Salı, Kasım 18, 2025
Ana SayfaHaberlerYeni BMW iX3 tanıtıldı

Yeni BMW iX3 tanıtıldı

Yeni BMW iX3 tanıtıldı. BMW, marka tarihinde yeni bir dönemin başlangıcını temsil eden Neue Klasse’nin ilk seri üretim modeli olan yeni BMW iX3’ü Almanya’da IAA Mobility 2025’te tanıttı. BMW tarafından SAV (Sport Activity Vehicle) olarak tanımlanan bir SUV olan yeni iX3, tamamen elektrikli bir otomobil. Rüzgâr direnç katsayısı 0.24 Cd olan otomobilin uzunluğu 4782 mm, genişliği 1895 mm, yüksekliği 1635 mm ve dingil mesafesi 2897 mm olarak açıklanıyor. 520 litrelik bagaj hacmi arka koltukların yatırılması ile 1750 lt’ye ulaşıyor. Markanın yeni tasarım dilini yollara taşıyan ilk model olan yeni iX3, güçlü yüzey geometrileri, dikey böbrek ızgaraları ve krom yerine ışıkla tanımlanan far imzası ile kendisini ilk bakışta belli ediyor.

BMW Panoramic iDrive, dijital işlevler ile fiziksel kontroller yüksek bir uyum hedefliyor, “eller direksiyonda, gözler yolda” felsefesini daha da ileriye taşıyor. Kabinde fiziksel düğmeler korunurken, çok sayıda fonksiyon dokunmatik ekran, sesli komutlar ve çok işlevli direksiyon üzerinden optimize edilerek maksimum verimlilik sunuyor. Geliştirilmiş BMW Akıllı Kişisel Asistan (BMW Intelligent Personal Assistant), iki yeni ses seçeneği, BMW Panoramic Vision ile uyumlu yenilenmiş bir arayüz, proaktif sürücü önerileri ve kişiselleştirilebilir rutinlerle dikkat çekiyor. Gelecekte, daha doğal ve sezgisel sesli etkileşimler için “Large Language Model” (LLM) teknolojisi aşamalı olarak sisteme entegre edilecek.

Altıncı nesil BMW eDrive teknolojisiyle donatılan otomobil, 108,7 kWh’lik silindirik hücreli batarya sayesinde 805 kilometreye (WLTP) kadar menzil sunuyor. 400 kW ultra hızlı şarj kapasitesiyle 10 dakikada 372 kilometreye kadar menzil sağlanırken, çift yönlü şarj (V2L, V2H, V2G) özelliği aracı mobil bir güç bankasına dönüştürüyor. Yeni BMW iX3 50 xDrive versiyonu, 345 kW (469 HP) güç ve 645 Nm tork ile 0-100 km/s hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlıyor. Elektrikli motorlar (arkada EESM, önde ASM), enerji kayıplarını yüzde 40 azaltarak verimliliği artırıyor.

Aracın “dört süperbeyin” içeren elektronik mimarisi, dört yüksek performanslı bilgisayar üzerinden 20 kat daha yüksek işlem gücü sunma iddiasında. Bu yapı, zonal elektrik mimarisiyle kablo karmaşasını azaltarak yazılım tanımlı araç konseptini temel alıyor. Heart of Joy sistemi, sürüş dinamiklerini elektrikli mükemmelliğe taşırken, Soft Stop teknolojisi günlük frenlerin yüzde 98’ini rejeneratif enerjiyle gerçekleştirerek bir BMW’deki en yumuşak duruşu sağlamayı hedefliyor. Otonom sürüş için yeni Otoyol & Şehir Asistanı, Park Asistanı ve dünyada ilk kez sunulan simbiyotik frenler, konfor ve güvenliği artırıyor.

Otomobil hakkında açıklama yapan BMW Group Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse; Neue Klasse’nin BMW Group’un geleceğe yönelik en büyük ve en iddialı projesi olduğunu belirterek; “Bu projeyle birlikte sadece yeni bir otomobil neslini değil, aynı zamanda tamamen yeni bir teknoloji platformunu hayata geçiriyoruz. Elektrifikasyon, dijitalleşme ve döngüsel ekonomi alanlarında attığımız adımlar, sektörümüzde çıtayı yeniden belirleyecek. Yeni BMW iX3, bu vizyonun ilk somut örneği olarak yalnızca modern tasarımı ve etkileyici sürüş dinamikleriyle değil, aynı zamanda sürdürülebilir üretim anlayışıyla da fark yaratıyor. Müşterilerimize daha verimli, daha bağlantılı ve daha çevre dostu bir mobilite deneyimi sunarken, aynı zamanda BMW markasının köklü değerlerini geleceğe taşıyoruz. Neue Klasse ile BMW, bir çağın kapanıp yeni bir çağın başladığı noktada duruyor. Yeni BMW iX3’ün, bu yolculuğun başlangıç işareti ve bizi daha da ileriye taşıyacak güçlü bir dönüm noktası olduğuna inanıyoruz.” dedi.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “BMW Group Mobilite Vizyonu” haberi için BURAYA, diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Kategoriler