Togg T10F Uzun Menzil test sürüşü. Togg’un ikinci otomobili olan T10F’i; İzmir-İstanbul arasında çoğunluğu otoyolda gerçekleştirilen test sürüşü organizasyonunda kullandık.
Test aracı: Togg T10F V2 RWD Uzun Menzil
Togg; kuşkusuz ki ülkemizin hem otomobil gündeminde, hem de otomobil dışı gündeminde en çok konuşulan markalarından bir tanesi, belki de en çok konuşulanı. 2022 yılında üretime başlayan Togg fabrikasının ilk ürünü, 2023 Mart ayında siparişe açılan T10X olmuştu. Markanın ikinci otomobili olan T10F ise 2024 Ocak ayında tanıtılmış ve 2025 Eylül ayında satışa sunulmuştu.
T10F; V1 Standart Menzil RWD (1.878.000 TL), V1 Uzun Menzil RWD (2.188.000TL), V2 Uzun Menzil (2.363.000 TL) RWD ve V2 4More AWD (3.133.641 TL) olmak üzere 4 versiyonu var. RWD (arkadan itişli) versiyonlarda 218 HP (160 kW) gücünde bir elektrik motoru görev yaparken, AWD versiyonunda toplam sistem gücü 435 HP (320 kW) olan 2 elektrik motoru görev yapıyor. Standart menzilli bataryanın kapasitesi brüt 52.4 kWh, uzun menzilli bataryanın kapasitesi ise brüt 88.5 kWh olarak açıklanıyor. Biz düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde T10F V2 Uzun Menzil RWD’yi kullandık.
Togg T10F tasarım ve iç mekân
ODMD raporlarında C segmenti sedan olarak yer alan T10F, alışageldiğimiz klasik sedanlardan farklı. Liftback gövdeli bu otomobil, sedan için yüksek sayılabilecek bir tavan yüksekliğine sahip. Zaten bunu trafikteki başka sedan gövdeli araçlarla yan yana geldiğinizde rahatlıkla anlayabiliyorsunuz. Aktif ön flap teknolojisinin kullanıldığı otomobilin rüzgâr direnç katsayısı 0.24 Cd’nin biraz altında. 2890 mm’lik dingil mesafesi SUV kardeşi T10X ile aynı olan T10F’in 4830 mm’lik uzunluğu ise 300 mm daha fazla. Genişliği 1881 mm, yüksekliği 1559 mm olan T10F’in 505 litrelik bagajı arka koltukların yatırılması ile 1350 lt’ye ulaşıyor. V2 donanım seviyesi dış tasarımda; karartılmış arka camlar, parlak cam alt çıtaları ve 19 inçlik jantları ile V1’den ayrılıyor. Bunun dışında elektrikli ayarlanabilir-ısıtmalı ön koltuklar, elektrikli açılıp-kapanabilen bagaj kapağı, 360 derece kamera sistemi, direksiyon ısıtması ve cep telefonları için kablosuz şarj özelliği de diğer öne çıkan ekipman farklılıkları…
Togg, müşteri geri bildirimlerine önem vererek, T10X’ten edindiği tecrübelerle T10F’e de yeni özellikler kazandırmış. Bu kapsamda hazırlanan TruOS 2.0 işletim sisteminin eski sistemden daha hızlı tepki verdiği söyleniyor. Bununla birlikte klimada konaklama modu var. Ayrıca adaptif rejeneratif fren sistemi, aracı aksesuar modunda başlatma özelliği de eklenmiş.
Otomobilin iç mekânı geniş. Direksiyon simidinin ve kapı kollarının tasarımı T10X’e göre farklılaştırılmış. Yüksek tasarımlı ön konsolda 12 inç gösterge tablosu + 29 inç multimedya ekranı (3 ayrı parça halinde kontrol edilebiliyor) + 8 inçlik dokunmatik kumanda ekranı yer alıyor. Mesela ekranlardan bir tanesine navigasyon bilgisini, diğerine iç mekân kamera görüntüsünü, diğerine de sürüş verilerini aktarabilmek mümkün. Bunlar çok havalı olsa da 8 inçlik kumanda ekranı içindeki dokunmatik yüzey üzerinden kumanda etmek, kesinlikle alışkanlık gerektiriyor. Bu da dikkat dağıtan bir durum…
Togg T10F Uzun Menzil test sürüşü
Otomobilde 218 HP (160 kW) güç ve 350 Nm tork üreten bir elektromotor görev yapıyor. Eko, Konfor ve Spor sürüş modları olan 2106 kg’lık otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 7.5 saniyede tamamlıyor, 177 km/h maksimum hıza çıkıyor. Performans, ortalama bir sürücünün ihtiyaç duyacağından daha yüksek. Standart bataryalı versiyon ise 183 kg daha hafif olması sayesinde 0-100 km/h hızlanmasını 7.2 saniyede tamamlıyor. Asıl ilginç olansa V1’in maksimum hızının 5 km/h düşük olması. Bunun nedeni muhtemelen V1’de 245/40 R18 ölçüsünde, V2’de ise 235/40 R19 ebadında lastik olması. Yani V2’nin lastikleri biraz daha dar tabanlı ve bu lastiklerin 2106 mm’lik çevresi V1’in 18 inçlik lastiklerinden 56 mm daha fazla.
Önde McPherson, arkada çok kollu bağımsız süspansiyon sistemi kullanılmış. İzmir-İstanbul arasındaki otoyolda stabil bir sürüş sunan otomobilin süspansiyonu, özellikle şehiriçi yollardaki kısa-sert darbeleri iç mekanda biraz hissettiriyor. Ancak iç mekânda çıtırtı-tıkırtı duyulmaması olumlu.
WLTP karma sürüş normuna göre ortalama enerji tüketimi 17,4 kWh/100 km olan otomobil 610 km menzile ulaşabiliyor. Düzenlenen test sürüşü etkinliğinde, Eko mod ile otoyolda 110 km/h hızı aşmadan sürüş yapanlar tek şarj ile İzmir-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki rotayı geçtiler. Ben ise otoyoldaki üst limit olan 140 km/h ile, bazen de yüzde 10’luk toleransı kullanarak 154 km/h ile yaptığım sürüşte 24.3 kWh/100 km’lik tüketim ortalama elde ettim. Toplam 423 km’lik sürüşün yaklaşık yüzde 85’i (İzmir’de şehiriçi kullanımda ve İstanbul’a varıldığında hızlar daha düşüktü) bu şekilde geçildi.
Gelelim şarj süresine… Otomobilde standart olarak 11 kW OBC sunuluyor. 180 kW DC hızlı şarjda yüzde 20’den yüzde 80 batarya doluluk seviyesine ulaşmak için 28 dk, gerekirken, 11 kW AC şarjda yaklaşık 8 saatlik bir şarj süresine ihtiyaç duyuluyor.
Togg T10F Uzun Menzil nasıl bir otomobil?
Togg T10F V2 RWD; geniş iç hacim, yeterince büyük bir iç mekân, güzel bir performans sunuyor. Ancak süspansiyon bazı kişilere biraz sert, kumandalar ise çoğu kişiye dikkat dağıtıcı gelebilir. Sıfırdan kurulmuş bir marka olan Togg; ufak tefek kusurları olsa da, T10F’i günümüzün modern otomobil beklentilerine ve ihtiyaçlarına uygun şekilde tasarlamış. Büyük bataryası ile sakin kullanımlarda menzil tedirginliği yaşatmadan kullanılabilecek bir otomobil. Teknoloji odaklı bir marka olan Togg’un, günün birinde ısı pompası teknolojisine geçmesi ise özellikle kış aylarında gerçek hayat menzilini daha da olumlu etkileyecektir.
Fabrika verileri – teknik özellikler:
Motor: 1 adet elektromotor
Güç: 218 HP (160 kW)
Tork: 350 Nm
Maksimum hız: 177 km/h
0-100 km/h: 7.5 sn
Menzil (WLTP karma): 610 km
Enerji tüketimi (WLTP karma): 17.4 kWh/100 km
Bagaj hacmi: 505-1350 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4830 / 1881 / 1559 mm
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Togg T10F tanıtıldı” haberi için BURAYA, Togg T10F fiyat listesi haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!




