suiza markası, 1085 HP’lik Maguari HS1 GTC ile hızlı bir dönüş yapmaya hazırlanıyor.

1904 yılında İsviçreli mühendis Marc Birkigt ve İspanyol finansörleri tarafından kurulan Hispano-Suiza, kaliteli üretimleriyle bir dönemin lüks konusunda zirve markalarından bir tanesiydi. Adı ve o dönemki etkisi Bugatti, Maybach, Bentley, Rolls-Royce gibi markalarla eş olan Hispano-Suiza ( marka anlamı “İspanyol ve İsviçreli”) son otomobilini 1938 yılında Paris’teki fabrikasında ürettikten sonra kapanmış ve marka adeta unutulmuştu.

Yaklaşık 70 yıllık aradan sonra marka ismi Avusturyalı Erwin Leo Himmel tarafından alınan Hispano Suiza, 2010 yılında Gran Turismo Coupe konseptini tanıttığında yeni bir dönem de başlamış oldu. Bu konseptin devamı niteliğindeki modelse seri üretim versiyonu bir otomobil olan Maguari HS1 GTC. Markanın sahibi olan Erwin Leo Himmel; uluslar arası çapta bir tasarımcı ve 80’li yıllardan 90’ların ortalarına kadar neredeyse tüm Audi ürün gamının tasarımından sorumlu olan kişi. Bu projedeki takım arkadaşıysa önceden Mercedes-Benz ve Mitsubishi’de tasarımcı olarak görev almış Prof. Olivier Boulay.

.

Sadece 300 tane

2019 yılının bahar aylarında tanıtılacak ve 2019’un sonlarında sahiplerine teslim edilmeye başlanacak 2.2 milyon Euro’luk Hispano Suiza Maguari HS1 GTC; markanın geçmişteki lüks, konfor, hız ve dayanıklılık gibi değerlerine sadık kalınarak tasarlanmış. Otomobilde, Lamborghini kökenli, V10 silindirli, 5204 cc’lik çift turbolu bir motor bulunuyor. 8200 d/d’de 1085 HP ve 6650 d/d’de 1050 Nm maksimum tork üreten bu motor, gücünü 7 ileri oranlı sıralı şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktarıyor.  Karbon fiber gövdeli, 1780 kg’lık ağırlığa sahip otomobilin 0-100 km/h hızlanması 2.8 saniye olarak açıklanırken, maksimum hız 380 km/s ile elektronik olarak sınırlandırılmış. Bu hızı dizginlemek içinse önde 420 mm çapında, arkada 400 mm çapında karbon fiber disklere sahip fren tertibatı kullanılmış. Toplam üretim ise 300 adet olarak planlanmış.

Önceki İçerike-otodergi 125 yayına girdi
Sonraki İçerikSkoda Kamiq

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Kategoriler