Home Testler 2020 Audi A4 40 TDI quattro test

2020 Audi A4 40 TDI quattro test

0

2020 Audi A4 40 TDI quattro test sürüşü – sürüş izlenimi. Makyajlanarak güncellenen Audi A4, markanın yeni tasarım çizgisine uygun hale getirilmiş. Otomobilin adında 40 TDI ibaresi olsa da bu otomobilde 2.0 litrelik dizel motor görev yapıyor.

Audi A4 Sedan ülkemizde 45 TFSI (2.0 litre benzinli 245 HP) ve 40 TDI (2.0 litre dizel 190 HP) olmak üzere iki motor seçeneğine sahip. Her iki motor seçeneği de önden çekişli veya quattro dört tekerlekten çekiş sistemli olarak satın alınabiliyor. A4 45 TFSI quattro’nun başlangıç fiyatı 510.694 TL olarak açıklanırken, 40 TDI quattro’nun başlangıç fiyatı 508.216 TL. S line donanım seviyesindeki test aracımızın başlangıç fiyatıysa 546.377 TL.

2020 Audi A4 40 TDI quattro test aracımız S line donanım seviyesindeydi.

Tasarım ve iç mekân

Audi, yeni tasarım dilini A4’e de uyarlamış. Bunun sonunda ortaya çıkan sonuçsa adeta makyajdan daha çok estetik operasyon gibi. Çünkü Audi, dçoğu markanın aksine, otomobilin dış görünümünde kapsamlı bir güncelleme yapmış. “Single frame” adlı trapez formlu radyatör ızgarası ve tamponlar yenilenirken, otomobilin yan kısmını baştanbaşa kat eden tornado çizgisi ise kaybolmuş.  Çamurluklar eskisinden daha şişkin gözüküyor. Objektif değerlere bakıldığındaysa uzunluğun eskisine göre 24 mm, genişliğin ise 5 mm arttığı görülüyor. Yükseklikse aynı. Test aracımız S line donanım seviyesinde olduğu için bu donanım seviyesine has sportif ön tampona ve petek formlu detaya sahip radyatör ızgarasına sahip. LED farlar standart, LED matrix farlar ise opsiyonel.

İç mekândaki değişim ise daha kısıtlı. İlk bakışta multimedya ekranının daha yüksek çözünürlüklü ve daha büyük olduğu görülüyor. Vites kolunun ön kısmındaki MMI kumandası da makyajla beraber kaldırılmış ve yerine ufak bir eşya gözü gelmiş. Dijital gösterge tablosunda da ufak tefek değişiklikler var, mesela yakıt depo göstergesinin yeri değişmiş. Drive Select kumandasının yerleşimi eskiden olduğu gibi sürücüye biraz uzakta kalıyor. Arka koltuklar da eskisi gibi. D segmentinde daha fazla diz ve baş mesafesi sunan otomobiller olsa da, A4 Sedan da diz ve baş mesafesi sorunu yaşatmıyor.

Sürüş özellikleri

A4 40 TDI quattro S line S tronic, kullanması zevkli bir otomobil. Direksiyon başına geçince ilk dikkat çeken nokta temiz ön görüş açıları oluyor. Bu da otomobili daha rahat kullanmaya yardımcı olan bir faktör. Motor, VW Grubu tutkunlarının bildiği, 1968 cc’lik 4 silindirli turbo dizel makine. 190 HP güç ve 400 Nm tork üreten bu motorda gerek maksimum güç, gerekse maksimum tork geniş devir bantlarına yayılmışlar. Canlı karaktere sahip motor 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzımanla kombine edilmiş. Özellikle dinamik sürüş modunda gaz pedalı hareketlerine çabuk tepki veren bu motor, otomobile fabrika verilerine göre 7.4 sn’lik 0-100 km/s hızlanma değeri sağlıyor. Yakıt tüketimiyse motor silindir hacmi, performans, dört tekerlekten çekiş sistemi gibi unsurlar göz önüne alındığında makul. Fabrika verilerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobil benim 300 km’yi aşan kullanımımda 6.5 lt/100 km’lik yakıt tüketimi elde etti.

Test aracımız, spor süspansiyona sahipti. Bu süspansiyon standart süspansiyondan 23 mm daha alçak. Normal şartlarda güç aktarımı ön tekerleklere yüzde 40, arka tekerleklere yüzde 60 oranında. Gerektiğinde bu oranlar sistem tarafından yüzde 85 arka-yüzde 15 ön veya yüzde 70 ön, yüzde 30 arka olarak da otomatik olarak ayarlanabiliyor. Yol tutuş ise üst seviyede. Bu otomobilin en güzel yanlarından bir tanesiyse iç mekânda çıtırtı – tıkırtı duyulmaması.

Sonuç

Audi A4 40 TDI 190 HP quattro S line, sürücüsünü performans ve kullanım yönünden mutlu etmesini bilen bir otomobil. Spor süspansiyonu, gövde kontrolü ve aktarma sistemiyle güven veren otomobil, talihsiz vergi diliminde olması nedeniyle yüksek bir fiyata sahip. Çeşitli opsiyonlara sahip (matrix LED farlar, Konfor Paket, S line Spor Paket, akıllı telefon ara yüzü gibi) test aracımızın fiyatı 633.000 TL’ye ulaşıyordu.

2020 Audi A4 Sedan 40 TDI quattro fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1968 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, dizel

Şanzıman:          7 ileri oranlı çift kavramalı

Maksimum güç:              190 HP @ 3800-4200 d/d

Maksimum tork:             400 Nm @1750-3000 d/d

Maksimum hız: 235 km/h

0-100 km/s:       7.4 sn

Bagaj hacmi:     460 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4762/ 1847 / 1428 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):       5.9 / 4.8 / 5.2

Fiyat:    508.016 TL (Advanced) / 546.377 TL (S line)

+            Yol tutuş, kalite hissi

–             Üst donanımda fazlaca artan fiyat

CO2: 137 g/km

Otomobil.com.tr sitesindeki Audi haberleri için BURAYA, Audi Türkiye internet sitesi için BURAYA tıklayın!

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Exit mobile version